X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"אושן 13", המחזיר אלינו את ג'ורג' קלוני ואחד עשר הנועזים, הוא סרט זורם, מצחיק ומסוגנן, שמחוות רבות ובדיחות פנימיות הופכות אותו גם לדי מיותר
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

סטיבן סודרברג חי בעבר. פשוטו כמשמעו. אחרי טרנטינו, אין אף לא יוצר אחד שמאוהב באותה מידה בקולנוע של עשורים קודמים, בתכנים וסגנונות שהיו ואינם, חוץ מאשר בזיכרון הקולקטיבי ובשידורי טלוויזיה בשעות הזויות.
סרטו הקודם, הפילם נואר התקופתי "הגרמני הטוב", היה מחווה מורכבת (וכושלת) לקולנוע ההוליוודי של תקופת מלחמת העולם השנייה.
סרטו החדש, "אושן 13", כמו גם שני הפרקים הראשונים בסדרה, הוא ניסיון להעלות באוב את קומדיות הפשע של תחילת שנות השישים. סרטים אלה, בכיכובם של פרנק סינטרה ודין מרטין, לא האריכו ימים - תוך זמן קצר באה מהפכת הנוער של שנות השישים והפכה אותם לבלתי רלוונטיים. פרנצ'ייז אושן 11-12-13 של סודרברג, עם זאת, קיים כבר שש שנים. החיקוי הצליח להחזיק מעמד זמן רב יותר מהמקור.
סודרברג כנראה מודע לסתירה, ו"אושן 13" הופך ליצירה שהיא לא רק נוסטלגית אלא עוסקת באופן מפורש בנוסטלגיה. הזמנים משתנים, ואלה שאינם מצליחים להסתגל נשארים מאחור. מי שנשאר מאחור הוא בעיקר רובן טישקוף (אליוט גולד), הנספח ההאז-בין של החבורה. בעקבות עסקה כושלת עם היזם וילי באנק (אל פאצ'ינו), טישקוף מוצא את עצמו עם חור בכיס, חור בלב, ובמצב קטטוני משהו. דני אושן (ג'ורג' קלוני) אוסף שוב את החבר'ה ואחד עשר הנועזים יוצאים לנקום. המשימה הפעם היא לא גניבה אלא מעין טרור מסחרי. באופן שיטתי הורסים אושן וחבריו את באנק, את המוניטין שלו, ואת המלון המפואר שבנה. הכל כדי ללמד אותו ערכים ישנים כמו כבוד, הגינות וסולידריות. תקראו לזה "חבורת הפראים", הגירסה הפיננסית.
כמו כמעט כל סרט המשך, "אושן 13" מתפקד גם כרימייק. "אושן 11", הפרק הראשון בסדרה, היה סרט שודים (heist film) סטנדרטי למדי. "אושן 12" היה אסופת אפיזודות כמעט מופשטת. "אושן 13" מנסה לרקוד על שתי החתונות, וגם מצרף לרשימה אינספור איזכורים ליצירות קודמות. יש כאן הכל החל מ"הסנדק" דרך "המגדל הלוהט" ועד "המופע של אופרה וינפרי". אבל מרוב מחוות ובדיחות פנימיות, נשאר מעט מאוד מקום לסרט.
גם כמות הכוכבים הופכת במהרה לבעיה. נעלמו להן ג'וליה רוברטס וקתרין זיטה-ג'ונס, שגילמו את בנות הזוג בסרטים הקודמים בסדרה, ואיתם גם כמעט כל זכר לרומנטיקה וסקס, צעד חריג למדי במוצר הוליוודי. את מקומן תופסים אלן בארקין (שכיכבה לצד פאצ'ינו ב"ים של אהבה" אי שם ב-1989), הקומיקאי הבריטי אדי איזארד, דיוויד פיימר ("המופע של לארי סנדרס") ועוד רבים וטובים. יחד עם אחד עשר הכוכבים הקבועים של הסדרה, כמות הפרצופים היא, איך לומר, לא קטנה. רובם מקבלים תפקידים די סתמיים ודווקא פאצ'ינו, בתפקיד הבאד-גאי שנראה תפור עליו, מתבזבז במידה כמעט חסרת תקדים.
מה שנשאר הוא סרט זורם, מצחיק, מסוגנן, ודי מיותר. כל סצינה עובדת לכשעצמה אבל הן מסרבות להתחבר למשהו בעל ערך. פה ושם סודרברג מנסה לגוון עם נימה עמוקה או רצינית יותר, כמו נושא הנוסטלגיה העובר כחוט השני לאורך כל הסרט, או עלילת המשנה המקסיקנית המציעה מעין ביקורת חברתית בגרוש. אבל זה לא מספיק. שאר הסרט קליל מדי, שטחי מדי, לא מחדש מספיק ולא מצליח להצדיק את קיומו.

תאריך:  10/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מבקש לקדם מכירת הדירות שעדיין לא שווקו ב"רובע לב העיר" במרכז תל אביב
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי אמהות לילדים צעירים המרגישות כי הן חסרות תמיכה רגשית נמצאות בסיכון גבוה יותר לבעיות בריאות מנטליות בהשוואה לנשים החשות כי הן זוכות לתמיכה מספקת
רותי אברהם
ביהמ"ש הורה לרפי גינת וחב' רשת לשלם לכתב הספורט דני לבנשטיין מעל 27 אלף שקלים על הפרת זכויות יוצרים    השופטת: ההפרה לא בזדון
מתי טוכפלד
הפשרה: יושב-ראש הוועדה ימונה על-ידי נשיא בית המשפט העליון, בהסכמת שר המשפטים    הוועדה תציע כמה מועמדים    שרי העבודה התנגדו בתוקף להצעת פרידמן
תמי לביא
השופטים של כוכב נולד שיחקו אותה, ובאופן מפתיע יצרו נבחרת מוכשרת, שונה ומרשימה    בשבוע הבא התחרות הגדולה יוצאת לדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il