11% מילדי גן חובה לא עלו השנה לכיתה א', והם נשארים שנה נוספת בגן. בסך-הכל מדובר בכ- 12,000 ילדים. כך עולה מנתונים שמפרסם (יום ג', 7.11.06) משרד החינוך.
מהנתונים עולה כי בחינוך הרשמי שיעור הנשארים שנה נוספת עומד על 9.5%, בעוד שבחינוך המוכר שאינו רשמי עומד השיעור על כ- 16%. במשרד החינוך מציינים כי מגמת העיכוב בעלייה לכיתה א' יציבה, עם ירידה קלה לעומת השנתיים האחרונות.
מהם הגורמים שיש להתייחס אליהם בהחלטה להשאיר את הילד בגן
הגורמים הם: מאפייני הילד, המשפחה הגרעינית, הבית והקהילה, הגן שבו לומד הילד והמסגרת הבית-ספרית שהוא אמור לעבור אליה.
קבלת ההחלטה בדבר ההישארות הינה תהליך אשר שותפים לו הורי הילד, הגננת, פסיכולוג הגן וגורמים חינוכיים וטיפוליים רלוונטים נוספים המכירים את הילד.
לצורך קבלת החלטה זו נדרשת חוות דעת של פסיכולוג חינוכי, שהוא פסיכולוג הגן, או של פסיכולוג חינוכי פרטי, שאליו יכולים הורי הילד לפנות. בכל מקרה חוות הדעת חייבת לכלול התייחסות לדיווח הגננת על תפקודו השוטף של הילד בגן.
סמנכ"לית המנהל הפדגוגי, לאה רוזנברג: "הישארות הילדים לשנה נוספת בגן חובה היא אחת מהדרכים לקידום ההתפתחות של הילד. ההישארות הנוספת בגן נדרשת, בעיקר, בעבור ילדים שאינם ערוכים למעבר שבין הגן לבין בית הספר. אסור שיהיו בנושא זה פערים בין הורים בעלי אמצעים, הממנים עבור ילדיהם אבחונים מקצועיים, לבין הורים חסרי אמצעים שילדיהם לא זוכים ליחס המסור והמקצועי ביותר שניתן לקבל בשלב רגיש זה".