X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"העיריה מתייחסת אלינו כמו אל מצורעים"
16 מיליון דולר הוציא שלמה כהן מכיסו הפרטי כדי להגשים את חלומו: השוק המקורה של נתניה שנפתח בחודש אוגוסט 1998 והיום עומד בשממונו עיריית נתניה: "הנושא התברר בפני בית המשפט המקומי שקבע כי יש לסווג את המקום כקניון"

יומיים לאחר שפורטל האינטרנט MB1 חשף את המחדלים הקשים בשוק העירוני, אשר בנס לא גרמו למותם של עשרות אזרחים, חושף העיתון "השבוע בנתניה" כי בקרוב תוגש תביעה על סך מיליוני דולרים נגד עיריית נתניה.
16 מיליון דולר, זהו הסכום שהוציא שלמה כהן מכיסו הפרטי כדי להגשים את חלומו: השוק המקורה של נתניה. השוק נפתח בחודש אוגוסט 1998, וכולם ניבאו לו הצלחה מסחררת. אבל היום השוק ריק, והמיליונים ירדו לטמיון הרבה "בזכות" עיריית נתניה שמתעלמת מן ההתחייבויות שניתנו בכתב ליזמי הפרויקט. "אני נשרף מזה", מספר כהן בעצב ומוסיף: "אני בוכה כל לילה. כל לילה אני בוכה".
הכל החל כאשר בני משפחת כהן מנתניה התעניינו בהקמת שוק עירוני חדש, כזה שיהווה חלופה לשוק הקיים והמוזנח. הם התייעצו עם מכון סקרים ידוע, ששאל את תושבי נתניה האם הם היו מעדיפים שיקום בעיר שוק חדש, והאם הם יקנו רק בו. בני משפחת כהן התייעצו, כך לטענתם, עם ראש העיר דאז, יואל אלראי, ואחריו עם צבי פולג, והשניים תמכו מאוד בהקמת השוק החדש.
וכך, לפני שמונה שנים נפתח השוק המקורה והמבריק מול השוק הישן המוזנח והוותיק. כהן ניהל את העסק, החנויות נפתחו בזו אחר זו, וכולם חשבו שבעוד רגע יעזבו תושבי נתניה את הבאסטות הישנות וינהרו לשכן החדש מעבר לכביש.
כהן: "קשה לי מאוד להעריך את היקף הנזק. כרגע יש שמאים שמעריכים את שווי ירידת הפרויקט הענק הזה. תוך כמה שבועות נדע מהו היקף הנזק. אסור לשכוח שאנחנו השקענו פה שישה-עשר מיליון דולר, שזו רק ההשקעה, ואני כבר לא מדבר על הריביות של הבנקים וכן הלאה. בסך-הכל, אם עושים צירוף, אני מעריך שנגיע להפסד של עשרים מיליון דולר".
מתי באה הנפילה ומי אשם בה?
"העיריה הפרה את ההסכם עליו חתמנו בשנת 1995. העיריה חתמה על הסכם שאסור לה ולאף גורם אחר להעמיד דוכנים או באסטות על המדרחוב, שרק הוא לבד עלה לי 750 אלף שקלים. אבל העיריה הפרה את ההסכם והעמידה כאן באסטות בניגוד לחוק, וברור לכל בר דעת שברגע ששמים דוכנים על מדרחוב פתוח, לאנשים יש העדפה לקנות מהדוכנים שמחוץ לשוק החדש בפנים".
שלמה כהן כועס היום על עיריית נתניה. כועס מאוד ומאוכזב. לא יחס כזה הוא ציפה לקבל, יחס של התנכלות, לטענתו. "שלחנו מכתבים לעיריה מאיתנו ומעורכי הדין שלנו, והעיריה לא הגיבה", הוא אומר, "אם היא כבר הגיבה, אז התגובה הייתה ילדותית מאוד, תשובות לא ענייניות שגרמו לנו לגחך. כמו למשל: 'אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לשלח אותם משם'. אבל לא רק שהם לא עשו כלום, הם הביאו לכאן עוד דוכנים והציבו אותם על המדרכה שלי. היום המצב הוא שמעט מאוד אנשים נכנסים לפה, ממש מעט מאוד. נזק אדיר נגרם לפרויקט הזה, קודם כל מכיוון שחלק מהאנשים שרכשו פה יחידות הבינו שאין להם מה לחפש פה כי מי שהשקיע את כספו, הדוכנים בחוץ גורמים לאותם אנשים שרכשו יחידות בפנים, להפסיד כסף. אני מאוכזב קשות. העיריה מתייחסת אלינו כמו אל מצורעים, כאשר יש הידרדרות הולכת וגוברת של ההתייחסות אלינו, פשוט התנכלות".
