X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתונים חדשים חושפים ממדי נשירה גבוהים בקרב התלמידים העולים דוח חדש מגלה יחס של ניכור מצד גורמי החינוך בביה"ס, קשיי שפה, בעיות בזהות וחוסר התעניינות בגורלם של התלמידים העולים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דוח חדש שיוצג מחר (יום ב', 20.11.06) בוועדת הקליטה והעליה בכנסת חושף ממדים חדשים על תופעת נשירת תלמידים עולים ממערכת החינוך. הדוח, אשר הוכן על-ידי הקואליציה לנוער עולה בסיכון, מגלה כי היקף הנשירה הסמויה בקרב תלמידים עולים עומד כיום על 40%.
ממצאים אלה עומדים בניגוד לנתוני משרד החינוך אשר מדווח על אחוזי נשירה של 16%-22% בלבד. תופעה של נשירה סמויה מוגדרת כהפסד של שיעורים לא בשל מחלה, בתדירות גבוהה של עד פעם ביום.
הדוח מציג נתונים עדכניים שנאספו במהלך קיץ 2006 בשלושה ישובים בהם ריכוזים גבוהים של נוער עולה: לוד, פרדס חנה, ואשדוד.
על-פי ממצאי הדוח - 80% מקרב קבוצת הנושרים העולים דיווחו על היעדרות בתדירות הנעה בין פעם ביום לפעם בשבוע בתקופה שקדמה לנשירה.
למה הם לא מגיעים לבית הספר?
הסקר בחן גם את סיבות ההיעדרות של אותם תלמידים מבית הספר. מהדוח עולה כי בין הגורמים העיקריים ציינו הנושרים העולים כי הם לא מרגישים בנוח להגיע לבית הספר. גורם חשוב נוסף היה יחס המורים. הנושרים העולים ציינו את היחס השלילי של המורים כלפיהם.
בנוסף מרבית התלמידים והנושרים ציינו, כי נאמר להם לפחות פעם אחת לא להגיע לבית הספר, לרוב עקב אירועי אלימות או הפרעות.
קשיי שפה? - רוב בני הנוער העולה מעדיפים לדבר ברוסית, יתרה מזאת רוב בני הנוער הנושרים מעדיפים גם לכתוב ולקרוא ברוסית. מהדוח עולה כי ל- 70.5% מבין הנושרים העולים יותר נוח לדבר ברוסית, לעומת 65% בקרב תלמידים עולים; ל-68.5% מקרב הנושרים העולים יותר נוח לכתוב ברוסית מאשר בעברית, לעומת 39% מהתלמידים העולים; ל- 64.5% יותר נוח לקרא ברוסית, זאת לעומת 43% מהתלמידים. הדבר מעיד על הבדל ברמת ההשתלבות התרבותית והלשונית בין התלמידים העולים לנושרים, ומהווה הסבר אפשרי לקושי של הנושרים להשתלב במערכת החינוך.
יותר 'רוסים' מאשר 'ישראלים'
מהשוח עולות בעיות של זהות התלמידים - התלמידים העולים והן הנושרים העולים רואים עצמם באופן מובהק יותר כ"רוסים" מאשר כ"ישראלים", זאת ללא קשר לוותק שלהם בארץ. מהדוח עולה כי מתוך סולם של 1-5, (5 מציין זהות רוסית ו- 1 זהות לא רוסית), בממוצע של 4.06 מהנושרים העולים רואים עצמם יותר כרוסים, לעומת ממוצע 2.41 כישראלי, גם כן מתוך סולם של 1-5.
לא יודעים למי לפנות
הדוח מגלה כי מרבית הורי התלמידים העולים אינם יודעים למי לפנות כאשר מתעוררים קשים. 82% מבין ההורים היו רוצים להכיר את הגורמים השונים המסייעים בארץ לתלמידים. הממוצע מבין ההורים שאמרו כי במידה ומתעוררים קשיים הם יודעים לאלו גורמים במערכת החינוך יש לפנות עמד על: 1.95 בסולם של 1-5. כמו כן ההורים דיווחו הורים על קשיי שפה כאשר הם מגיעים להתייעץ עם גורם במערכת החינוך.
את בית הספר זה לא מעניין
ממצאי הדוח מגלים כי רק 13-16% מהנושרים ציינו כי גורם מצוות בית הספר (היועצת, המחנכת או מורה אחר) התעניינו בהיעדרותם מביה"ס. רוב התלמידים דיווחו כי הם מרגישים שכאשר מתעוררות בעיות אין להם למי לפנות וכי רמת התעניינותם של גורמים בבית הספר בהתנהגותם בכיתה ובהיעדרותם מהלימודים הינה נמוכה.

תאריך:  19/11/2006   |   עודכן:  19/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התלמידים העולים במערכת החינוך - לאן?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין למה אתרי החדשות האחרים לא מפרסמים את זה?
איליה  |  20/11/06 01:01
2
נשירת תלמידים
אריק ארז  |  20/11/06 17:43
3
נשירת תלמידים
אריק ארז  |  20/11/06 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בתביעה (על סך 100,000 ש"ח) שהוגשה לבימ"ש השלום בת"א, תוקפת בחריפות החברה המפעילה את אתר "פופיק" את אמנון לוי והגורמים המעורבים בהפקת התוכנית, לאחר שאלה טענו בכתבה ששודרה כי האתר מצרף לשורותיו לקוחות באמצעות מסרונים מבלי ידיעתם    החברה טוענת כי מדובר בטענות שקריות, וכי לא נמסר בכתבה שהמתלוננים הגישו תביעה ייצוגית    שומר מסך בתגובה: ניסיון נואש למנוע כתבת המשך בנושא
ענבל אביב
בחודש ספטמבר נרשמו עליות ניכרות בביקושי החשמל, כששיא הביקוש הגיע ל- 9,053 מגוואט, ב- 7% יותר מהשיא שנרשם אשתקד    ההכנסות ממכירת חשמל בחודש ספטמבר הסתכמו בכ- 1.754 מיליארד ש"ח, קיטון של 1.7% לעומת אותו חודש אשתקד
הדר פרבר
בקלטת החדשה תמונות של פשיטה של כ- 100 חמושים לכלא עירקי ושחרור 18 אסירים
ענבל אביב
המחיר: 14.5 מיליון ש"ח    בנוסף, במסגרת העסקה, יעניקו שלושה מבין המוכרים ל- H&O, אופציות CALL לרכישה של אחזקותיהם בתג וומן, בשיעור שיהווה, לאחר השלמת העסקה, 24.5% מהון המניות המונפק והנפרע של תג וומן
גלית יצחק
מסקר שערכה עמותת אור ירוק עולה, כי 80% חושבים שנהגים אחרים נוהגים שתויים, אך רק 15% מודים שהם עצמם שותים ונוהגים    מבין 24 מדינות, ישראל מדורגת במקום ה- 23 בשיעור המשיבים שעברו בדיקת אלכוהול לפחות פעם אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il