X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמישים שנה לאחר סיום הלימודים בתיכון שליד האוניברסיטה העברית נפגשו בוגרי מחזור 1957 למפגש נוסטלגי
▪  ▪  ▪
[צילום: מיקה]

מה המשותף ליהורם גאון, חתן פרס ישראל לזמר העברי; ליהושע פלפל, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר-שבע; לפרופסור עמוס קורצ'ין, ראש הקתדרה לנוירולוגיה באוניברסיטת תל אביב; ולצבי טרופ, יו"ר "רפאל" ויועצם הכלכלי של שרי הביטחון? כולם, כאיש אחד, נמנים עם בוגרי מחזור שנת 1957 של בית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית בירושלים.
בסוף השבוע האחרון נערך מפגש-מחזור נוסטלגי של הבוגרים (וכותב שורות אלה נמנה עמם) בבית ההארחה ב"יד השמונה", בואכה ירושלים. מטבע הדברים כבר זרקה השיבה בנערים ובנערות של אז, ולבני ה-68 של היום היה זה מפגש ראשון, מאז שהתראו לאחרונה על ספסל הלימודים של שנת 1957.
במפגש המרגש נטלו חלק גם ארבעה ממחנכי אותו מחזור, שנותרו בחיים: ד"ר שמואל קנלר, שהיה מנהל בית-הספר; המזרחן, פרופסור יעקב לנדאו, שהיה מחנך הכיתה; הכלכלן, פרופסור נחום גרוס, שהיה המורה לסוציולוגיה; ד"ר רות רוזנברג, המורה המיתולוגית לתנ"ך; ורות הרשלר-איילון, המורה לחינוך גופני ושיאנית-ישראל בריצת משוכות, שהיא גם אמו של סגן המפכ"ל של המשטרה דהיום, ניצב שחר איילון.
בין התלמידים לשעבר, שנטלו חלק במפגש, היו גם דנה אבידר, מזכירת ועדת החינוך של הכנסת ובתם של סגן הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, אלוף יוסף אבידר, וסופרת הילדים המיתולוגית, ימימה טשרנוביץ-אבידר, שכתבה, בין היתר, את ספרי הילדים הקלאסיים, "שמונה בעקבות אחד" ו"אחד משלנו", שעליהם גדלנו.
בתקופת לימודיה נעדרה דנה למשך חודשים אחדים מבית הספר, כשהצטרפה להוריה במוסקבה, שם כיהן אביה כשגריר-ישראל. באותם ימים זכתה דנה לפרסום עולמי, כאשר תמונת השייט שלה על הוולגה, לצידו של נשיא ברית-המועצות, אנטולי מיקויאן, התפרסמה בעיתוני הארץ והעולם.
והיה גם אריה אורגד, שדר החדשות המיתולוגי ומראשוני הבימאים של הטלוויזיה הישראלית, שהיה, בין היתר, יחד עם השדר משה תימור, מאלופי המתיחות הרדיופוניות המפורסמות.
המחזור שלנו הוציא מספר שיא של בוגרים, שהפכו ברבות הימים לפרופסורים באוניברסיטאות: אלכס צוקרמן, ראש החוג לכלכלה באוניברסיטת תל אביב; עמוס קורצ'ין, ראש הקתדרה לנוירולוגיה באותה אוניברסיטה; אבישי מרגלית, מראשי החוג לפילוסופיה באוניברסיטה בירושלים: יוסי סדן (בנו של הסופר והאידישיסט, דב סדן), מראשי החוג למדעי המזרח באוניברסיטה העברית; חגית לבסקי, מראשי החוג ליהדות זמננו באוניברסיטה של ירושלים; ניסים בן-יוסף, מראשי הפקולטה לפיסיקה באותה אוניברסיטה, והמוסיקולוג, אליהו שלייפר, מראשי ה"היברו יוניון קולג'" והאקדמיה למוזיקה בירושלים.
