X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפכ"ל המשטרה קראדי מסר כי הוא מתפטר מתפקידו במטרה להציל את המשטרה ממחול שדים, כהגדרתו השר דיכטר יודיע על קבלת התפטרות ועל מועד סיום כהונת קראדי
▪  ▪  ▪

"כמי שעומד בראש הארגון המופקד על אכיפת החוק בישראל, אני רואה בדוגמה האישית ערך עליון. ללא קשר להסתייגויותי מחלקים ניכרים בדוח ומאופן ניסוחם – אני חושב שאסור לנו להתעלם מדברים הנאמרים על-ידי ועדת בדיקה ממשלתית. למרות שלפי קביעת רוב חברי הוועדה נכון יהיה שאמשיך את כהונתי עד תומה, כמי שהארגון חשוב לו, שהשוטרים חשובים לו והאזרח חשוב לו – עלי לקחת בחשבון את מחול השדים שהארגון עלול להיקלע אליו בתקופה הקרובה. לכן, מתוך רצון לתת דוגמה אישית, מתוך הרצון ומתוך חובת האחריות האישית שלי כלפי תפקידי וכלפי הארגון שבראשו אני עומד, החלטתי – לאחר התלבטות לא קלה – להודיע על החלטתי לסיים את תפקידי כמפקח הכללי של משטרת ישראל. את המועד לסיום תפקידי תקבע ממשלת ישראל". במילים אלו חתם מפכ"ל המשטרה משה קראדי את ימיו כמפכ"ל המשטרה והודיע על התפטרותו במסיבת עיתונאים דרמטית.
את המועד לסיום תפקידו של המפכ"ל תקבע ממשלת ישראל. "לאחר 28 שנות שירות במשטרת ישראל, אני עוזב את המשטרה", חתם קראדי.
היום הזה היה אחד הימים הקשים ביותר של מפכ"ל המשטרה משה קראדי, שבמסיבת העיתונאים סיפר כי מסקנות הדוח הפתיעו אותו, אותו ואת הארגון כולו. קראדי התייחס בדבריו לפגיעות בשמו הטוב ובכבודו, כלשונו. על השמועות כי מינויו נבע ממניעים פוליטיים אמר: "אני משרת במשטרה שנים רבות, התאהבתי במשטרה, באנשיה, במקצוע. היו שמועות שפגעו בי ופגעו בארגון, שמועות לפיהן המינוי שלי נבע מתוך שיקולים פוליטיים. השמועות הללו פגעו פגיעה קשה בי ובארגון עליו אני מופקד. ביקשתי מהוועדה שתיתן את דעתה ותסיר את העננה הזו מעל ראשי, אחת ולתמיד".
בעניין מערכת המשטרה כולה, שוטריה וקציניה אמר קראדי: "בדקות הקרובות אהיה פה ל-28 אלף שוטרים. גורמים אינטרסנטיים דאגו להכפיש אותי ולומר על שוטרי משטרת ישראל כי הם לא מקצועיים ומושחתים. למשטרת ישראל אין אח ורע בשום משטרה בעולם. אותה משטרה שנלחמת נגד הפשע היא אותה משטרה שנתנה גב לאזרחי המדינה בצפון בעת מלחמת לבנון השנייה. הפשע וארגוניו חזקים, מי שרוצה להוביל ולחזק את המשטרה צריך להכפיל את תקציבה ולהוסיף שוטרים כדי שהארגון יוכל להתמודד עם כל המטלות המוטלות עליו".
אבן גדולה מאד נגולה הערב הזה מליבו של רב-ניצב קראדי שסיים לקרוא את הדוח וההמלצות דקות אחדות לפני מסיבת העיתונאים שבה הודיע על סיום כהונתו. קראדי אמר כי מדובר באירועים שבין השנים 1998 ועד 2004 בעת תפקידו כמפקד מרחב לכיש ובשנים 2002 ועד 2004 כשכיהן קראדי כמפקד המחוז הדרומי, על כך אמר רב-ניצב קראדי: "כל השינויים יושמו בארגון בהקדם האפשרי, בי אישית מדובר על ביקורת תפקודי כממ"ר לכיש וממ"ז דרום. ההמלצות הפתיעו אותי, אתייחס לכך בעתיד. זו שעה קשה עבורי".
רב-ניצב קראדי פנה מייד לאחר מסיבת העיתונאים בדרכו לשר אבי דיכטר, כשבדרך כבר הספיק לצלצל לראש הממשלה אהוד אולמרט ולעדכן אותו בהתפתחויות. הניצבים הגיעו אל הפגישה עם דיכטר בפנים חתומות. השר דיכטר זימן את סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לישיבה דחופה בלשכתו. לפני הישיבה הרחבה אמור השר לשוחח השר באופן אישי בארבע עיניים עם המפכ"ל.
על-פי אותם גורמים, דיכטר מידר בשעות האחרונות את כל הסובבים אות, אך התחושה היא, ויותר מכך: הערכות די מבוססות כי השניים יסכמו בפגישתם בארבע עיניים על דרך סיום כהונת המפכ"ל.
לאחר פגישה זו אמורים השניים לצאת אל סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה שזומן אף הוא ללשכת השר, ושם ישמעו כולם את החלטתו של אבי דיכטר באשר להמשך כהונתו של מפכ"ל המשטרה. ההערכה כי מי שימונה כמפכ"ל זמני הוא ניצב בני קניאק.
מקורבים לשר אומרים כי קיימת סבירות גבוהה שהשר דיכטר יקבל כבר הערב החלטה לגבי המשך כהונתו של המפכ"ל קראדי. ב-19:30 מתכוון דיכטר לכנס מסיבת עיתונאים שבה יודיע לתקשורת על החלטתו.
קדמה לכך התכנסות של סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לדיון חירום בלשכתו של השר אבי דיכטר. מקורבים בלשכת השר אמרו כי דיכטר הודיע לניצבים כי החליט לסיים את כהונתו של המפכ"ל. על-רקע זאת, המפכ"ל הקדים לכנס מסיבת עיתונאים, במטרה להקדים את דיכטר ולהודיע על התפטרותו.

