X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוא שיגע מדינה שלמה בקיץ, הוא הטריף לא מעט מאמנים ויצר אין סוף שערוריות, אבל על כר הדשא, הוא ענק וויין רוני יוביל בשבת את ההתקפה האנגלית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

העם האנגלי הוא אחד המטורפים בעולם, אבל גם הג'ינג'ים השרופים והמסומקים הגיעו הקיץ לשיאי פסיכיות בלתי רגילים כשמהדורות החדשות הממלכתיות של ה-BBC נפתחו מדי ערב עם דיווח ישיר על מצב קרסולו הימני של וויין רוני.
אומה שלמה אחוזת טירוף בחנה את מיקומם של הגידים והסחוסים ברגלו של החלוץ הפצוע עד שבבוקר בהיר אחד מבית-החולים של מנצ'סטר הגיעה הבשורה - רוני כשיר וישחק במונדיאל.
את ההמשך אתם בוודאי זוכרים. החלוץ הג'ינג'י באמת שיחק בגרמניה אך את עיקר תרומתו הוא נתן בעימות המתוקשר ברבע הגמר עם חברו למנצ'סטר יונייטד, כריסטיאנו רונאלדו, שהסתיים בהרחקתו של החלוץ הצעיר ובהדחתה של האימפריה המזדקנת.
הלוזרים האנגלים החטיאו את הפנדלים מול פורטוגל, סיימו מונדיאל מאכזב נוסף וחזרו הביתה חפויי ראש. וויין רוני, לעומת זאת, שב לממלכה כגיבור.
ג'ינג'י חדש בא לעולם
התופעה ושמה וויין מארק רוני הגיחה לאוויר העולם ב-24 באוקטובר 1985 וחדרה לתודעתם של אוהדי הכדורגל כעבור 16 שנים ו-360 ימים כשהחלוץ הצעיר של אברטון הכניע את ארסנל, הפך לכובש הצעיר בתולדות הליגה וגם קטע רצף של 30 משחקים ללא הפסד של האלופה הגאה.
בסיום אותה עונה הוא הוכתר על-ידי ה-BBC לשחקן הצעיר הטוב ביותר באנגליה וכבר בגיל 17 הוא זומן לסגל הנבחרת והיה למוזמן הצעיר ביותר ב-127 שנים (תיאו וולקוט, אגב, שבר בינתיים את שיאו של הג'ינג'י).
הפריצה האדירה של הילד המוצק ממזרח ליברפול נמשכה וביורו 2004 הוא כבש שלושה שערים והוביל את אנגליה לרבע הגמר. אברטון ידעה שימיו בגודיסון פארק ספורים אבל הציעה לו 12,000 פאונד בשבוע (לעומת 80 פאונדים שבועיים שהרוויח בעונתו הראשונה במדים הכחולים). זה, כמובן, לא הספיק לרוני ובמהלך הקיץ מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל ניהלו קרב עיקש על שירותיו. היונייטד זכו והג'ינג'י עבר לאולד טראפורד תמורת 31 מיליון פאונד.
חשבון הבנק של רוני המשיך לתפוח והחלוץ גם סיפק את הסחורה על כר הדשא. הוא כבש שלושער במשחקו הראשון בליגת האלופות מול פנרבחצ'ה וקנה לעצמו מקום בהתקפת הקבוצה לצידו של רוד ואן-ניסטלרוי. באותה עונה, מנצ'סטר זכתה בגביע הליגה כשרוני כובש צמד בגמר מול וויגאן ונבחר לכוכב המשחק. רוני גם זכה באותה עונה (וגם בזו שאחריה) בתואר שחקן השנה הצעיר של פיפ"א.
העונה שעברה של רוני עברה פחות או יותר על מי מנוחות. הוא הבקיע, בישל, הלהיב אבל לא הצליח למנוע את העונה האפרורית והבינונית של האדומים, שהודחו בשלב מוקדם מליגת האלופות ונכנעו ללא דופי בליגה לצ'לסי. בסמוך לסיום העונה, הגיעה הפציעה המפורסמת בעזרתה הפך רוני לתקווה הלאומית.
