X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בורות מדהימה בקרב צעירים וצעירות באירופה ובארה"ב בכל מה שאירע ליהודים במלחמת העולם השניה. הם מעדיפים להסתתר מאחורי חומה אטומה של אדישות וחוסר-אמון משווע
▪  ▪  ▪

הנוער האירופאי והאמריקני מגלה בורות מדהימה בכל הנוגע לנושא השואה. תלמידי גימנסיות בשתי היבשות אינם מודעים כלל לפשעים החמורים שביצעו הנאצים בעם היהודי ומתייחסים בחשדנות לכל מי שמנסה לעורר בהם מודעות זו.
למסקנות קשות אלה הגיעה חוקרת השואה, ורדה כהן, שחזרה בימים אלה מסיור-שליחות לימודי מקיף באירופה ובארה"ב. במהלך סיורה הרצתה כהן באוזניהם של אלפי תלמידים בבתי הספר בשתי הייבשות על אודות לקחי השואה.
"להפתעתי, נתקלתי בבורות מדהימה" - היא מספרת. נערים ונערות, העומדים בפני בחינות הבגרות שלהם, מתייחסים לעניין השמדת ששת מיליון היהודים כאל אגדה ובדייה. "הם פשוט סירבו לקבל את מה שסיפרתי להם, ואפילו אל צילומים שהצגתי בפניהם, התייחסו כאל משהו מפוברק".
כהן מותחת ביקורת חריפה במיוחד על השלטונות בגרמניה ובארה"ב, שאינם דואגים לכלול בספרי הלימוד של התלמידים את נושא השואה ולקחיה. תוצאות המחדל הזה ניכרות היטב על פני השטח: "גם מי שמנסה, כמוני, לעורר את הנושא בקרב התלמידים - נתקל בחומה אטומה של אדישות וחוסר-אמון משווע" - היא מגלה.
עם זאת משבחת ורדה כהן את המנהלים והמחנכים בבתי הספר, שהיו מוכנים להזמינה להרצאות חינוכיות בפני התלמידים על לקחי השואה. מסתבר, כי המנהלים והמורים עומדים חסרי-אונים לנוכח הבורות בכל הקשור לנושא כאוב זה.
במהלך סיורה החינוכי של כהן היו גם מספר נקודות-אור; כמו, למשל, הביקור במכללה של חיל האוויר האמריקני, שם הרצתה באוזניהם של צוערים וקצינים בכירים של החיל על התייחסותה של ארה"ב לשואה, כיום. המאזינים שמעו את הדברים באוזניים קשובות וגילו התעניינות רבה. יתרה מזאת: הם לא הסתירו את הזדעזעותם ממה ששמעו ואף הביעו בגלוי את דאגתם לגבי העתיד. המסקנה הסופית שהגיעו אליה היתה חד-משמעית: אין להחריש לנוכח מה שקרה, ויש לעשות הכל כדי שמה שאירע לא יחזור על עצמו בעתיד.
הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  13/04/2007   |   עודכן:  13/04/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ד"ר היידה מתיאס, רופאה-פסיכיאטרית, בתו של קצין ס.ס., ניתקה את קשריה עם אביה משנודע לה על עברו הנאצי    מקדישה את זמנה לטיפול אישי בנפגעי השואה ולפעילות נגד הכחשתה
אריאל שמידברג
רשת הסי-בי-אס האמריקנית פיטרה את השדר דון איימוס לאחר שבתוכניתו כינה שחקניות כדורסל שחורות "זנזונות עם שיער מלוכלך וצפוף"
רונן ליבוביץ
יושבי הראש של סיעות רע"מ-תע"ל וחד"ש בכנסת, חברי הכנסת אלסאנע וברכה, מאשימים את ישראל במסע הסתה נגד ח"כ בשארה ונגד הציבור הערבי כולו    ברכה: "הזירה הפוליטית בישראל מלאה בעכברים שנולדו מהרי ההכפשה של השב"כ"
יהונתן דחוח-הלוי
דובר הממשלה הפלשתינית צופה מאבק איתנים על שמות האסירים הפלשתינים שדורשת תנועת החמאס לשחרר במסגרת עסקת השבויים    הוא תולה תקווות שישראל תגמיש את עמדותיה בעניין הקריטריון של "דם על הידיים" לאור התקדימים של עסקות חיזבאללה ואחמד ג'בריל
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il