X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנים האחרונות נרשמת עליה מתמדת במספר הסטודנטים שסובלים מחרדת מבחנים חוברת חדשה שפרסם המרכז לייעוץ באוניברסיטת חיפה מספק כלים להתמודדות עם החרדה
▪  ▪  ▪

בשנים האחרונות נרשמת עליה מתמדת במספר הסטודנטים המתקשים להתמודד עם עומס הבחינות וסובלים מחרדת מבחנים. במרכז ברמן לייעוץ והכוונה באוניברסיטת חיפה החליטו לסייע לסטודנטים להתמודד עם הבעיה.
חוברת חדשה שפרסם המרכז מציעה לסטודנטים שורה של כלים בסיסיים להתמודד עם החרדה והלחץ:
- שיטה טובה להרגע היא הפסקת הפעילות, נשימת נשימות ארוכות דרך הבטן, התרכזות באוויר הקר שנכנס לגוף ובאוויר החם שיוצא ממנו. תרגול השיטה לאורך זמן ירגיע הרבה יותר, ולא רק בזמן המבחן.
- שיטה נוספת להילחם בפחד היא איסוף מידע רב ככל האפשר על סוג הבחינה, להשיג מבחנים משנים קודמות כדי לראות מבעוד מועד איך נראה דף הבחינה ולדעת מהן דרישות המבחן. כדאי גם לדעת מראש היכן נערך המבחן, כמה זמן הוא נמשך, באיזה חדר הוא נערך והכי חשוב - לא להתקרב לאנשים לחוצים לפני הבחינה.
- זיהוי הבעיה: יש להתייחס לחרדת הבחינות כמו לכל בעיה אחרת בחיים - יש לזהות את הבעיה, לקבוע מטרות ביניים, למצוא מספר פתרונות שמתאימים לכם ולהוציא את הפתרונות לפועל. דרך גישה זו, שדורשת זמן ובעיקר מאמץ, ניתן לגלות שהחרדה אינה נובעת בהכרח מהבחינה אלא מבעיות סמויות כמו למידה לא נכונה, חוסר מוכנות או לחץ שנובע מסיבות אחרות ומקרין על היכולת להיות רגועים לפני בחינות.
"שיטות אלו יעזרו לחלק לא מבוטל מהסטודנטים, אבל ברור שהיא לא תוכל לעזור למקרים הקשים יותר של חרדת בחינות. אלה הסובלים מכך יזדקקו לטיפול אישי", אמר הפסיכולוג ד"ר קרלוס פייזר, ראש המדור ליעוץ לימודי והכוון תעסוקתי במרכז ברמן. "אדם הוא לא מספר. ערכו רב מהציון שלו. בתרבות המודרנית שלנו מבחנים קיבלו משקל כבד מידי, וצריך לדעת איך להוריד את המתח שגורם להרבה אנשים להצליח פחות ממה שהם יכולים.
"הסטודנט צריך להיות מודע לכך שיש לו בעיה, ולהבין שזו בעיה שניתן לטפל בה. לא מדובר בגזרה משמיים וצריך למצוא דרך להתמודד עימה", ציין ד"ר קרלוס.
ראש מרכז ברמן, פרופ' עפרה נבו ציינה שנשירה של סטודנטים בגלל ציונים נמוכים פוגעת הן באוניברסיטה והן בסטודנטים. "הסטודנטים הנושרים חווים לרוב קשיים נפשיים. אחת הדרכים החשובות לסייע להם היא לתת לסטודנטים כלים להתמודד עם הקשיים שלהם. חרדת בחינות היא קושי שאיתו ניתן להתמודד", אמרה פרופ' עפרה נבו.

תאריך:  13/11/2006   |   עודכן:  13/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עד שהתסמינים של יתר לחץ דם ריאתי מופיעים, המצב כבר התקדם במידה ניכרת
יפעת גדות
למרות שעם יציאתו הראשונה לאקרנים נחל הסרט כשלון גדול, ככל שחלפו השנים הקהל החל להתאהב בסרט והביקורות הללו אותו
מתי טוכפלד
לדבריו, "השורה של הצעדים ההומניטאריים שישראל נקטה לאחר האירוע בבית חנון אינה מרככת את הרושם הקשה של האירוע"    סנה תוקף את מה שהוא מכנה "צביעותו של העולם", ואומר כי כשמוסלמים טובחים זה בזה איש אינו מתערב
הילה רפופורט
הרוב הדמוקרטי בקונגרס לוחץ על ממשל בוש לקבוע תאריך יעד לנסיגת ארה"ב מעירק, אם אפשר בתוך מספר חודשים    בבית הלבן מתריעים: קביעת תאריך לנסיגה רק יעודד את הטרור בעירק
מתי טוכפלד
שר הביטחון השתתף בפגישה בה הוצגו לרמטכ"ל ולאלוף פיקוד הצפון ממצאי התחקיר של צוות החקירה בראשות דורון אלמוג    פרץ: "אני מכבד את רצונו של הירש לפרוש מהצבא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il