תאריך:  18/02/2007   |   עודכן:  18/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קראדי: אני מתפטר מתפקידי
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
"כי כאיש גבורתו"
הצדיק מסדום  |  18/02/07 18:33
2
סוף סוף למדו במדינה הזו לקחת אחריות, יפה עשה....
אליאל  |  18/02/07 19:07
 
- משה קראדי לא התפטר אלא פוטר
על ידי אבי דיכטר  |  18/02/07 22:58
3
סוף סוף למדו במדינה הזו לקחת אחריות, יפה עשה....
אליאל  |  18/02/07 19:07
4
that just followed CORRUPT JUDICIAL orders
KARADI is an HONEST PERSON  |  18/02/07 19:15
5
קראדי הולך הביתה מאוחר מדי
משה, עורך-דין  |  18/02/07 19:19
6
האם יש קשר ???
פרופ' פארניאן  |  18/02/07 19:42
7
שלום קראדי, ולא להתראות
מזרחן  |  18/02/07 22:45
8
תורת המידות
יש דין ויש דיין  |  18/02/07 23:19
9
בכל תפקיד שקראדי היה הפשע התגבר והוא קודם בסולם הפיקוד ללא קשר עם הצלחתו עד שקומבינת ל"ת
עומרי הנגבי ועסקני הליכוד בדרום הציבה אותו בראש פירמידת המשטרה  |  18/02/07 23:34
10
התפטרות היא פרווילגיה-צריך לחקור ולמצות הדין ל"ת
השוטר מס' 0  |  19/02/07 07:43
11
אלה תוצאות ממשלת הבובות של משטר המ(י)ל(י)כוד ל"ת
פ(ו)ישי   |  19/02/07 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
כחלק מהמאבק בזיהום האוויר, נאסרה כניסת מכוניות למרכז העיר    המקומיים והתיירים נאלצו ללכת ברגל, לנסוע באופניים או ליסוע בתחבורה הציבורית
הדר פרבר
בפרובינציה פטני דווח על הפסקות חשמל בעוד שביאלה דווח על לפחות חמישה פיצוצים    עד כה דווח על מספר פצועים, לא דווח על הרוגים
תמר סוקניק
מכירה פומבית והופעות של אסף אמדורסקי, ירמי קפלן, אריק ברמן ויצחק קלפטר בערב התרמה למען העמותה, ביום שני 19.2 בסטייג' בתל אביב
מוטי אקסמיט
ניצב (בדימ.) יוסי סדבון אומר ל-Nfc: "הדוח לא קל למשטרה, יש כאן תופעה של אי מילוי הוראות ודרך הפעלת מקורות לא ראויה"
מחלקה ראשונה
כך אמר בנימין נתניהו בפורום העסקי של אוניברסיטת בר-אילן    אמר: כדי להגביר את הצמיחה, יש להוריד את המיסים    הוסיף: ההזדמנות הגדולה ביותר היא בנדל"ן    הציע לתת לכל יוצא צבא קרקע בנגב ובגליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il