X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאבק כוחות בתוך הממשל האמריקני מתלבטים בעניין היחס כלפי נציגי החמאס בממשלה הפלשתינית שוקלים לקיים עימם מגעים עמדת ישראל בסכנה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

+ הממשלה הפלשתינית ממשיכה לגייס תמיכה בעולם
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, תגיע בשבת לאזור למסע דילוגים בין קהיר, ירושלים, רמאללה וירדן, במטרה להתניע את תהליך השלום. במקביל, מתנהל ויכוח פנימי בממשל האמריקני האם להכיר בממשלה הפלשתינית החדשה ולנהל מגעים עם אנשי החמאס. בנתיים, לא תנהל רייס מגעים עם אנשי החמאס, אך לא ידוע כמה זמן תחזיק עמדה זו.
ממשל בוש טרם גיבש עמדה סופית האם לצדד בעמדה הישראלית הנוקשה הדורשת לא לקיים מגעים עם הממשלה הפלשתינית החדשה כלל עד שזו תכיר בישראל ותזנח את דרך הטרור. לעומת זאת גורמים במחלקת המדינה שוקלים תמיכה בעמדה האירופית המתונה יותר אשר גורסת כי יש לנהל מגעים עם הממשלה החדשה, ואף לדבר עם ראשי החמאס החברים בממשלה.
הפלשתינים מקווים כי הממשלה החדשה, אשר כוננה בשבוע שעבר, המורכבת מאנשי חמאס ואנשי פת"ח, תביא לסיום הבידוד הבינלאומי בו נתונה הרשות מזה כשנה, מאז ניצח החמאס בבחירות הפלשתיניות.
בשלב זה, הדיונים מתנהלים בתוך הממשל האמריקני עצמו ורייס מציגה עמדה אחידה ביחס לעמדה האמריקנית התומכת בישראל ודורשת כי הממשלה הפלשתינית תכיר בישראל. לעת עתה תקיים רייס מגעים רק עם גורמי הפת"ח בממשלה הפלשתינית ומזכירת המדינה תפגש עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, ולא עם ראש הממשלה, איסמעיל הנייה, איש החמאס.
ממשלות אירופאיות שונות כבר החלו לאותת השבוע כי פניהם כלפי הממשלה הפלשתינית החדשה וכי יש להידבר עם נציגי החמאס בממשלה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה כי תגיעה בסוף החודש לישראל ותקיים פגישות עם ראש הממשלה אולמרט ועם יו"ר הרשות.
במהלך השבוע קיים קונסול ארצות הברית בירושלים, ג'ייקוב וולס, פגישת עבודה ברמאללה עם שר האוצר החדש ברשות הפלשתינית, סלאם פיאד. מדובר בפגישה ראשונה בין גורם אמריקני רשמי לאנשי ממשלת הרשות מאז הושבעה הממשלה החדשה בשבת שעברה.

תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  23/03/2007
הממשלה הפלשתינית ממשיכה לגייס תמיכה בעולם

יש סיבה למסיבה [צילום: AP]
משלחת פלשתינית בראשות סגן ראש ממשלת האחדות, עזאם אל-אחמד, ובהשתתפות בכירים נוספים, קיימה מספר פגישות עם בכירים גרמנים בהן דנו על דרכים שיביאו להסרת המצור על העם הפלשתיני.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מסרה (יום ו', 23.3.07), כי המשלחת הפלשתינית נועדה בברלין, בין היתר, עם בכירים במשרד החוץ הגרמני. הפלשתינים מדווחים בגאווה כי הפגישה התקיימה למרות המאמצים הישראלים למנוע זאת.
אל-אחמד תיאר את המפגש כחשוב מאוד, וסיפר כי הגרמנים הביעו נכונות לנרמל את יחסיהם עם ממשלת האחדות. על-פי הדיווח, גרמניה בירכה את המשלחת הפלשתינית ואת ממשלת האחדות שהוקמה. עם זאת, קראה לממשלת האחדות לקבל את תנאי הקוורטט.
בתוך כך, סוכנות הידיעות AP דיווחה כי שר החוץ הבלגי, קארל דא-גוצ'ט, אמר כי ממשלת האחדות שהוקמה ברשות היא מתונה יותר מקודמה, אשר הייתה מורכבת מאנשי חמאס בלבד. הוא קרא לפלשתינים לשחרר את החייל החטוף, גלעד שליט, ולייצב את המצב הביטחוני בשטחי הרשות הפלשתינית.
הבכיר הבלגי הביע תמיכה בכל שרי הממשלה הפלשתינית, ולא באלה העצמאיים בלבד. לדבריו, ארצו מצפה מישראל להתכונן לקראת חידוש התהליך המדיני עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), וקרא לעצור באופן מיידי את ההתיישבות היהודית בגדה המערבית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בארה"ב מתלבטים האם לדבר עם החמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשישראל נתפסת כמושחתת -
מיכל מירושלים  |  23/03/07 13:13
2
למה להתלבט? הרוצחים השתנו? ל"ת
הניה  |  23/03/07 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלינוער הוד
לכבוד משחק הכדורגל ישראל-אנגליה ולמרות ההברזה של בקהאם דגמנו מספר התעסקויות אוראליות שיעזרו להפיג את המתח
דנה גילרמן
צילומים ארוכי חשיפה של מייקל ווסלי בג'ולי מ., מחווה למגן דוד ביבנה, מיכלי זכוכית מלאים אדמה בבית הקברות מורשה ועוד תערוכות חדשות
מיכל ויניק
מופע מחווה וזמר קודר ב"ליאונרד כהן: סיפור חיים", פינגווין זוכה אוסקר שרוקד סטפס ב"תזיזו ת'רגליים", ועוד חדשים בספריות הדי.וי.די
תיגל נשיא
ב"פסיכדלי" ניקולסון הוא היפי מסטול, ב"וונדרלנד" ואל קילמר הוא שחקן פורנו שירד מגדולתו, ב"טיסת לילה" קיליאן מרפי הוא עבריין אלים
מערכת עכבר און ליין
המסיבות, הברים, האירועים, המשלוחים והאוהדים    ביום שבת (24/3) בשעה 20:30 יעלו נבחרות ישראל ואנגליה על הדשא    המדריך המלא לחווית הכדורגל המושלמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il