X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' גליל שימש פרופ' מן המניין באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת קולומביה כיהן כדיקאן הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה על משרת הנשיאות התמודדו 8 מועמדים
▪  ▪  ▪

פרופ' צבי גליל נבחר פה אחד לנשיא הבא של אוניברסיטת תל אביב. כך הודיעה הוועדה לחיפוש מועמד לתפקיד נשיא האוניברסיטה בפני סנאט האוניברסיטה והוועד המנהל. לוועדה הוגשו שמונה מועמדויות לתפקיד הנשיא. חלקן לוו במכתבי המלצה. בהמשך, ביקש אחד המועמדים להסיר את מועמדותו. בוועדת החיפוש חברים: דב לאוטמן, יושב-ראש הוועד המנהל של האוניברסיטה,ויושב-ראש ועדת החיפוש; רוברט גולדברג (נציג הועד המנהל ויושב-ראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה); אלי הורוביץ (נציג הועד המנהל); פרופ' מנחם מאוטנר (נציג הסנאט); פרופ' ישראל פינקלשטיין (נציג הסנאט); פרופ' יוסף קלפטר (נציג הסנאט); אברהם (בייגה) שוחט (נציג הועד המנהל). כמתאמת הוועדה פעלה עו"ד איריס לונדון-זולטי.
פרופסור גליל הינו מדען וחוקר מהשורה הראשונה. הוא סיים את לימודי התואר הראשון והשני באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות יתירה. את לימודי הדוקטורט עשה באוניברסיטת קורנל.
בשנים 1976-1995 היה פרופסור גליל חבר בסגל המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1981, בגיל 34, הוא התמנה פרופסור מן המניין. בשנים 1982-1995 שימש במקביל פרופסור במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה. בשנים 1989-1994 שימש ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קולומביה. החל משנת 1995 משמש פרופסור גליל דיקאן הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה.
פרופסור גליל הוא עורכם של 5 ספרים ומחברם של למעלה מ- 200 מאמרים אקדמיים. הוא חבר בשתי אקדמיות יוקרתיות: American Academy of Arts and Sciences; National Academy of Engineering. בשנים 1983-1987 היה יושב-ראש האגודה לחקר מדעי המחשב, שבה חברים אלפי חוקרים. משך 16 שנים שימש פרופסור גליל עורך ראשי של שני כתבי עת מובילים בתחום עיסוקו האקדמי - Journal of Algorithms ו- SIAM Journal of Computing.
לפרופסור גליל ניסיון מוכח רב שנים של מנהיגות אקדמית ויכולות ניהול. באחת עשרה השנים האחרונות, שבהן שימש פרופסור גליל דיקאן של הפקולטה להנדסה ומדע יישומי באוניברסיטת קולומביה, התקדמה הפקולטה באופן משמעותי בדירוגי הפקולטות מסוגה, והיא מדורגת כיום בין עשרים הפקולטות המובילות בארצות הברית, בתחומי הפעילות שלה.
בתקופת כהונתו של פרופסור גליל כדיקאן, גדל מספר חברי הסגל האקדמי של הפקולטה בלמעלה מ- 60% - מ- 92 ל- 151. פרופסור גליל גייס לפקולטה 16 חברי סגל בכירים מאוניברסיטאות יוקרתיות, ובהן פרינסטון, סטנפורד וייל. אחד מחברי הסגל שאותם גייס פרופסור גליל זכה לאחר מכן בפרס נובל. בתקופת כהונתו של פרופסור גליל כדיקאן לא אבדה הפקולטה שבראשותו אף חבר סגל בכיר לטובת מוסד אקדמי אחר.
בתקופת כהונתו כדיקאן גייס פרופסור גליל לפקולטה עשרות רבות של חברי סגל צעירים. למעלה ממחצית מחברי הסגל הצעירים שאותם גייס בחמש השנים האחרונות זכו במענקי מחקר יוקרתיים, המכוונים לעידודם של חוקרים צעירים.
