X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמי הסברה בינלאומיים קובלים על כך שצה"ל אינו מספק להם נתונים רשמיים על מספר פיגועי הטרור שבוצעו בשנה האחרונה בישראל העידכון האחרון היה ב-2005 בעקבות פניית Nfc, בצה"ל מבטיחים לעדכן בקרוב
▪  ▪  ▪
הפיגוע באילת. לא ברשימה

אם תשאלו את צה"ל כמה פיגועי טרור היו בשטח מדינת ישראל בשנה האחרונה - לא בטוח שתקבלו תשובה. על-פי האתר הרשמי של צה"ל, מאז שנת 2005 לא היו פיגועי טרור בשטח ישראל. "האתר לא מעודכן, והגרפים לא נכונים", הלין באוזנינו ראש ארגון הסברה יהודי באמריקה הלטינית, מיכאל דינרשטיין.
לדבריו, הוא הבחין בתופעה רק בעת האחרונה. "לקראת כינוס הסברתי באחד הקמפוסים שלנו, נכנסתי לאתר צה"ל על-מנת לאסוף נתונים וטבלאות על מספר הפיגועים הפלשתינים בשנים האחרונות. המטרה הייתה להציג אותם במסגרת המצגת של הכנס. הופתעתי לראות שהנתונים מעודכנים רק עד לשנת 2005. מה? מאז לא היו פיגועי טרור? ומה עם הפיגוע האחרון באילת? גם הוא לא היה?".
בעקבות פניית ארגון ההסברה למערכת Nfc, ובעקבות שיחה שקיימנו עם מרכזי הסברה בבריטניה וצרפת, פנינו לרשויות צה"ל לקבל תגובתם לטענה. גורמים צבאיים אישרו בתגובה, כי אכן האתר אינו כולל את הנתונים האמורים, אך הבטיחו "לעדכן, כבר בקרוב מאוד". אירועי הפעילות החבלנית העויינת עד לשנת 2005, כבר מעודכנים, הסבירו לנו בצה"ל. "לגבי שאר הנתונים של 2005 ושל 2006, חלקם יועלו עוד היום, וחלקם בעתיד הקרוב".
"מפספסים המוני גולשים"
אלי הכהן, המנהל המקצועי של מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב, אמר בתגובה לפרסום כי "כולנו תקווה שהבטחתו של ראש יחידת אינטרנט והסרטה בדובר צה"ל, כפי שהוצגה בכנס ההסברה שקיים לאחרונה המכון, אכן תתקיים, וכי בתוך חודשיים ימים ישודרג האתר שדרוג מלא ומקיף, ויועלו בו גם נתונים רלוונטיים, שעד כה נמנעו מציבור הגולשים הרחב".
לדברי המנהל המקצועי, "מדינת ישראל לא מעניקה, לצערי הרב, סדרי עדיפות גבוהים לנושא חשיבות ההסברה באמצעות האינטרנט. תקציבי המשרדים השונים ובראשם תקציב משרד החוץ מעידים על כך".
עוד הוא אמר, כי בתקופה שבה קיימים למעלה ממיליארד גולשים פוטנציאליים, ושבמסגרתה "ניתן להגיע למחשבי-קצה בכל מקום בעולם, בקלות רבה, מן הראוי שישראל הרשמית תיתן דעתה למהפכת המידע ותפעל בהתאם". על אתרים כמו דובר צה"ל, הוא סיכם, "לפעול במספר שפות ולא רק בעברית ואנגלית, זאת - מכיוון שיש אוכלוסיות רבות בשלל שפות שצמאים למידע".
האתר המקוון - בדרך
בכנס תקשורתי שנערך לאחרונה באוניברסיטת תל אביב, חשף סא"ל דינור שביט, מפקד חטיבת ההסרטה והאינטרנט בדובר צה"ל, כי צה"ל ישיק בעוד חודשיים את חזון ההסברה המקוונת החדש שלו. "אנחנו מבינים לאן התקשורת החדשה הולכת ונתאים את עצמנו בצורה שונה לכל פלטפורמה. האתר יאפשר לנו לקבל נתונים סטטיסטיים ופילוחים לגבי מה מעניין ומה לא מעניין", אמר שביט.
"מה שחשוב הוא שניתן תוכן בחינם. הצופים צמאים לתוכן הזה ועד לפני כמה שנים היינו צריכים להיאבק כדי להכניס את התוכן לערוצי השידור". במכון נטוויז'ן אומרים בתגובה כי הם ימשיכו לעקוב אחר כל השינויים באתרי ההסברה הממלכתיים בישראל.

תאריך:  07/02/2007   |   עודכן:  07/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אין נתונים - אין פיגועים"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בוא הני אסביר לכם משהו.
חה  |  8/02/07 00:13
2
ישראל מסריחה מהתחת. עם אחמדינאג'ד אתה תושמד. בירחו פן תתקפחו
פאקו  |  8/02/07 03:32
3
מאמר משעמם. איזה קדיחה
אורח פורח  |  8/02/07 04:31
4
בושה וחרפה להסברה שלנו!
ככה עושים הסברה??  |  8/02/07 11:16
5
זו רשלנות פושעת!!!! "ככה לא בונים חומה חברים יקרים" ל"ת
אזרח מודאג מתפקוד כל המערכות  |  8/02/07 14:20
6
תגובה למס"2
הצופה  |  20/06/07 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
מקץ שעות של חיפושים ומספר לא מבוטל של שיחות טלפון, הצליח הנהג לאתר את הנוסעת, סוחרת תכשיטים ששכחה במונית תיק ובו 31 טבעות יהלום
איריס פרחי
שחקן בקבוצת הנוער של עירוני ניר רמת השרון תבע מרכז ספורט בעיר לאחר שמכשיר הפלאפון שלו נגנב    מרכז הספורט הסיר אחריות וטרם הגיש כתב הגנה
עידן יוסף
השר לענייני ירושלים הצהיר בשמו של אולמרט כי לא מתקיים מו"מ על קבר דוד בהר ציון    הדברים נאמרו בתגובה לפרסום בשמו של בכיר במשרד החוץ    בדברי השר אדרי בתשובה לשאילתה של ח"כ אמסלם, הודה השר בלחצים המופעלים מצד הוותיקן ודחייתם ע"י ישראל
רונן ליבוביץ
בעקבות החשיפה ב-Nfc פנה ח"כ אריה אלדד ליועמ"ש בבקשה לבדוק האם השופט (בדימ.) מישאל חשין קיבל מתנה אסורה מחברת אגרסקו    "דין פרוטה כדין מאה"
איריס פרחי
התובעת מאשימה את הוצאת הספרים ברשלנות וטוענת כי רומן פרי עטה היה זוכה להצלחה והיא הייתה מתפרסמת    ההוצאה טרם קיבלה את כתב התביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il