X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמרודי זועם: ייתכן שזה תרגיל חובבני בניהול משא-ומתן לצורך שיפור עמדות וייתכן שלא
▪  ▪  ▪
[צילום: דה מרקר]

מבוכה רבה במשפחת נמרודי: איש העסקים ארקדי גאידמק חוזר בו. גאדימק הודיע בשעה האחרונה כי הפסיק את המגעים לרכישת מחצית מהשליטה בהכשרת היישוב - החברה האם של מעריב. מקורביו של גאידמק סירבו למסור את הסיבה להפסקת המגעים, אך מסרו כי הסיבה אינה פרסום ההודעה של מעריב לבורסה.
בחודשים האחרונים מנהלת המשפחה מגעים למכירת העיתון מעריב עם מספר גורמים, כששמו של גאידמק כבר השתרבב כאחד המועמדים.
זקני הבורסה לא זוכרים הודעה על עסקה ששוגרה לבורסה כאשר דקות ספורות שיגר אחד הצדדים הודעה על הפסקת המשא-ומתן. הדבר מעורר שאלות רבות מה בדיוק התרחש שם.
עפר נמרודי מסר בתגובה להפסקת המגעים כי "אתמול ישבנו מספר שעות במשרדי הכשרת היישוב ונהלנו משא-ומתן על הכנסות גאידמק כשותף בחברה האם תוך כוונה לפתח את עסקי החברה ביחד ובאופן משמעותי. ניסחנו את ההודעה לבורסה ביחד עם מר גאידמק שאישר אותה מילה במילה. הופתעתי הבוקר לשמוע את הודעתו. ייתכן שזה תרגיל חובבני בניהול משא-ומתן לצורך שיפור עמדות וייתכן שלא".
הבוקר הודיעה הכשרת היישוב כי בעלי השליטה בחברה, יעקב נמרודי ובנו עפר נמרודי, מנהלים משא-ומתן מתקדם למכירת מחצית מהמניות שבבעלותם (כ-48%) לגאידמק, ומניות נוספות.
הכשרת היישוב נסחרת היום לפי שווי של 700 מיליון שקל, כאשר השווי לפיו מתבצעת העסקה לא נמסר. משפחת נמרודי נפרדת מתחום נוסף שהיה בבעלותה, לאחר שמכרה לפני כחודשיים את השליטה בחברת הביטוח הכשת היישוב. האחזקה הבולטת של הכשרת היישוב היום היא עיתון מעריב והמלונות שבבעלות הקבוצה. עוד מחזיק בקבוצה, אילן בן דב, באמצעות טאו (כ-20%).
לפי ההערכות בשוק, התקיימו מגעים גם לצרופו של בן דב לעסקה. גאידמק היה אמור לרכוש את המניות של בן דב (25%) לפי שווי של 170 מיליון דולר ו-15% מהמניות של נמרודי, לפי שווי של 400 מיליון דולר - כך שלאחר העסקה היו אמורים נמרודי וגאידמק להחזיק ב-40% בחברה כל אחד, עם הסכם שליטה משותף.
בחודשים האחרונים התפרסמו לא מעט ידיעות על כך שנמרודי מתכוון למכור את השליטה בעיתון מעריב. בין השמות שעלו - המיליארדר שלדון אדלסון, בעסקה שלא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. העסקה התבצעה אז לפי שווי של כ-200 מיליון דולר כפול משוויו של העיתון בשוק. כמו כן, נעשתה פנייה לגאידמק לרכוש את העיתון. אז אמר גאידמק בראיון לידיעות אחרונות כי פנו אליו ממעריב בנוגע לרכישת העיתון, אך מאחר ש"מדובר בעסק לא טוב", לדעתו, הוא דחה את הפנייה.
מעריב הציג בשנה האחרונה תוצאות רעות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיים העיתון עם הפסד כבד של 57.9 מיליון שקל, על הכנסות של כ-400 מיליון שקל. בתקופה המקבילה הפסיד העיתון 10.5 מיליון שקל, על הכנסות של 382 מיליון שקל.
לאחרונה פורסם כי גם שלמה אליהו נמצא במגעים לרכישת חלקו של אליעזר פישמן בידיעות אחרונות (35%), אם כי עדיין לא ברור אם המגעים יבשילו לכדי הסכם. בינתיים, בחינמון "ישראלי" התפרקה השותפות של בעלי השליטה אדלסון ושלמה בן צבי.

תאריך:  27/12/2006   |   עודכן:  27/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאידמק נסוג מהמגעים לשותפות בשליטה בהכשרת היישוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ארקדי, אל תתעסק עם החבורה הזאת, למה לך צרות? ל"ת
חץ  |  27/12/06 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
אסיר נמלט בארה"ב נתפס לאחר שנכנס שוב ושוב לחשבונו ב-Myspace מאותו המקום
ניר יהב
ביהמ"ש שחרר בערבות את צבי דוידוביץ וישראל רמות    פרשת TRD התפוצצה בשבוע שעבר כאשר רשות ניירות ערך גילתה שהפסדים כבדים שנגרמו לחברה כתוצאה מהשקעות פיננסיות לא דווחו לציבור וחייבה את החברה לדווח עליהם
מערכת PCאון
ההחלטה לביטול שירות החיבור הלווייני לאינטרנט התקבלה לאחר שחברת בואינג, המספקת את השירות, החליטה לבטלו עקב הפסדים
אלעזר לוין
מנכ"ל כלל ביטוח, אביגדור קפלן, תוקף את חוק בכר, שהוא "פארסה אחת גדולה"    כלל פיננסים השיקה יחידה מיוחדת ל-30 הסוכנים הגדולים
הילה רפופורט
הסתיימה פגישת אולמרט עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ע'ית    השניים דנו בהפרות הפסקת האש מצד הפלשתינים ובפגישה הצפויה בין ראש הממשלה לנשיא מובראק, בסוף השבוע הבא, במצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il