X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"לבבות", סרטו החדש והמדכא של אלן רנה, מעורר את התחושה שהוא נוצר בשביל החבר'ה של הבמאי הצרפתי הישיש ולא בשביל הצופים
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

ישנן המון דרכים להתבאס מרצון. אפשר להזין את המערכת באלבום של רדיוהד ולשקוע אל מצולות הדכדוך. ניתן לאמץ קבוצת ספורט לוזרית ולעקוב אחר הפסדיה מדי שבוע. ובמדינה כמו שלנו, מספיק להתעדכן פעם ביום ברוטינה החדשותית כדי לקבל את מנת הייאוש הקבועה. אם כבר מיציתם את הדרכים השכיחות האלו, אולי תרצו להתבאס דווקא במבטא צרפתי, על-ידי צפייה בסרט "לבבות" של אלן רנה.
הבמאי הצרפתי הוותיק שב לרקום קולאז' של דמויות וסיפורים, אשר ממוקם בפריז המושלגת. במשרד לתיווך דירות עובדים יחדיו שרלוט המסוגרת והאדוקה (סאבין אזמה) ות'יירי המבוגר אך הצעיר ברוחו (אנדרה דוסולייה). ת'יירי חולק את דירתו עם אחותו גאל (איזבל קארה), שתחביבה היחידי הוא חיפוש מתמיד אחר בן-זוג. שניים מלקוחותיו של המתווך הם זוג הארוסים ניקול (לאורה מוראנטה) ודן (למבר ווילסון), אשר חלוקת התפקידים בחייהם ברורה. ניקול האחראית דואגת לכל, בעוד דן מכלה את זמנו ברביצה בבית המרזח החביב עליו, אצל הברמן המועדף, ליונל (פייר ארדיטי) הממהר תמיד הביתה כדי לטפל באביו החולה. במהלך הסרט נוצרת אינטראקציה בין הדמויות באופן שמשפיע על חייהן, כאשר המכנה המשותף אחד הוא. כולם בודדים, ביחד ולחוד, והדבר היחיד שבטוח הוא ניצחונו של הסבל האנושי.
אם צוות השחקנים וחלקים מהעלילה נראו לכם מוכרים, אולי זה המקום להזכיר את הסרט "החיים הם שיר", גם הוא של רנה. ארבעה שחקנים שיתפו פעולה עם הבמאי בסרט הידוע ההוא, שעסק בין היתר במתווך דירות ולקוחה מסויימת שלו. את שני הסרטים הפיק ברונו פסרי, ערך הרוי דה לוז, ועיצב ז'אק סולניה. אין זה נדיר שבמאים וותיקים נוטים לעבוד עם שותפים קבועים לעשייה, אך אל העובדות הנ"ל מצטרפת תחושה עזה שמרחפת מעל הסרט החדש. "לבבות" נוצר בעיקר עבור הצוות האהוב על הבמאי הקשיש, ולאו דווקא למען הקהל.
כמובן, אי אפשר שלא להתפעל מעבודתו של רנה כבמאי מפקח שאוחז במושכות. אבל רק להתפעל מהצד. השחקנים מתודרכים כראוי, וההופעות שלהם טובות, אך לא מעוררות הזדהות. כל פריים מחושב ומעוצב, והמצלמה נעה ומתמקמת בזוויות מעניינות, מה שנראה בעיקר כמו טרחנות. העריכה מתמזגת בעלילה, כאשר המעברים בין הסיפורים מתפוגגים לאיטם אל תוך שלג העד שצונח ברקע. אולם, ההכבדה המכוונת הזו מסתפקת ביצירת משקעים ברמה המודעת בלבד, במקום להיספג אל התת-מודע של הצופים. הסיפורים שאמורים להיות מתוקים-מרירים, משאירים אך ורק טעם לוואי רע ומר.
וזה לא שיש לי בעיה עם סרטים מבאסים. גם אם הם מותירים שאריות של עגמומיות כמו "רקוויאם לחלום", או אפילו מעוררים מחשבות על ורידים חתוכים בדומה ל"לעזוב את לאס וגאס". אבל בבסיס המלנכוליה חייב להיות נושא אנושי קולקטיבי שכולם יכולים להתחבר אליו. הרעיון שנבחר בסרט הוא הפחד להזדקן ולהישאר לבד, שנוגע בעיקר לאותם אנשים שצחקקו כשהסרט ביקש מהם, ומשכו באף כשנדמה היה להם שצריך. מבלי להעליב אף אחד, נקרא להם זקנים. למרות זאת, כאשר רוברט אלטמן זצ"ל עסק בסרטו האחרון במוות הוודאי שאורב, חשתי גם אני על ערש דווי. הפעם, נותרתי אדיש לגורלן של הדמויות, ונשארתי מחוץ לאווירת הנכאים.
את תרומתו של אלן רנה לעולם הקולנוע, אף אחד לא ייקח ממנו. בתחילת יוני חגג הבמאי את יום-הולדתו ה-85, וכנראה שהמתנה שבחר להעניק לעצמו הגיעה בדמותו של הסרט "לבבות". רק חבל שבמקרה הזה, קשה לצופים להצטרף למסיבת התוגה. אלא אם אתם חברי מועדון וקיבלתם הזמנות מראש.

תאריך:  13/06/2007   |   עודכן:  13/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפרק הפופולרי ביותר היה בעונה הרביעית    כ-12 מיליון צפו בפרק האחרון של הסדרה
איריס פרחי
מועד הטיסה נדחה מבלי שהתובע עודכן וכשהגיע למלון התברר שלא הוזמן חדר על שמו    "הנתבעים בצוותא אחראים לקרות התקלות", פסק בית המשפט
אריאל שמידברג
סקר חדש מגלה כי ארקדי גאידמק הוא המיליונר שהכי הרבה נשאלים היו רוצים להידמות לו
הדר פרבר
אסירות אחרות התלוננו כי התורים התארכו וכי זמני הביקור שונו בגלל הביקור של הילטון
אריאל שמידברג
עמותת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בתלונה נגד מנהל המוסד לביטוח לאומי, יגאל בן-שלום, על כך שהוא דוחק את רגליו של סגנו, אילן מורנו על-רקע מאבקו של מורנו למען מנהל תקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il