X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נגד מיכאל בן-ברוך דרור הוגש כתב תביעה בגין קבלת שוחד והפרת אמונים נאשם בכך שאישר ביקורים לארץ ללא הבדיקות הנדרשות בהיותו קונסול ישראל ברוסיה, וכן זייף בקשות ויתור על אזרחות ישראלית של ילדיו כדי שיקבלו אזרחות לטבית
▪  ▪  ▪

בבית משפט השלום בראשון לציון הוגש כתב תביעה נגד מיכאל בן-ברוך דרור, שהיה קונסול ישראל ברוסיה בשנים 2000-2002. על-פי כתב האישום, קיבל דרור שוחד בסך 20,000 דולר וכן מתנות נוספות, בעבור מתן אשרות כניסה לישראל על-סמך מסמכים מזויפים בהם היו תעודת זיהוי של אזרחים ישראלים ללא ידיעתם והסכמתם.
כעולה מכתב האישום, דרור חבר לגיאורגי ריאנקו שעבד בחברת הנסיעות AGAT. העסקה ביניהם היתה: הקונסול יאשר כניסה ללקוחותיו של גיאורגי ויקבל עבור שירותו זה כ-400 דולר מדי פעם וכן מימון חופשה ומתנות אישיות.
לקונסול רוסיה מותר להעניק אשרות כניסה לישראל רק לתושבי רוסיה ולא לתושבי מדינות חבר העמים. הנאשם מואשם כי לא ערך את הבדיקות הנחוצות, ובניגוד לנהלים הקונסולריים, אישר לתושבים שאינם רוסים לבקר בישראל.
בנוסף לכך אישר לתושבים רוסים לבקר בישראל על-סמך הצהרות כוזבות שלהם לביקור קרובים, תוך שגיאורגי מציג אותם כבעלי אזרחות ישראלית ללא שניתנה להם. לכן, כך לפי האישום, פעל הקונסול לשעבר תוך הפרת אמונים, בכך שלא בדק או עצם עין לנעשה בשל קשריו ועסקיו עם גיאורגי.
אישום שני בו מואשם דרור הינו זיוף מסמכים המבקשים ביטול אזרחות של ילדיו, לאחר שגילה כי על-מנת שיקבלו אזרחות לטבית - המזכה באזרחות אירופאית עם כניסתה של לטביה לאיחוד האירופי, עליהם להיות אך ורק בעלי אזרחות לטבית.
על-פי כתב האישום, ניצל דרור ניצל את מעמדו כקונסול והורה למזכירת הקונסוליה שהיתה כפופה לו להדפיס מכתב הנחזה להיות רשמי מאת שגרירות ישראל במוסקבה, המאשר כי ילדיו הגישו בקשה לשגרירות לויתור על אזרחותם הישראלית, למרות שידע כי לא הוגשה בקשה שכזו על ידם.
דרור המשיך וביקש מסגניתו לחתום על המסמך, ונימק זאת בכך שאינו יכול לעשות זאת מאחר שהוא אבי המבקשים כביכול. לאחר שחתמה, התחרטה סגניתו על המעשה וחייבה אותו לקרוע את חתימתה, אך המסמך המזוייף נותר בידיו.
האישומים נגד דרור הינם בעיקר קבלת שוחד של עובד ציבור והפרת אמונים. העונש המירבי על עבירה זו הינו מאסר של שבע שנים. העונש על הפרת אמונים הינו עד שלוש שנות מאסר.

תאריך:  18/12/2006   |   עודכן:  18/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיפלומט חשוד בקבלת שוחד והפרת אמונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם בודקת, מדינת ישראל, את מידת האמינות של שליחיה, טרם יציאתם לתפקיד? ל"ת
הניה  |  18/12/06 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
במסיבת עיתונאים משותפת לאולמרט ובלייר גילה רה"מ כי בימים הקרובים תוקם ועדה בעניין שחרור האסירים    "מקווה שייווצרו התנאים לשלום עם סוריה"
מחלקה ראשונה
תנועת אומ"ץ פנתה לח"כ חיים אורון, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת והתלוננה נגד שני הח"כים אשר גרמו לפקקי תנועה כבדים כשחסמו אתמול את הכביש במחאה על התנהגות המשטרה שלא אפשרה לכמאה רכבים להפגין את התנגדותם לחוק הליסינג
יעל רוטשילד
כחלק ממאבקה בפיראטיות, חברת מיקרוסופט תובעת סכום של כ-300 אלף ש"ח מנווה אפרתי, מנהל "נווה מחשבים" ו"מיתר מחשבים" בטענה כי מכר מחשבים עליהם מותקנות תוכנות שלה ללא רשיון
יעל רוטשילד
בדיון שנערך בבג"צ על עתירתה של קבוצת הכדורסל "אנדה" רמת השרון, המשחקת בליגת הנשים, דרשו השופטים מרשות השידור כי תשפר את תגובתה בעניין לפיו היא מפלה בין גברים ונשים בשידורי הכדורסל של קבוצות המשחקות בליגות האירופאיות
אריאל שמידברג
ראש ממשלת איטליה מסר כי קוצב לב הושתל לסילביו ברלוסקוני, וכי הניתוח עבר בהצלחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il