בתקופת כהונתו עלתה רמת הסטודנטים הנכנסים לפקולטה, על-פי מבחני SAT ומבחנים אחרים, בצורה משמעותית. מספר תלמידי הדוקטורט בפקולטה כמעט הוכפל. כמו כן, היקף המחקר בפקולטה גדל ביותר מכפליים בתקופת כהונתו של פרופסור גליל כדיקאן.
כמו כן, גייסה הפקולטה שבראשותו סכום של כמעט 150 מיליון דולר, והקרן של הפקולטה גדלה בלמעלה מפי שלוש - מ- 125 מיליון דולר ל- 380 מיליון דולר. הפקולטה שבראשה עומד פרופסור גליל סיימה את כל אחת משבע השנים האחרונות בעודף תקציבי.
הוועדה לחיפוש מועמד לתפקיד הנשיאות התרשמה מהתוכנית שפרופ' גליל פרש בפניה להנהגת האוניברסיטה. לדברי חברי הוועדה, התוכנית הצטיינה באיתור נכון של בעיות, בהצעת מגוון של דרכים לטיפול בבעיות אלה, בהצבה נכונה של אתגרי האוניברסיטה, ובאיתור של דרכים לקידום האוניברסיטה, וזאת בכל ממדי הפעילות של האוניברסיטה: מחקר במצוינות גבוהה, הוראה, ותרומה לחברה. פרופסור גליל הציג השקפות ברורות בנושאי הניהול התקציבי, גיוס תרומות, פיתוח אקדמי, ייצוג האוניברסיטה בפני רשויות המדינה, ויחסי הנהלת האוניברסיטה עם הסגל האקדמי, הסגל המנהלי וציבור הסטודנטים.
פרופסור גליל חזר והדגיש, את הצורך בשילוב ואיזון נכונים בין הפקולטות הפועלות באוניברסיטה ("הצד המערבי" ו"הצד המזרחי").
חברי הוועדה פנו לשורה של אישים. בארץ ובעולם, המכירים את פרופסור גליל, כדי לקבל את חוות דעתם באשר לאישיותו וכישוריו. כל חוות הדעת גמרו את ההלל על פרופסור גליל, בלא סייג.
יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי מסר בתגובה למינוי פרופ' גליל: "כולי תקווה כי פרופ' גליל יילחם על עתיד האוניברסיטה בפרט וההשכלה הגבוהה בכלל, יעודד מצוינות ונגישות בכל תחומי המחקר וההוראה. אגודת הסטודנטים תמשיך להיות גוף מבקר לנשיא ולהזכיר לו את דרישות הסטודנטים ובעיותיהם ואת דרישות מערכת ההשכלה הגבוהה. לא נהסס להשמיע את דעותינו כשצריך, אך גם לפרגן".

תאריך:  05/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' צבי גליל - הנשיא הבא של אוניברסיטת ת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק לא הפרופסור המושחת לנגהולץ !!! ל"ת
פרופסור  |  5/11/06 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש עשויים לשנות את דרך הבדיקה לסיכון לסרטן הערמונית - הרופאים יבדקו בצורה מעמיקה יותר את מהירות ה- PSA במקום את הרמות שלו ויבצעו ביופסיות בגברים שקודם לכן לא היו מועמדים לבדיקות כאלו
הדר פרבר, הילה רפופורט
לפחות שלושה הרוגים בעימותים בין מורדים סונים - נאמני שלטונו של סדאם - למשטרת עירק    במעוזים שיעים וכורדים בעירק, נתקבל גזר דין המוות שהוטל על סדאם בחגיגות המוניות    סדאם עצמו קרא לעירקים להפסיק את העימותים ולהתאחד
הדר פרבר
כתב סקיי חשף את פעילותה של קבוצה ימנית קיצונית אשר צילמה את חבריה תוקפים מהגרים ובני-מיעוטים ומפרסמים את הסרטים באינטרנט
יפעת גדות
כך עולה מניתוח נתונים של מחקרים שנעשו בעשור האחרון
יפעת גדות
כימיקל הנמצא ביין האדום הביא לאריכות ימים בעכברים שמנים שהיתה זהה לזו של עכברים רזים ובריאים - האם תהיה לו השפעה דומה גם עלינו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il