רחל דדוש, סוחרת בשוק המקורה, סיפרה: "אני רכשתי חנות ב-2,400 שקלים, שאותם אני משלמת בכל חודש, והחנות שלי סגורה. אני לא עובדת פה, לא עובדת פה בכלל, כי אין עבודה. כל מה שהיה לי שמתי פה. אנשים פה הגיעו לפת לחם. אבל כל יום אני אופטימית, שאולי מחר יהיה טוב, אולי בשבוע הבא יהיה טוב. אני מנסה, בגלל זה אני עדיין פה".
אבל נראה שהצרות האמיתיות של הסוחרים בשוק החדש ושל שלמה כהן רק עומדות להתחיל כעת. עכשיו, כאילו לתקוע את המסמר האחרון בארון הקבורה של השוק, הטילה העיריה גזירה חדשה: מעכשיו לשלמה אין שוק, יש לו קניון, כלומר ארנונה גבוהה יותר וכל התנאים שחלים על בעלי עסק בקניון. כל אלה יכבידו על כ-30 הבאסטות הפעילות מתוך 140.
כהן הצהיר בפנינו, כי זהו, הוא יותר לא מוותר. כהן: "העיריה חתמה איתנו על הסכם בשנת 1995, ואישרו לנו במסמכים לבנות פה שוק, ולא קניון. בקביעה הבלתי מתפשרת שלהם שאנחנו קניון, תבעו אותנו שאנחנו מנהלים עסק שהוא ללא רישוי עסקים. אין בחוק הגדרה לקניון, רוב התקדימים שהיו בבתי המשפט דילגו על העניין הזה כי אין בחוק הגדרה לקניון. מה שהם עושים, לדעתי, זה שהם רוצים ארנונה יותר גבוהה, ודבר שני אני חושב שמישהו בעיריה חשב שבצורה הזו אנחנו נתחסל, והוא לא טעה. אנחנו עומדים להתחסל, כי אין שום הצדקה היום להחזיק את הפרויקט הזה, פרויקט שאני מסבסד אותו ומוציא מאות אלפי דולרים בשנה, ללא קבלת תמורה מאף אחד.
אנשים פה לא רוצים לשלם ובצדק, בגלל שהעיריה לא מפנה את היחידות משם, אז למה שישלמו דמי ניהול או דברים אחרים? בעצם עיריית נתניה רוצה שנהפוך למשהו דומה לקניון רמת אביב. איך אנשים שמגיעים לשוק יחשבו שהם באים לקניון, את זה אני לא מבין. בעצם העיריה סוגרת אותנו. ראש העיריה אומרת לנו בעצם: מיסטר כהן, אנחנו מצטערים, אתה לא תעבוד איתנו יותר. אבל אנחנו נלחם ולא נוותר. אני אתבע את העיריה על כל הנזקים שנגרמו לי ולבעלי העסקים פה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העיריה עושה כל שביכולתה לאכוף נושא של הצבת דוכנים בלתי חוקיים. נושא השוק מצוי בהליך משפטי, בתביעה משפטית שהוגשה נגד החברה בגין אי תשלום ארנונה עבור הדוכנים שבבעלותה. הנושא ידון בפני בית המשפט. באשר לסיווג המקום כקניון: הנושא התברר בפני בית המשפט המקומי שקבע כי יש לסווג את המקום כקניון. ערר שהוגש בפני בית המשפט המחוזי נדחה".

באדיבות "רשת מקומונים בשרון"
תאריך:  18/12/2006   |   עודכן:  18/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"העיריה מתייחסת אלינו כמו אל מצורעים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית המשפט בישראל עומד לצד החזקים ל"ת
מה חדש?  |  18/12/06 11:15
2
ממשיכים לדרוס את האזרח הפרייר ל"ת
אזרח פרייר  |  18/12/06 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך אמרו גורמים רשמיים בקובה למחוקקים אמריקנים שהגיעו לביקור במדינה
הדר פרבר, ניר יהב
אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס לאחר פגישתו עם טוני בלייר    חזר ואמר כי בכוונתו להקדים את הבחירות לרשות    בלייר ייפגש אחה"צ עם בכירים בישראל
מירב לוי
במהלך השבוע הקרוב יקיימו הסטודנטים הפגנות והשבתות ברחבי האוניברסיטאות בארץ    מוחים נגד וועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה
יפעת גדות
כדאי לדעת מדוע תרופות נוגדות דיכאון מלוות באזהרות לגבי מחשבות אובדניות בקרב ילדים    מה לעשות לפני שהילד מתחיל לקחת תרופות נגד דיכאון ומהם סימני האזהרה לבעיה אפשרית
יפעת גדות
דוד בן-גוריון הודיע כי ישראל מקימה בנגב כור גרעיני מחקרי לצרכי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il