למרות שמספרן של הנשים באירופה הגולשות באינטרנט הולך וגדל, וההפרש המספרי בינן לבין הגברים הולך ומצטמצם, הרי חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ' מגלה במחקר חדש, כי בארה"ב קיימים הבדלים מהותיים בין שני המינים בכל הקשור לצורת ההתנהגות באינטרנט, בדיוק כפי שהבדלים אלה קיימים בתחומי חיים אחרים. מרלין שחם, מנכ"ל פורסטר ישראל, אומרת כי למרות שישראל לא נבדקה במסגרת המחקר החדש, הרי קרוב לוודאי שתוצאות דומות היו מתגלות גם בישראל, כפי שהן התגלו בכל מדינה בה בוצע המחקר.
המחקר מגלה כי נשים צעירות, עד גיל 25, נוטות לבלות יותר באינטרנט, לעומת גברים בני גילן. בין גילאי 25 ל-35 קיים שוויון בין המינים, והחל מגיל 35 לערך מתהפכות היוצרות, והגברים תופסים את ההובלה בהיקף השימוש באינטרנט, במיוחד היות והיקף השימוש באינטרנט צונח בצורה דראסטית בקרב נשים מבוגרות. בהשוואה כללית בין שני המינים, רק 54 אחוז מהנשים באירופה משתמשות באינטרנט באופן קבוע, לעומת 62 אחוז מהגברים, ולכן קיים עדיין פער לטובת הגברים (ללא תלות בגיל) בכל הקשור להיקף השימוש ברשת, אולם פער זה הולך ומצטמצם במהירות.
גברים, כאמור, מבלים באופן כללי יותר זמן באינטרנט - במהלך ארבע השנים האחרונות גדל היקף השעות שמשתמשים האירופאים באינטרנט מכ-7.3 שעות בשבוע לכ-8.4 שעות בשבוע; ואולם כאשר בודקים את היקף השימוש בין המינים, מגלים כי גברים נוטים לבלות מול האינטרנט כ-2 שעות יותר מדי שבוע, בהשוואה לנשים, כאשר עיקר הזמן הזה מוקדש למשחקי מחשב. את השעות העודפות הללו שגברים בילו באינטרנט, במשחקי מחשב, נשים דיווחו שהן מבלות בפעילויות אחרות, כגון קריאה, קניות, והאזנה למוזיקה.
נקודה מעניינת נוספת העולה מהמחקר היא שנשים מתנהגות כנשים - בכל מה שהן עושות, ובכל מקום בו הן נמצאות. עבור נשים, האינטרנט מהווה רק ערוץ נוסף בשביל לעשות את הדברים שהן נהנות מהם - קניות, שיחה, ודאגה לאחרים. בהשוואה לגברים, סביר יותר שנשים יבצעו מחקר וירכשו ברשת בגדים, מוצרי בריאות וטיפוח, וכן מוצרי תיירות; נשים שולחות לעתים קרובות יותר כרטיסי ברכה; וקיימת סבירות גבוהה יותר שהן ירכשו מוצרים עבור אחרים.
גברים, מן הצד השני, דואגים לכל ההיבטים הטכנולוגיים של הבית: לדוגמה, קיימת סבירות גבוהה יותר שהם ירכשו מוצרי מחשוב ו-DVD. כתוצאה מהמוצרים היותר-אישיים והפחות-טכניים שנשים נוהגות לרכוש באינטרנט, קיימת סבירות נמוכה יותר שהן ישתמשו באינטרנט בתור מקור מידע לרכישת מוצרים, או שהן יקראו חוות דעת של צרכנים אחרים.