X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידות השערים בבורסת תל אביב הולכות ומתגברות גם סקירה של סיטיגרופ לא מצליחה לאושש את השווקים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ירידות השערים בבורסת תל אביב הולכות ומתגברות (ב', 5.3.07)כאשר מדד המעו"ף מאבד 2.1% לרמה של 945 נקודות ומדד ת"א 100 מאבד 2.5%. הירידות משקפות את הירידות בבורסות ארה"ב ואירופה וכן את הירידות החדות בבורסת סין. מחזורי המסחר גבוהים ומסתכמים ב-850 מיליון שקל.
ירידות נרשמות גם בשוק הסולידי כאשר איגרות החוב השקליות מאבדות עד 0.2% ואיגרות החוב צמודות המדד מאבדות שיעורים דומים.
בנק ההשקעות סיטיגרופ מנסה להרגיע אף הוא מפני גל המימושים שמפיל גם היום את השווקים בעולם. "לא להיכנס לפאניקה - מדובר בתיקון נוסף שמלווה את מגמת העלייה של הבורסות בעולם בטווח הארוך. מגמת התיקון בעבר היתה 10% או יותר בשווקים המתפתחים - תיקון זה נמשך בין 15 ל-50 ימים", כותבים בסיטיגרופ. בבנק ההשקעות מציבים סלים של מניות שדווקא שהתאוששו במהרה לאחר חלוף גל המימושים: סל כזה מורכב בראש ובראשונה ממניות מישראל, צ'כיה ודרום אפריקה. מבין המניות הישראליות שעשויות להתאושש במהרה מונים בבנק ההשקעות את צ’ק פוינט, מכתשים אגן, טבע ובנק הפועלים.
עם פתיחת חודש מרס, צפויות החברות הנסחרות לפרסם את הדוחות הכספיים לשנת 2006, עד תום החודש. בינתיים, הנפילות החדות בבורסות אסיה התחדשו עם פתיחת שבוע המסחר. מדד ניקיי נופל ב-3.6% ומביא את בורסת טוקיו לרמה הנמוכה ביותר מתחילת השנה. ירידות דומות נרשמות בשווקים האחרים: הונג קונג נסוגה ב-3%; בורסת שנחאי נופלת ב-3.8%; סיגנפור יורדת ב-4%; מומבאי רושמת ירידה של 3.4%.
מבול ההנפקות שהתרחש בחודש האחרון בתל אביב משך גם את תשומת ליבו של יו"ר רשות לניירות ערך, משה טרי, שהזהיר מפני להיטות יתר בגל ההנפקות בשוק ההון - עד כדי סכנה לציבור בהשקעה בהן. טרי קובע כי יש כיום לא מעט הנפקות של "חברות לא איכותיות". אזהרה של מפקח בכיר מפני סכנה לציבור בהשקעותיו היא נדירה ביותר, ומלמדת כי רשות ני"ע מוטרדת מאוד מהגיאות הנוכחית בתחום ההנפקות. טרי קרא לציבור לבחון היטב כל הנפקה, לבחון מי החברה, מי המנהלים ומהי ההיסטוריה שלה.
מדד הנדל"ן מאבד 3.6% כאשר את עיקר הירידות מרכזת מניית אפריקה ישראל שצונחת בלא פחות מ-5%. דלק נדל"ן מקבוצת דלק של יצחק תשובה, שגייסה 750 מיליון שקל בשבוע שעבר, מאבדת 0.8%, למרות שתי הודעות שפירסמה בסוף השבוע. הראשונה - הערכת שמאים חיצוניים, לפיה שווי נכסי הנדל"ן של החברה הבת, דלק בלרון, עומד על כ-10.7 מיליארד שקל.
ההודעה השנייה היא חתימת הסכם לרכישת 29 תחנות דרך (תחנות המשלבות תחנת דלק וחנויות נוחות) באנגליה, תמורת כ-3.13 מיליארד שקל (כ-382 מיליון ליש"ט). הרכישה בוצעה באמצעות החברה הבת, דלק בלרון, המרכזת את פעילות דלק נדל"ן בחו"ל. דלק נדל"ן מתכננת להנפיק את חברת דלק בלרון בלונדון בשבועות הקרובים לפי שווי של כ-900 מיליון דולר עד מיליארד דולר, על-פי הערכות. דלק בלרון תגייס כ-300-250 מיליון דולר.
בזק מאבדת 2.5%. הבוקר פורסם ב-TheMarker, כי בימים האחרונים מתקיימות שיחות בין בזק ליורוקום, שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', כדי לבחון עסקה עתידית אפשרית למכירת yes ליורוקום.
טבע מאבדת 1.8%. הבנק הבריטי HSBC החל לסקר את מניית טבע בהמלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 41 דולר - גבוה ב-18% מהמחיר בנאסד"ק.
גזית גלוב מאבדת 2.4%. החברה הודיעה הבוקר כי היא מתכוונת להשקיע בחמש השנים הבאות למעלה מ-200 מיליון יורו ברכישה, בבנייה ובפיתוח של כ-15 עד 20 מרכזים מסחריים בבולגריה. אולי חשוב מכך, ל-TheMarker נודע כי חברת הנדל"ן שבבעלות חיים כצמן, מתכוונת להנפיק בקרוב את החברה הבת (75%) גזית גלוב ישראל.
דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי מאבדת 1.7%. מאז השלימה סלקום את הנפקתה בבורסת ניו-יורק לפני חודש, איבדה מנייתה כעט 10% מערכה. אולם בבנק השווייצי UBS דווקא רואים אפשרות לעלייה משמעותית במחיר המניה בשנה הקרובה ובשל כך החלו לסקר ביום שישי האחרון את סלקום בהמלצת "קנייה". ב-UBS גם צירפו למניה מחיר יעד של 24.5 דולר - גבוה בכ-35% מהמחיר בשוק. במקביל, העלה UBS את ההמלצה למניית החברה האם (65.5%) של סלקום, דיסקונט השקעות, מ"ניטרלי" ל"קנייה" תוך הוא נוקב במחיר יעד של 146 שקל - גבוה ב-14% ממחיר המניה הבוקר.
ירידות נרשמות במניות הבנקים הגדולים כאשר הפועלים מאבדת 2.6% ולאומי יורדת ב-2.1%.

תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורסה: המעו"ף מאבד 2.1% ואפריקה ישראל צונחת ב-5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
מחר ב-09:00 ידון בג"צ בעתירתו של אלוף פיקוד העורף, בה הוא דורש למנוע מהמבקר להציג את ממצאי הדוח בנוגע לטיפול בעורף: "המבקר לוקה בחוסר סמכות"
מוטי אקסמיט
עו"ד אביגדור פלדמן המייצג את הפסיכולוג המתחזה, אלי פלח, אומר בערעור שהגיש היום לבית המשפט העליון: "בית המשפט המחוזי טעה, יש לזכות את אלי פלח מהרשעתו"
עידן יוסף
החלטת ממשלת ישראל לסגור את ענף פיטום האווזים בישראל גרמה נזק למגדלים, אך לא הפחיתה את הביקוש לכבד אווז בישראל    על-מנת לספק את המוצר ישווק לישראל כבד אווז מהונגריה ומצרפת
אריאל שמידברג
הודות למספר סרטים מוצלחים, רכבות הצעצוע שבות לחדרי הילדים    לאספנים הנוסטלגיים יש עתה תחרות
הדר פרבר
אביו של פאייד זכה לאחרונה במאבקו להציג לחבר המושבעים עדויות שנאספו על האירועים שהובילו למותה של הנסיכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il