עכשיו זה רשמי: לצבעים הדומיננטיים במשרד יש השפעה פסיכולוגית ממשית על העובד, תחושותיו ותפוקותיו במשרד. כך עולה מסקר שנעשה ע"י חברת Konica Minolta הבינלאומית, העוסקת במתן פתרונות הדפסה לעסקים, המיוצגת בישראל בלעדית ע"י גטר-טק.
הצבע הכחול מוביל בהשפעתו השלילית על העובדים יחסית לכל שאר הצבעים: 72% מהמשתתפים העידו כי הוא משפיע לרעה על מצב רוחם ועל יחסם לסביבה. עוד התגלה כי 64% מהעובדים בסביבה שהצבע הכחול בה דומיננטי חשו בחוסר איזון בין העבודה לחיים הפרטיים, 51% לא היו שבעי רצון מהשכר וההטבות שניתנו להם ו-40% חששו מפיטורין ולא הרגישו בטוחים בעבודה.
הצבע הצהוב התגלה לעומת זאת כבעל ההשפעה החיובית ביותר מבין כל הצבעים: כ-72% מהעובדים בסביבה זו העידו על מצב רוח חיובי יותר ו-85% דיווחו שהרגישו יותר אנרגטיים וממוקדים ומרוצים מהאיזון בין חייהם הפרטיים לעבודה.
אדום, הידוע כצבע התשוקה, נמצא כבעל ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על היחסים בין העובדים: 65% מהמשתתפים העידו על יחסים חיוביים יותר עם חבריהם בסביבת צבע זה. 58% דיווחו על מוטיבציה גדולה שהחדירו בהם חברים לעבודה, 43% ע"י המנהלים ו-30% ע"י משובים. הם אף המליצו על צבע זה כטוב ביותר לעבודה קבוצתית.
הצבע השחור עודד נטיות לקשיחות ומאצ'ואיזם בקרב רבים מהעובדים. בסביבת עבודה זו המוטיבציה בעבודה מונעת בעיקר על-ידי תגמול כספי: כ-40% יותר מאשר בסביבות של צבעים אחרים.
הצבע האפור התגלה כבעל ההשפעה השלילית ביותר על תפוקות העבודה ו-52% מהמשתתפים טענו כי הם הכי פחות יעילים בסביבת עבודה זו שמתוארת על ידם כמשעממת וחסרת השראה.
שי טנא, מנכ"ל חברת גטר טק, נציגת Konica Minolta בישראל: "הסקר מספק הוכחה להשפעה הגדולה של צבעים על תחושות העובדים והתפוקות שלהם בסביבת העבודה. אומנם יש גורמים רבים נוספים שמשפיעים על איכות העבודה, אך אין להתעלם כיום מחשיבות הצבע במארג הכולל של גורמי היעילות העסקית. טנא הוסיף כי, ידוע שתשומת הלב בסביבה העסקית למסמכים צבעוניים הינה גבוהה מאוד ועל כן השפעתם רבה. Konica Minolta מציעה ליין שלם של מוצרי הדפסה בצבע מהמתקדמים בעולם.
המחקר התבצע ע"י פסיכולוגיים מקצועיים מחברת Pearn Kandola במשך שישה שבועות רצופים. בכל שבוע נצבעה סביבת העבודה של משתתפי המחקר בצבע שונה ותגובות המשתתפים נצפו ותועדו. בתום ששת השבועות נבדקו ההשפעות של ששה הצבעים: צהוב, אדום, כחול, ירוק, אפור ושחור.