בין בוגרי המחזור שלנו היו גם שלושה בוגרי להקת הנח"ל המיתולוגית ולהקת "התרנגולים": יהורם גאון, שהיה מפקד הלהקה וברבות הימים הפך לזמר הלאומי של ישראל ולשחקן, שהתפרסם, בעיקר כ"קזבלן"; עליזה רוזן, כיום שחקנית ה"חאן" הירושלמי; ותובל פטר, האקורדיוניסט המיתולוגי של שתי הלהקות.
בית-הספר התיכון שליד האוניברסיטה נוסד לפני 68 שנים. בראשו עמדו ראשי מערכת החינוך בארץ וביניהם פרופסור בן-ציון דינור, לימים שר החינוך; ןהפרופסורים אליעזר ריגר, עקיבא ארנסט-סימון ואלכסנדר דושקין. בין הבוגרים המפורסמים של העבר הרחוק: יצחק נבון, בוגר המחזור הראשון ולימים נשיא המדינה; אהרן ברק, יו"ר מועצת התלמידים בזמני ולימים נשיא בית המשפט העליון; אסתר הרליץ, לימים שגרירת ישראל בהלסינקי; הזמרת רמה סמסונוב והשדרית המיתולוגית, רבקה מיכאלי.
מיקומו הראשון של בית-הספר היה על הר הצופים, משם נדד לשכונת עומריה ולאחר מכן לשכונת בית הכרם. בסופו של דבר הצדיק בית הספר את שמו, "ליד"א, שניתן לו כמעבדה פדגוגית של המוסד האקדמי הראשון בארץ: בית הספר שליד האוניברסיטה בירושלים. מאז ימיו הראשונים, לפני 68 שנה, ביקש בית הספר לרכז בין כתליו תלמידים בעלי פוטנציאל אינטלקטואלי וכושר יצירתי, מתוך מודעות לצרכיהם המיוחדים של תלמידים כאלה מחד, ומאידך - מתוך הכרה בכך שטיפוחה של עילית אינטלקטואלית, בעלת רמה גבוהה, היא צורך קיומי לכל חברה. כך אימץ בית הספר התיכון לעצמו את הדאגה לטיפוחו של נוער מוכשר ובעל יכולת, הן במדעי הרוח והן במדעי הטבע.
בוגרי בית הספר, מכל המחזורים, זוכרים בין מוריהם אנשי רוח וחוקרים בעלי שיעור קומה, שהיו מתווי-כיוון ומקור-השראה לרבים מבין תלמידיהם. מורים אלה הפכו, ברבות הימים, לאנשי-סגל בכירים במוסדות ההשכלה האקדמים בארץ, עוררו סקרנות אינטלקטואלית ופתחו את לבבות תלמידיהם ליופי, לעושר ולעיסוק בעניינים שברוח.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  12/06/2007   |   עודכן:  12/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחזור של ה"מי ומי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בית הספר - כבר לא אותו דבר
בוגר  |  13/06/07 07:53
2
מרתק, רק חבל שהובאה תמונה כזו ל"ת
בני לנדק  |  22/02/20 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בין נחשי החנק יש ביקוש רב לפיתון, המיובא מאפריקה. מחירו נע בין 160 שקל לנחש באורך של 1.20 מטר, עד 10,000 שקל לנחש המתפתל לאורך של 3.50 מטר. מחירים דומים נוקבים גם עבור נחש הבואה, המיובא אף הוא מהיבשת השחורה
אריאל שמידברג
רועי ברזלי מונה למנהל חטיבת ההדרכה של נס ישראל
מערכת PCאון
קופי שימפנזה מסוגלים ללמוד וללמד זה את זה התנהגויות חדשות, ממש כמו בני אדם. כך מצא מחקר חדש, אשר עשוי לעזור לפיתוח אינטליגנציה מלאכותית
מערכת PCאון
גוגל היא החברה הפוגעת ביותר בפרטיות גולשים, טוען מחקר מבית Privacy International, אשר תוצאותיו הובילו גם לשורת השמצות הדדיות
עידן יוסף
ראש אמ"ן לשעבר אמר כי הדיון בצה"ל ערב המלחמה נעשה מהבטן, והאשים את המנהיגות בכך שנגררה במקום להוביל    הציע להקים מטה אסטרטגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il