X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהתאם לציפיות, נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%
▪  ▪  ▪
מוריד עוד 0.25%. פישר [צילום: AP]

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד את הריבית במשק בהתאם לציפיות ב-0.25%, לרמה של 3.5%. ריבית הפריים תרד בהתאם אף היא ל-5%. בבנק ישראל ציינו בהודעה כי "הורדות הריבית יימשכו ככל שיידרש כדי להחזיר את האינפלציה לטווח הממשלתי".
בהודעת בנק ישראל אין הרבה חדש; מדובר באותה הודעה לקונית שחוזרת על עצמה כמעט בכל הורדת ריבית ומתפרסמת "במסגרת המאמצים להחזיר את האינפלציה לאמצע היעד הממשלתי, כ-2% עד סוף השנה. מאז הפחתת הריבית הקודמת, המשיכו הערכות האינפלציה השנתית לרדת, אולם מנגד תורמת הצמיחה במשק להאצת האינפלציה".
ריבית הפד בארה"ב עומדת על 5.25% לעומת ריבית של 3.5% בישראל, לאחר הורדת שיעור הריבית. דבר זה יוצר את פער הריביות הגדול ביותר אי פעם בין הריבית השקלית לריבית הדולרית. הפעם האחרונה אשר בה הגיעה ריבית בנק ישראל ל-3.5% היתה בספטמבר 2005. ריבית הפד היתה אז 3.75%.
שני הבנקים הגדולים בישראל, בנק פועלים ובנק לאומי, העריכו טרם פרסום הודעת הנגיד כי קיימת ציפייה להמשך הורדת ריבית הדרגתית וזהירה, כמו בחודש הקודם, בשיעור של 0.25%.
כבר אתמול ציין כלכלן המקרו הראשי של כלל פיננסים, אבינועם נחום, כי "ברגע שהדולר יפסיק לרדת, תתגלה אינפלציה של 3%-2% ולכן בנק ישראל לא יוריד את הריבית בצורה דרסטית". עוד הוסיף נחום כי "נושא הצריכה הפרטית עדיין אינו מגיע לידי ביטוי בנתוני האינפלציה, שהם עדיין שליליים. זאת, עקב הירידה של הדולר בחודשים האחרונים, שמשכה את האינפלציה כלפי מטה וניטרלה את מרבית עליית המחירים במשק".
יחד עם זאת, מעטים צופים שהורדה נוספת של 0.25% בשיעור הריבית היא שתחזיר את המשקיעים אל המטבע האמריקני. בטווח הארוך, המשך הגירעון במאזן התשלומים של ארה"ב וגיוון יתרות המטבע של הבנקים המרכזיים המובילים, תומכים בהיחלשותו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם, כמו גם מול השקל. בנוסף, חוזקו היחסי של השקל אינו מוגבל למסחר בדולר בלבד. למעשה, השקל יוסף מול סל המטבעות בכ-8% ב-12 החודשים האחרונים.
תאריך:  28/05/2007   |   עודכן:  28/05/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הכספים אישרה את בקשת האוצר לתקצב את הקמת ותפעול הרכבת הקלה בתל אביב    עלות הפרויקט נעמדת בכ-11,5 מיליארד ש"ח כאשר הוועדה אישרה היום העברה של 8.2 מיליארד ש"ח עבור חתימה על הסכם הזיכיון וצפויות העברות תקציב נוספות בעתיד
מוטי אקסמיט
המחלקה לחקירות שוטרים עצרה רכז מודיעין בימ"ר הצפוני בחשד כי ביצע עסקות סחר באמצעי לחימה
רונן ליבוביץ
ועדת החינוך אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הסטודנטים המעגן את זכויות היסוד המגיעות לסטודנטים    ח"כ שלום: "הצעת החוק שתאושר בכנסת מהווה אבן דרך חשובה להשכלה הגבוהה בישראל"    ח"כ מילר: " הסעיפים בחוק מגדירים כיצד יש להתייחס לסטודנטים"
אבי בר-אלי
סגן נשיא בריטיש גז נפגש עם נציגו של אבו מאזן בעמאן: סיכמו על העברת כספים דרך נאמנות זרה
עידן יוסף
חאלד שוויש נתפס בצפון רמאללה לאחר שבע שנים בהן היה מבוקש    אחראי לרצח בני הזוג כהנא    בפעילות אחרת נעצר אחיו של זכריה זביידי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il