השפעות המונדיאל ניכרו על רוני (שכבש, אגב, 12 שערים ב-36 משחקים במדים הלאומיים) גם בפתיחת העונה הנוכחית. חניכיו של סר אלכס פרגוסון ליהטטו והלהיבו אבל הג'ינג'י חמום המוח התעסק בריב המתוקשר עם כריסטיאנו רונאלדו. משחקי הכוח מחוץ למגרש השפיעו על רוני גם על כר הדשא והוא לא כבש במשך 10 משחקים רצופים. פרגוסון לא ידע מה לעשות עם היהלום הסורר שלו עד שעלה במוחו רעיון מבריק. הוא פתח את הארנק, החתים את הנער על חוזה ארוך טווח (עד 2012) והחזיר את רוני לעניינים.
עם האוכל בא התיאבון ועם הגולים הגיע גם השלום. רוני כבש שלושער מרהיב מול בולטון וחזר לשתף פעולה עם הכוכב הפורטוגלי. היונייטד נמצאים בעונה חלומית ובשבועות האחרונים נראה שצמד ה"רו" הם החברים הטובים ביותר - על המגרש ומחוצה לו. רק השבוע, רוני רץ לעבר בלמי מידלסברו שבעטו ברגליו של רונאלדו כאילו מדובר בחבר יקר בסביבה הקשה של פרבר קרוקסטת'.
ומחוץ למגרש
אבל עם כל הכבוד לשערים, לבישולים ולתיקולים, החלוץ הצעיר הספיק לשבור יותר שיאים במדורי הרכילות מאשר ברחבת ה-16, וכמו שנאמר: רוני מעניין הרבה יותר במיטה או בקטטה מאשר על המגרש. כך לפחות טענה פטרישיה טיירני, זונה בת 52, שסיפרה ל"סאן" על ביצועיו של הכדורגלן המוכשר.
רוני הסתבך גם בקטטות ובתגרות (כולל אחת מחוץ למועדון לילה במנצ'סטר בנובמבר האחרון) והעמיס את מדורי הרכילות הבריטיים בכל טוב. מעבר לחייו הסוערים ברחבות המועדונים, רוני גם מנהל מערכת יחסים ארוכה עם הדוגמנית קולין מקלאפלין, שנבחרה לא מזמן לאחת מ-100 נשות הכדורגלנים הסקסיות בעולם. השניים גרים בוילה בשווי 4 ורבע מיליון פאונד בפרסבורי, אבל אל תדאגו לחשבון הבנק של וויין.
פרט למשכורת העתק שלו, רוני הפך למותג וכאן באמת קשה להבין את הבריטים. השחקן המוצק, שהוא לא בדיוק הדייויד בקהאם הבא מבחינה חיצונית, מפרסם כל דבר שזז. הוא חתם על חוזה עם נייקי, נוקיה, פורד וקוקה קולה ומייחצן גם את משחק המחשב של פיפ"א. ספרו, "הסיפור שלי עד כה", העניק לו 5 מיליון פאונד נוספים (ובימים אלה מתנהל דיון בתביעת דיבה נגד הפצתו שהגיש מנג'ר אברטון, דייויד מויס).
בחזרה אל בני הזוג. באחרונה פורסם שהם מתכננים להתחתן בקיץ הבא לאחר סיום משחקי יורו 2008. נבחרת ישראל תוכל אולי לחבל מעט בתוכניות במוצאי שבת באצטדיון רמת-גן.

תאריך:  22/03/2007   |   עודכן:  22/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
שתי קבוצות של נערים אשר טיילו בחורשת טל התקוטטו    שני נערים נדקרו ונפצעו באורח קל    שלושה נערים נעצרו לחקירה
הדר פרבר
באו"ם מעריכים כי עד שנת 2025 כ-1,800 מיליון בני אדם יחיו במדינות או באזורים שבהם ישרור מחסור מוחלט במים
מוטי אקסמיט
המשטרה ממליצה גם להעמיד לדין את נהג הרכב המסחרי וכן בכירים נוספים ברכבת    בתאונה הקשה שהתרחשה בחודש יוני אשתקד נהרגו חמישה בני אדם
מחלקה ראשונה
עמי לנדאו מונה למשנה לחשב הכללי לענייני בנקאות וניהול החוב
רונן ליבוביץ
ח"כ אילון קרא הבוקר לשר האוצר להשעות עצמו    מנגד, יו"ר ועדת הכספים החדש, ח"כ מיסז'ניקוב, קרא להירשזון שלא להשעות עצמו למרות חששו מוואקום שיווצר במשרד האוצר    גם ח"כ שנלר בטוח כי על הירשזון להישאר בתפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il