X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב"יחידת האמיצים", שעוסק במלחמת עירק האחרונה, לא תמצאו סיפור מעניין או דמויות אנושיות, אבל כן תמצאו כמות אדירה של קלישאות וסטריאוטיפים
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

ארבעה חיילים אמריקנים חוזרים הביתה מעירק. כל אחד מהארבעה נתקל בקשיי הסתגלות לחיים האזרחיים. החכם, וויל מארש (סמואל ל. ג'קסון), ששימש כדמות אב עבור החיילים בחזית, מגלה שהוא לא מסוגל לתקשר עם משפחתו האמיתית. הרשע, ג'מאל אייקן (זמר הראפ 50 סנט), סובל מהתקפי זעם אלימים לאחר שהרג בשוגג אישה עירקית. התם, טומי ייטס (כוכב אופרות הסבון בראיין פרסלי), מתחבט בשאלות פילוסופיות ומחפש את עצמו. וזו שאינה יודעת לשאול, ונסה פרייס (ג'סיקה ביל, "נקסט") נידונה לחיי נכות לאחר שאיבדה את אחת מידיה בפיגוע טרור.
"יחידת האמיצים" הוא הסרט ההוליוודי הראשון שעוסק במלחמת עירק האחרונה, והוא אכן נראה כך. לא התגבש עדיין קונצנזוס ברור לגבי המלחמה והסרט דואג לא לנסח אמירות קיצוניות מדי, בין אם בעד או נגד. אולי אלפי חיילים ועשרות אלפי אזרחים הרוגים לא מהווים סיבה מספקת כדי לפגוע ברגשותיהם של צופי הקולנוע.
יוצר הסרט, אירווין וינקלר, הוא במקור מפיק ("רוקי" והמשכיו) שחוטא פה ושם גם בבימוי וכתיבה ("לילה ויום", "הרשת"). נראה כאילו ב"יחידת האמיצים" האינסטינקטים שלו כמפיק באו על חשבון כל שיקול אחר - הסרט עמוס בנוסחאות מסחריות, ושום דבר חוץ מהן. וינקלר מתרוצץ בין ארבעת החיילים שלו בניסיון לסמן וי על כל קונפליקט אפשרי של כל חייל אפשרי שראינו בכל סרט אפשרי. לא תמצאו כאן סיפור מעניין או דמויות אנושיות, אבל כן תמצאו כמות חסרת תקדים של קלישאות וסטריאוטיפים.
הסצינות הראשונות של הסרט מבטיחות מעין שילוב בין "שלושה מלכים" ל"בלאק הוק דאון" - אקשן והרפתקאות בעירק הכבושה. אבל כאשר העלילה עוברת לארה"ב, מתגלה מקור ההשפעה האמיתי של הסרט. זהו "שנות חיינו היפות ביותר", דרמה רחבת יריעה (וזוכת אינספור אוסקרים) מ-1946 שתיארה את החזרה הביתה של לוחמי מלחמת העולם השניה. "יחידת האמיצים" מעתיק את "שנות חיינו" כמעט אחד לאחד - בשניהם הגיבורים הם איש משפחה, צעיר אבוד ונכה קטוע גפיים.
וינקלר והתסריטאי שלו, מארק פרידמן, צ'יפרו אותנו בארבעה גיבורים במקום שלושה, וגם הורידו את זמן המסך בחצי. מה שנשאר הוא שלד של סרט, עם תסריט חלש ומשחק מלאכותי, וללא המרקם האנושי שיהפוך את הדרמה למשכנעת או את התכנים לרלוונטיים. זוהי מלודרמה פשטנית, צורמנית, דידקטית, המורכבת אך ורק מהרגעים הגדולים, מנאומים, ממסרים לאומה. זה לא עוזר שהמסרים נעים בין הנדוש לנלעג.
"יחידת האמיצים" הוא סרט שנעשה עם יותר מדי כוונות טובות ומעט מדי כישרון. אחת הסצינות מתארת זוג נפגעי עירק מחליפים חוויות בלובי של קומפלקס קולנועי. השניים מדברים על השטחיות של הקולנוע ההוליוודי האסקפיסטי, על חוסר הרלוונטיות שלו אל מול זוועות המלחמה. אם רק "יחידת האמיצים" לא היה מציע את אותו האסקפיזם בשינוי אדרת, אולי היתה למילים האלה איזושהי משמעות.

תאריך:  13/05/2007   |   עודכן:  13/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלפי הרוגים זה לא מספיק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתב שמאלן וטיפש, תחזור למאורה ל"ת
אחד שתיים  |  13/05/07 16:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
גיורא בר-דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל, הודיע כי יסיים את תפקידו בסוף 2007    גדי לסין נבחר להחליף אותו
גלית יצחק
האישה, בת 50, הגיעה לבית חולים כשהיא סובלת מכאבי ראש עזים ומאובדן ראייה בעין שמאל    האישה נותחה וחזרה לראות
מחלקה ראשונה
יזמים קטנים הקימו קבוצת קשרי שת"פ עיסקית: היזמים מבקשים סיוע במימון, מצפים לגידול במכירות על-ידי שיתוף פעולה
עמי עצמון
תושב טייבה הורשע באחזקת ארסנל נשק בעליית גג של גן ילדים ונשלח לרצות 46 חודשי מאסר    את הגן הממוקם במתחם קאנטרי קלאב - מנהלת אימו של הנאשם
אריאל שמידברג
82% מהנשאלים בסקר של מכון 'מותגים' בהזמנת אוניברסיטת בן-גוריון סבורים כי המנהיגים כיום אינם מזכירים בתכונותיהם את רה"מ הראשון של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il