X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 2004 יצא הסטודנט ג'יי מנדל מביתו שבכלכותה למסע אופניים ברחבי תבל ומתכונן לחזור הביתה רק ב-2010 תחנתו הנוכחית היא ישראל
▪  ▪  ▪

בוקר בהיר אחד קם לו אדם ומחליט שנמאס לו מסדר היום השיגרתי של לקום-להתרחץ-להתלבש-לאכול-לעבוד, ואז הוא מחליט למרוד במוסכמות ולצאת לדרך חדשה.
זה, בדיוק, מה שקרה לג'יי מנדל, בן דת ההינדו, לפני שלוש שנים. ג'יי, כיום בן 26 ורווק, היה עד דצמבר 2003 סטודנט לבוטניקה באוניברסיטה של כלכותה שבהודו. לא שהלימודים שיעממו אותו. הוא פשוט הגיע למסקנה, שיש משהו מושך יותר בחיים מ"דגירה".
ואז, כמו בסיפורים, אמר ג'יי בוקר אחד שלום לאבא-אמא ולשמונת אחיו ואחיותיו, נטל את זוג האופניים שלו ויצא לדרך - שממנה לא חזר לביתו עד היום.
מאז ינואר 2004 מבלה ג'יי במסע-רכיבה על אופניו ההודיים מסביב לעולם. עד כה הספיק לחרוש בשני גלגליו 59 מדינות ולגמוא בכבישיהן 89 אלף ק"מ. השיא שהשיג עד כה ברכיבתו: 250 ק"מ ביום אחד!
במסע הרכיבה שלו ידע ג'יי הרפתקאות לא מעטות.. כך, למשל, נפל לידיהם של שבטים מקומיים באפריקה שחשבוהו למרגל וביקשו להרגו, ורק תודות לשוחד של ריבה וסוכר שהעניק לצ'יף - הצליח להציל את חייו; הוא נאלץ לשתות משקאות ממשקאות משונים, כמו דם מהול בחלב, שהגישו לו בביקור באותה יבשת, ועוד כהנה וכהנה.
הוא אינו שוכח, כמובן, להנציח את חוויותיו במצלמה הדיגיטלית, אך את מרבית הצילומים נאלץ למכור, כדי להתקיים. מעת לעת הוא גם מוזמן לשאת הרצאות במוסדות שונים ובבתי הספר, במדינות שאותן הוא פוקד, ומוצא גם בכך את לחמו, כדי שיוכל להמשיך במסע שלו. נושא הרצאותיו: החיים באפריקה - כפי שעבר אותם על בשרו.
בממוצע הוא רוכב 12 שעות ביממה - לעיתים גם בשעות הלילה. מוכרחים להספיק. העולם גדול, ומראות כה רבים בו.
גלויה מכל מקום
גם מיקומה של ישראל לא נפקד מלוח המסע שלו, ובינתיים הוא עושה קצת אצלנו. הוא הגיע בדרך האוויר מקפריסין, ודווקא בנמל התעופה בן-גוריון התקלקלו אופניו. למזלו, הצליח לתקנם בכוחות עצמו ויצא עי מם מייד לתחנתו הראשונה - ירושלים.
ג'יי כבר הספיק להשמיע מחוויותיו בכמה בתי-ספר בתל אביב וביפו, בשפה האנגלית. אחרי שסיים אחת מהרצאותיו, שכח את תרמילו האישי בבית הספר, וכשחזר שעה מאוחר יותר למוסד החינוכי כדי לחפשו - הופתע כאשר זה הוחזר לו, על כל תכולתו. מאז המקרה הוא מלא הערצה ל"יושרם של הישראלים". ג'יי כותב במסירות למשפחתו בכלכותה. מכל מקום הוא שולח להם גלויה, ובני המשפחה כבר הסכינו, לדבריו, עם שיגעון הרכיבה שלו. הם כבר מחכים, בקוצר-רוח, ליום שבו יחזור אליהם, אבל זה לא יקרה, לפי התוכנית, לפני שנת 2010.
מישראל הוא יצא בימים הקרובים לתחנתו הבאה - קהיר. נלווה אותו בבירכת דרך צלחה.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  25/04/2007   |   עודכן:  25/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
חברת המחקר והייעוץ הבינ"ל פורסטר ריסרץ' מגלה במחקר חדש כי קיימים הבדלים מהותיים בין שני המינים בכל הקשור לצורת ההתנהגות באינטרנט
הדר פרבר
לפחות 10 נשים התלוננו כי הסוכנות פיטרה אותן על בסיס מגדרי    טוענות כי פוטרו בשל קשרים אישיים עם גברים זרים וכי גברים אשר ניהלו קשרים דומים לא נאלצו לוותר על מקום עבודתם
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים עם היסטוריה של מיגרנות סובלות מהדרדרות מנטלית מעטה יותר כשהן מזדקנות לעומת נשים שאינן סובלות מהמצב
מערכת PCאון
החודש האחרון, על חגיו ומועדיו, כלל הרבה מאוד כלים שיש לרחוץ    בדיוק לשם כך הומצא המדיח הנייד שהוא גם ידידותי וגם חסכוני
הדר פרבר
מועמדת השמאל, סגולן רויאל, מפגרת בסקרים אחרי מועמד הימין, ניקולא סרקוזי, ומקווה לשכנע את אנשי המרכז להעביר את קולם אליה, כך גם סרקוזי, המכנה את רויאל: שתדלנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il