X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תומס וייזל: החברה תפטר כ-350 עובדים - 5% מכוח האדם
▪  ▪  ▪

ביום שני הבא, 11 בחודש, תפרסם קבוצת קומברס טכנולוג’י את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2007. השורה התחתונה של הדו"חות - שורת הרווח הנקי - תישאר בגדר נעלם גם ברבעון זה מכיוון שהחברה עדיין לא סיימה את תיקון הדו"חות והערכת ההוצאות הקשורות בחישוב נכון של עלות האופציות.
הבשורה, או יותר נכון אי הבשורה, בדו"חות אלו עומדת להיות המשך שחיקה ברווחיות התפעולית של החברה רבעון שני ברציפות. אי לכך, שוקלת הנהלת קומברס טכנולוג'י בימים אלה צעדי התייעלות. יש המדברים על כך שקומברס טכנולוג'י תפטר מאות עובדים. בדו"ח של בית ההשקעות תומס וייזל נכתב למשל כי קומברס תפטר 5% מעובדיה - כ-350 עובדים. עיקר הפיטורים צפויים בקומברס החברה הבת, המעסיקה 6,100 עובדים, מתוכם כ-2,900 בישראל.
האם קומברס תפטר מספר כה גדול של עובדים? בשלב זה קשה לקבל תשובה על שאלה זו, אך נראה כי היא תתברר בזמן הקרוב לקראת פרסום הדו"חות או מעט אחר כך. מה שברור הוא שקומברס תבצע התאמות רחבות יותר מכפי שבוצעו עד כה בחברה בתחום פעילות זה או אחר.
רמזים להתארגנות לקראת פיטורי עובדים אפשר היה לקבל בשבוע שעבר בראיון שערכנו עם אנדרי דהן, מנכ"ל קבוצת קומברס טכנולוג'י, הכוללת את החברות קומברס, ורינט, אולטיקום וסטאר הום. דהן אמר כי "יש לקומברס מטרה בטווח הקצר יותר - אנו חייבים לשפר את הרווחיות של הקבוצה, אך לא במחיר של האטה בצמיחה". שיפור רווחיות מושג לרוב על ידי קיצוץ בהוצאות, קרי, בין היתר, פיטורי עובדים.
מסר פחות חד משמעי עבר דווקא מירון צואלה, נשיא קומברס. צואלה אמר ל-TheMarker בשבוע שעבר כי "יש מקומות בהם החברה גדלה ויש כאלה שבהם קטנה, אך לא ביצענו החלטה להקטין את מספר העובדים. אם אני אחליט שיש מקום לעשות זאת, אני אלך עם זה קודם לעובדים ורק אחר כך לעיתונים. בסך הכל החברה גדלה ואנו ממשיכים לגייס עובדים, בייחוד בתחום הבילינג (חיוב לקוחות)". כעת נודע כי קומברס כבר החלה בבחינה מעמיקה של מבנה החברה מתוך מטרה לבצע "התאמות" במבנה כוח האדם.
קומברס צפויה לדווח ברבעון הראשון על המשך צמיחה בהכנסות, אך כאמור, על שחיקה נוספת ברווחיות. ברבעון הרביעי של 2006 רשמה הקבוצה צמיחה של 24% בהכנסות ל-415 מיליון דולר, אך הרווח הנקי של הקבוצה נשחק עד 6.4% מההכנסות לעומת 10% ברבעון המקביל. בבית ההשקעות RBC העריכו אז ששולי הרווח של קומברס, החברה הבת, המהווה כ-70% מפעילות הקבוצה, נפלו לרמה של 4% בלבד. את 2006 כולה סיימה החברה עם עלייה של 33% בהכנסות ל-1.59 מיליארד דולר.
תגובת קומברס: "כחברה גלובלית מחויבת קומברס לצמיחה ולרווחיות, לכן החברה בוחנת באופן שוטף את השקעותיה מול מצב השוק ועמידתה ביעדים ומבצעת תהליכי התאמה מתבקשים בכל המימדים העסקיים והארגוניים. בתוך כך נבחנות פעילויות החברה ונערכות ההתאמות הנדרשות בכוח האדם בגיאוגרפיות השונות, ביחידות המוצר ובגופי השירות והמכירה. התאמות מסוג זה עשויות להתבטא בצמצומים מוגבלים או לחליפין בהגדלת יעדי הגיוס והניוד של אנשים מפעילות אחת לאחרת, בהתאם למצב העסקים של החברה. במידה ותידרש החברה להקטנה משמעותית יותר בכוח האדם באזורים שונים של הארגון, זה ייעשה. במקרה כזה מנהלים יהיו מעורבים בהחלטות והעובדים יעודכנו בצורה הראויה".

תאריך:  04/06/2007   |   עודכן:  04/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבקר המדינה מאשים את משרד האוצר ומשרד התמ"ת בהכשלת תוכנית מהל"ב    בדוח מיוחד נקבע כי יישומה שלא כראוי גרם לפגיעה באלו שאינם מסוגלים לעבוד
רותי אברהם
תביעת 2 מיליון שקלים נגד חברת TVEEZ    חשד: כרטיסי רשת והרשאות הובאו ע"י המנהל לסינגפור
ONE
מוטו GP: האיטלקי של פיאט ניצח בפעם השישית ברציפות בגראנד-פרי האיטלקי של הסבב והשיג את נצחונו השני העונה. רוסי צמצם את הפעם מסטונר ל-9 נקודות
הילה רפופורט
במהלך פגישתם הראשונה הצפויה השבוע ברומא, ידון האפיפיור עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בנושא העירקי, המהווה נקודת מחלוקת ביניהם
יהונתן דחוח-הלוי
גורמים דיפלומטיים מערביים טוענים כי המלך עבדאללה מעוניין לקדם הצעה לאיחוד קונפדראלי בין ירדן לפלשתין על-מנת למנוע התחזקות הגורם הפלשתיני בממלכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il