X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצניחה בעקבות החשש ממשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי שהפיל את השווקים בעולם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ירידות שערים חדות בבורסה לני"ע בתל אביב ביום המסחר הרביעי בשבוע (14.3.07), בעקבות המגמה השלילית בשוקי המניות בעולם.
אתמול סבלה וול סטריט מסנטימנט שלילי על רקע נתוני מקרו חלשים שפורסמו בארה"ב, ובכלל זה העמקת המשבר בשוק המשכנתאות ונתוני מכירות קמעוניות חלשים. הירידות בוול סטריט הגיעו הבוקר גם לבורסות באסיה, שצנחו בשיעורים חדים, וירידות נרשמות גם באירופה.
ביומיים האחרונים המעו"ף איבד גובה מכמה סיבות, בין השאר - על רקע הירידות בשוקי העולם, חוסר ודאות באשר למשבר בבנק ישראל ואיום ההתפטרות של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.
היום מאבד המדד המוביל של תל אביב עוד כ-2.1% ל-953.3 נקודות; מדד ת"א 100 משיל 2.2% ל-957 נקודות. ירידה של 1.8% נרשמת במדד תל טק 15. ירידות חדות אף יותר נרשמות במניות השורה השנייה והשלישית, כשתל אביב 75 והיתר 30 מאבדים ב-2.5% וב-2.9%, בהתאמה. מניות הנדל"ן צונחות בכ-3.3% ומוחקות כמעט את כל העליות שרשמו מתחילת החודש. מחזור המסחר מסתכם בכ-910 מיליון שקל - כשלוש שעות טרם נעילת שערי המסחר.
ירידות מחירים גם בשוק הסולידי: מחירי השחרים הארוכים נסחרים בירידות של עד ל-0.35%, והגלילים הצמודים יורדים בשיעור של עד ל-0.3%.
המגמה השלילית מאפיינת מאז אמש את בורסות העולם, כשבוול סטריט איבד נאסד"ק 2.2% ודאו ג'ונס ירד בכ-2%. ירידות חדות אף יותר נרשמו באסיה: טוקיו נפלה ב-2.9%; הונג קונג ירדה ב-2.7%; סיאול השילה 2%; שנחאי איבדה 3.4%; טייוואן רשמה ירידה של 1.5% ובומביי צנחה ב-3.1%. באירופה נסחרים המדדים המובילים ביבשת בירידות של עד ל-1%.
גל הדיווחים לשנת 2006 נמשך גם היום, כשמבין החברות הגדולות בבורסה צפויה לפרסם חברת כור מקבוצת אי.די.בי את תוצאותיה הכספיות. אתמול איבדה כור 1.6% על רקע תוצאות חלשות של החברה הבת, מכתשים אגן, והיום יורדת כור בעוד כ-3.7% כשמכתשים אגן משילה מעליה 2.6% נוספים.
אלביט מערכות, שפירסמה הבוקר תוצאות חזקות לשנה החולפת, עם הכנסות שחצו את הרף של 1.5 מיליארד דולר וצבר של כ-3.8 מיליארד דולר נכון לסוף 2006, מאבדת גם היא גובה בשיעור של 2.8%.
ירידות חדות גם בדואליות האחרות במעו"ף: לטבע יורדת ב-1.5% במחזור של כ-70 מיליון שקל ונייס (1.8%) נופלת ב-3.5%.
מניות הבנקים הגדולים לא מצליחות להציג ביצועים כבר יותר משנה, והיום הן מאבדות עוד כ-1.8%. אתמול דיווח בנק הפועלים לבורסה כי בעלי העניין הזרים בבנק - חברת אליאנס - מכרו בשבועיים האחרונים חבילת מניות בהיקף של כ-170 מיליון שקל, המהווים כ-0.7% ממניות הפועלים. בעקבות זאת סיימה המניה בירידה של כ-1.1%, והיום היא יורדת ב-1.5% נוספים במחזור של כ-55 מיליון שקל; לאומי יורדת ב-1.9%.
שתי המניות הכבדות במדד הנדל"ן המשתייכות גם למעו"ף - אפריקה ישראל וגזית גלוב - צונחות בשעה זו ב-3.3% וב-2.8%, בהתאמה.
עוד בולטות במעו"ף: כי"ל שיורדת ב-1.7%, ואורמת עם ירידה של 2.4%.
בקרב מניות היתר, בולטות אורכית עם ירידה של 3.4%, אחרי זינוק של כ-10% אתמול. זאת, על רקע שמועות בשוק על עסקה עם לקוח חדש; המלט מאבדת 3.4%; אילקס ויואל נופלות בכ-4.2% כל אחת, וברן עברה לירידה של כ-0.6% למרות שהודיעה על מזכר הבנות לשיפוץ בית זיקוק במזרח אירופה.
במסגרת המסחר בתעודות הסל, בולטת היום קסם שורט 25 עם זינוק של כ-6% במחזור של כ-35 מיליון שקל - החמישי בהיקפו.

תאריך:  14/03/2007   |   עודכן:  14/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף דוד-מרגלית
איש מקצוע לא יואשם ברשלנות פלילית אם לא הוגדר כמפקח, גם אם התאונה התרחשה במקום עבודתו    הבנתו של איש המקצוע במכונה שגרמה לתאונת עבודה אינה הופכת אותו לאשם
רונן ליבוביץ
חברי הכנסת אלקין, דותן ואדלשטיין, מגובים בחתימותיהם של 63 חברי כנסת, מציעים לשנות את הרכב הוועדה האחראית על ישום חוק ההינתקות    ח"כ אלקין: "השינוי המוצע יגביר את אמון המפונים בהחלטותיה"
רונן ליבוביץ
הוועדה לענייני ביקורת המדינה עסקה בדוח מבקר המדינה בנושא חוק הביקורת הפנימית    השופט זיילר שעמד בראש ועדה שבחנה את הנושא טען, כי "לגופים ציבוריים יש יותר זכות להתערב ולדרוש ביקורת פנימית מאשר בגופים פרטיים"
TheMarker
עמדה לתבוע ממנו 5.5 מיליארד ליש"ט    אם הסכים אברמוביץ' לשלם לאם חמשת ילדיו את הסכום שהיא מבקשת, עשוי ההסדר להפוך להסכם הגירושין היקר בהיסטוריה
הדר פרבר
אמר את הדברים במהלך ביקורו בדמשק    התייחס להברחת הנשק מסוריה ללבנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il