X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באירלנד יום פטריק הקדוש הוא חג לאומי כאן, הוא רק עוד סיבה להשתכר בזול מאות ברים ומסעדות מציעים ויסקי, בירה וארוחות איריות בדילים שווים במיוחד החל מחמישי בפאב הקרוב למקום מגוריכם
▪  ▪  ▪
דיילות בכל רחבי הארץ. סיינט פטריק [צילום: עכבר העיר]

תרבות מעצבנת יש לנו. כל החגים שלנו עוסקים רק בבליסה נטולת רסן של מאכלים הזויים (גפילטע פיש) וקיום מנהגים הזויים אף יותר (לקנות 3 ענפים מכוערים ולימון בהמון כסף ולא לעשות אתם כלום בסוף). פלא אם כן שאנחנו רועים בשדות זרים ומאמצים את חגי הנכר? אז אחרי שאימצנו בחום רב חג שמטרתו היחידה היא לספק עבודה ליצרני הפרחים, השוקולד והקיטש לסוגיו (ולנטיין דיי), מן הראוי שנאמץ גם חג שתכליתו היחידה היא שתייה לא מרוסנת של ויסקי ובירה איריים: אחד בשביל הזוגות המאושרים להחליא, אחד בשביל הרווקים והרווקות המרירים. הכירו את סיינט פטריק - הפטרון הקדוש. מדובר בגיבורה הלאומי של אירלנד, שזכה בתואר על כך שהצליח להבריח את כל הנחשים באירלנד ולשכנע אותם לטבוע בים. פטריק הסתובב ברחבי אירלנד עם עלה תלתן בדש חולצתו ובעזרתו הטיף נצרות ועל כך מודים לו האירים בשירים, מחולות והרבה מאוד אלכוהול, ורצוי ירוק.
החג עצמו חל ביום שבת, ה-17.3, אולם החגיגות תחלנה כבר ביום חמישי ותמרחנה על כל סוף השבוע, בעידודן הנלהב של ענקיות הבירה גינס ומרפי'ס, שהחליטו להתייחס לעניין משל היה מדובר ביום העצמאות לפחות. שמח במיוחד צפוי להיות בברים האיריים השונים, כמו "מולי בלומ'ס" ו"ליאו בלומ'ס" בתל אביב, שם תקבלו 3+1 על הבירות, הנחות על הוויסקי ולהקות שינגנו מוזיקה אירית; להקות ינגנו גם במרפיס במרינה הרצליה ובדבלין פאב, גם בסניף ברחובות וגם בסניף הרצליה. בטמפל בר בסינמה סיטי תנגן להקת "כחול" מוזיקה אירית אותנטית, לצד תבשילים איריים מסורתיים כגון קדירה אירית, תבשיל נקניקיות בקארי וקורן דוג, אותם רקח צחי בוקששתר.
אבל לא רק הברים האיריים הקלאסיים רוכבים על הגב של פטריק. לא פחות מ-120 פאבים ומסעדות ברחבי הארץ יצטרפו גם הן לחגיגה. דיילות של גינס יעברו בקרוב ל-70 בתי מרזח ברחבי הארץ, יאפרו את השותים ברוח החג ויחלקו להם חולצות וכובעים של גינס. מנגד, ב-60 הברים במדינה שמציעים מרפיס יקבלו הנוכחים פיינט (מעט יותר מחצי ליטר) מרפי'ס וצ'ייסר ג'יימסון ב-29 שקלים, בנוסף לדיילות שתגענה לחלק תופינים.
בנוסף לכל אלו, החליטו כמה מסעדות וברים ללכת צעד נוסף קדימה ולהציע ביום החג המקורי (שבת) תוכנית אומנותית משלהם לאירוע:
  • בטמפטיישן בר יוצב נגן חמת חלילים, יוגשו הפתעות לכל מי שיבוא בירוק וצ'ייסר ג'יימסון יימכר ב-12 שקל לכל מי שישתה מרפי'ס מהחבית.
  • במסעדת השקד מציעים ארוחה אירית לתוך הלילה - אנטריקוט 350 גרם עם גרטן ותפוחי אדמה לצד שוט ג'יימסון. הסעודה תלווה בכ-18 מנות פתיחה (ללא הגבלה) ולחמים טובים. 119 שקל לסועד.
  • במארי ביסטרו בר יציעו אנטריקוט 300 גרם ברוטב מרסלה עם פירה ועלים ירוקים, לצד צ'ייסר ג'ימסון ו- 1/2 בירה אירית ב-99 שקל לסועד.
  • בשדרה 34 יציעו מנה ראשונה לבחירה (פרגית בגריל על מצע פלפל קלוי וטורטיה צ'יפס ברוטב חרדל דבש, כבד עוף על מצע חלת בצל ועלי ביביי, ברוטב פירות יער ועוד) וקוקטייל ירוק ב-39 שקל.
  • במסעדת המיט בר יוצעו נקניקיות תוצרת בית כמו נקניקיות איטלקיות - עם עגבניות מיובשות, פסטו צנובר ומוצרלה (54 שקל), נקניקיות כמהין, לבנה ופרמז'ן (59 שקל) ובירה סטלה ארוטאה (שהיא בכלל בלגית, אבל לא משנה) ב-12 שקל לבקבוק.
  • בביסטרו לה סנטרל יוגש אנטריקוט 300 גרם, מיושן במקום עם ירוקים בגריל ופירה פסטו (ירוק, ירוק), לצד קוקטייל ירוק על בסיס מידורי. 119 שקל לסועד.
ומה אם אתם לא גרים בתל אביב? ראשית, כל הזין. שנית, יש גם לא מעט מקומות בפריפריה שהולכים לעשות שמח, החל מ"דוריס בר" בקיבוץ אפיקים שעל שפת הכנרת, דרך "בבצה" שבקיבוץ נגבה ו"פאב הפטריה" בקיבוץ דן ועד ה"דראפט" בבאר שבע, שיצבע בירוק ויחלק צ'ייסרים של בושמילס למכביר. כמו שזה נראה עכשיו, החל מיום חמישי תמצאו ליד כל ברז של גינס או מרפי'ס דיילת שתאיים לצבוע אתכם בירוק או דייל שינופף מולכם בעלה התלתן שלו (ולקראת אמצע הלילה כנראה שלא רק בו).

תאריך:  14/03/2007   |   עודכן:  14/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיתון החדש "פלשתיין טיימס" הוא העיתון הראשון שיופץ בישראל    העיתון יופיע בשפה האנגלית
מערכת עכבר און ליין
אורנה בנאי חוזרת לעונה שניה של "אמא'לה"    במהלכה היא תגלה מיהו אבי בנה, תצא לבליינד-דייטים ותתעסק עם מתווך דירות    מרביעי בערוץ 2
מחלקה ראשונה
כך החליט שר האוצר, אברהם הירשזון    הכביש אינו עונה על נפח התנועה הקיים    הפרויקט: הרחבה ושדרוג התוואי הקיים וביצוע שיפורים גיאומטריים
ONE
מכבי ת"א המריאה לקראת המשחק מול אורטז ביורוליג מחר ב-21:30    הסנטר: "אני עדיין לא יודע מה יהיה איתי"    בורשטיין: "נגעלנו מהמשחק הקודם"
ערן טל
שירי אירוויזיון מביכים, נאום ניצחון של יונה יהב וחבורת ילדות שנראות כמו פאקצות בנות ארבעים    טקס בחירת מלכת היופי היה מגוחך כתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il