X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דרמה בארה"ב: יו"ר דיסקונט ניו-יורק הודח מכיוון שלא הסכים לפרוש על-פי הנחיית בנק ישראל והחלטת הדירקטוריון מתיו ברונפמן נאלץ לפרוש מתפקיד דירקטור
▪  ▪  ▪

יו"ר בנק דיסקונט ניו-יורק, לאונרד גרונשטיין, הודח מתפקידו. כך דיווח בנק דיסקונט לבורסה (יום ו', 13.04.07). הרקע להדחה הוא ישיבת דירקטוריון של החברה עם בנק דיסקונט, שהתקיימה בתחילת החודש. בישיבה התקבלה החלטה ברוח הנחיות בנק ישראל, לפיהן בעלי שליטה בבנק לא יכהנו בתפקידי ביצוע. דירקטוריון הבנק החליט כי בעלי שליטה לא יכהנו עוד כדירקטורים בבנק או בחברות-בנות.
מי שקיבל את ההחלטה כלשונה הם בעלי השליטה בבנק: מתיו ברונפמן, שפרש מתפקידו כיו"ר דיסקונט ודירקטור בבנק דיסקונט ניו-יורק; ומייקל ראובינוף ששימש דירקטור בדיסקונט ניו-יורק. מי שהתנגד להחלטת הדירקטוריון הוא יו"ר דיסקונט ניו-יורק, לאונרד גרונשטיין.
בהודעתו מסר הבנק, כי גרונשטיין הסביר מדוע אינו חושב שהוא צריך לפעול לפי ההחלטה. נראה כי הבנק לא קיבל את דעתו והוא הודח מתפקידו. דיסקונט כותב בהודעתו כי הדירקטוריון סבור שכהונתם של בעלי שליטה ונציגיהם בדירקטוריון יוצרת קשיים בתפקוד הדירקטוריון וההנהלה של דיסקונט ניו-יורק.
דיסקונט ניו-יורק (שנקרא אי.די.בי ניו-יורק) הוא השלוחה המרכזית של בנק דיסקונט בחו"ל והחברה שאחראית על חלק משמעותי מרווחי החברה ולמעשה במשך שנים היה דיסקונט ניו-יורק רווחי בעוד פעילות הבנק בישראל היתה הפסדית.
ההחלטה של דירקטוריון דיסקונט להפריד בין בעלי השליטה לבין הדירקטוריון התקבלה בעקבות פעולתו של היועץ המיוחד שנשכר בעקבות פרשיית הלבנת ההון בדיסקונט ניו-יורק לפני מספר שנים, רודג' כהן. בבנק אמרו כי המטרה של ההחלטה היא לעשות סדר בפעולות הבנק, וכי בבנק סבורים כי ההחלטה של בנק ישראל לגבי ההפרדה בין בעלי השליטה לבין תפקידים ביצועיים בבנק בישראל צריכה לחול גם על שלוחות הבנק בחו"ל.
גרונשטיין, שסירב לקבל את ההחלטה, הוא נציגה של משפחת שרוהן, שותפתה של משפחת ברונפמן בשליטה בבנק דיסקונט. בבנק אמרו כי הדבר אינו מלמד על קרע בין המשפחות, וכי שתיהן מקבלות את החלטת הדירקטוריון, ומכיוון שגרונשטיין סירב לקבל אותה, התכנס דירקטוריון בנק דיסקונט לישיבה שלא מן המניין, קיבל את ההתפטרות של ברונפמן וראובינוף (נציגה של משפחת ברונפמן) והחליט על הדחתו של גרונשטיין. מיד לאחר מכן התכנס דירקטוריון דיסקונט בנקורפ (החברה אם של דיסקונט ניו-יורק) ואימץ את החלטת הדירקטוריון של בנק דיסקונט בתל אביב.
בתפקיד יו"ר זמני של הבנק יכהן מייקל גולדשטיין, שמכהן כיום כדירקטוריון בדיסקונט ניו-יורק וכן כיו"ר ועדת הביקורת של הבנק. גולדשטיין ניהל בעבר את חברת טויס.אר.אס העולמית.
דיסקונט ניו-יורק סיים את 2006 ברווח של 29.4 מיליון דולר, ירידה של 35% לעומת התקופה המקבילה ב-2005 - אותה סיים הבנק ברווח של כ-45.25 מיליון דולר. בסך-הכל, הציג דיסקונט ניו-יורק רווח מימוני של 191.5 מיליון דולר - עלייה של 11.5% לעומת 2005. ההפרשה לחובות מסופקים הסתכמה ב-4.27 מיליון דולר, עלייה של 7% לעומת 2005.
הבנק רשם הכנסות נוספות בסך 43.9 מיליון דולר, אולם רשם גם הוצאות ענק של 171.7 מיליון דולר - רובם המכריע (101 מיליון דולר) עבור שכר. מדובר בעלייה משמעותית של 35.5% לעומת 2005.

תאריך:  13/04/2007   |   עודכן:  13/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר דיסקונט ניו-יורק לאונרד גרונשטיין הודח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יהודים נפלאים ובעיקר "נאמנים"
קרוננברג  |  14/04/07 19:12
 
- ארץ "מקלט"
יומפה  |  14/04/07 19:54
2
שמועות ורכילות או בעייה של ממש
בן הארץ הזו  |  14/04/07 20:01
3
לפחות עפ"י הפרסומים
אזרח מודאג  |  14/04/07 20:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
התנגשה במנוע הימני של המטוס    למרות התקרית הצליח הטייס להנחית את המטוס בשלום
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון לעיתון פנורמה אומר בשארה על ראשי הממסד הישראלי: "אנו מאיימים על קיומם, ולכן הם רואים בנו איום, אין זה הגיוני שלא יראו בנו סכנה ושלא ילחמו בנו"
הילה רפופורט
העצור, אזרח סורי בן 24, חדר לשטח ישראל והגיע עד סמוך לישוב אלוני הבשן שברמת הגולן    מחקירה ראשונית עולה כי האיש סובל מבעיות בריאות וביקש לקבל סיוע רפואי
הילה רפופורט
נשיא טורקיה, אחמט נקדת סזר, הזהיר מהאפשרות שרה"מ הטורקי טאייפ ארודאן, בעל הדעות האיסלאמיות, ינצח בבחירות לנשיאות ויוביל הקצנה לדת האיסלאם
הילה רפופורט
דוברת מטעם הזמרת הכחישה דיווח בעיתון ה"סאן" הלונדוני, לפיו הזמרת תבקר בסופ"ש במלאווי כדי לאמץ ילדה בת שלוש בשם גרייס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il