X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מה הקשר בין אהבה וחתונה, מי מעז להתאהב בעז ואיך אפשר להתחרמן מסטאלין קבלו את הקומדיות הכי מפילות שרצות היום על הבמות
▪  ▪  ▪
העז או מי זאת סילביה [צילום: ג´ראר אלון, עכבר העיר]

אז מה בסך-הכל אנחנו רוצים? לצחוק קצת. יש שיאמרו שמדובר בנטייה לאסקפיזם, התחמקות ממצוקה ורוע של היומיום, פנייה למכנה המשותף הנמוך ביותר - הומור. יש גם אסכולה הפוכה, שתאמר שהצחוק הוא תגובה חתרנית נגד השחיתות, חוסר הצדק, המצוקה והכאב. אלה יאמרו שהקומדיה, כשהיא מצוינת, לא משכיחה מהקהל את המציאות המרה, אלא דווקא מטיחה אותה בפנים, בשיא הגיחוך והפאתטיות שלה. באותה הרוח בחרנו לכם את הקומדיות הפרועות, הבועטות והמצחיקות ביותר שרצות השנה בתיאטרון. תיהנו
אהבה וזעם - השראה מסרטי קומיקס ופשע
רגע לפני שפרשות השחיתות האינסופיות מרסקות לחלוטין כל ממסד אפשרי במדינה, אנסמבל הרצליה מעלה את "אהבה וזעם" - סאטירה פרועה המגוללת את סיפורו של פיטי (תומר שרון), עו"ד מצליחן שחייו משתנים בעקבות שבץ מוחי שעבר. הוא מחליט לממש את האידיאלים האמיתיים שלו, ויוצא למאבק בממסד המושחת. פיטי האידיאליסט (מגובה בחבורת דמויות נאמנה וביזארית) לא בוחל בסחיטות, זיוף ראיות, חטיפות, איומים, ומבחינתו כל האמצעים כשרים במאבק על חיי האזרח הקטן.
למרות שלמחזה לא היתה מזיקה עריכה קשוחה יותר, התוצאה הסופית מרשימה. גדליה בסר ביים בסגנון קצבי שמושפע מסרטי פשע וקומיקס; תומר שרון כריזמטי, מטורף וזועם, ומצליח לדלג במיומנות בין שיגעון, חמלה ושחצנות. גם שאר השחקנים מצליחים להבריק, ובעיקר רותי בורנשטיין, שחקנית וירטואוזית וקומיקאית בחסד, שאי אפשר שלא ליפול בקסמה.
העז או מי זאת סילביה: מוני מושנוב עושה את עם עז
אמרו כבר לפני - אל תתנו לקומדיה הזו, המצחיקה עד דמעות, להטעות אתכם. מבעד למסווה השנון והציני, "העז או מי זו סילביה" היא טרגדיה אמיתית. ועדיין, מדובר בפצצת ציניות נשכנית בביצוע מוקפד ומדויק. מוני מושונוב מגלם אדריכל מצליח שנשוי לאשה אוהבת (לילאן ברטו המופלאה). ביום בהיר הוא מתוודה בפניה שהוא מנהל רומן עם עז בשם סילביה.
מכאן קצרה הדרך להתמוטטות התא המשפחתי, על כל אמונותיו וערכיו הצבועים. המחזה עוסק בגבולות הבלתי-קיימים של הסובלנות - מרטין מצפה מהעולם להכרה ולהבנה של הרומן שלו עם סילביה העז, אבל במקביל גם מזדעזע מגילוי ההומוסקסואליות של בנו, וניהנה להשפיל אותו. בין לבין מנסה אשתו להבין האם הזעם שלה כאשה נבגדת הופך אותה כאנטי-ליברלית, במונולוג קורע לב ומצחיק עד דמעות. קומדיה פרועה אבל גם עגומה, חריפה ונועזת. כמו שאמר מושונוב בראיון - "קראתי וצחקתי, עד שפתאום הפסקתי לצחוק".
נישואים - מה הקשר בין אהבה לחתונה?
הקומדיה הקלאסית של גוגול "נישואים" (שמוכרת גם כ"שידוכים"), מועלית בחאן כקומדיה מוזיקלית תמימה ומקסימה, עם פזמונים של יוני רכטר. גיבור המחזה הוא רווק מושבע, שמחליט בכל זאת לשאת אשה. אלא שהעניינים מסתבכים - הכלה לא ממש יפה, לא מאוד חכמה, לא כל-כך עשירה, והגרוע מכל - אפילו לה קשה להחליט בין כמה מועמדים. אז מהי אותה כמיהה בלתי מוסברת ולא הגיונית שגורמת לכולם לרוץ ולהתחתן? החיפוש אחר האושר? מי כבר מאושר בנישואין? ומה בכלל הקשר לאהבה?
הבימוי של אודי בן משה מדגיש, בשפתו המסוגננת, את הזרות והריחוק שבין החתן והכלה, את הפחד העמוק מנישואין, את האינטימיות המזויפת ואת הגיחוך שבמעמד. בן משה משכלל את כל האלמנטים המוכרים של קומדיית המצבים - שקרים, התחפשויות, משחקי מחבואים ורוח אירונית כללית - לכדי קומדיה משובחת, מצחיקה ועצובה, שנונה ומפוכחת, על הפער הבלתי נסבל שבין האידיליה הרומנטית לבין השקר שהנישואים עושים בנפשנו.
תה - צחוק כואב
ההפקה של רוני פינקוביץ' היא קומדיית בורקס מקסימה, אנושית ומלאת חן, המספרת על רווק מושבע שמגלה שהוא חולה במחלת כליות, ונזקק לעזרתה של אמו. הוא מבקש למכור את דירתה, אלא שהיא לא מוותרת עליה בקלות, ומגלה לו על קרובי משפחה מסתוריים שאולי יעזרו לו בהשתלה. לבן, שלא ידע כלל שלאמו, ניצולת השואה, יש עדיין משפחה, מצפה הפתיה גדולה במהלך המפגש עם "המשפחה החדשה". "תה" היא קומדיה קטנה, רגישה ומרגשת, שמעלה תמונות ישראליות מוכרות להפליא, נוסטלגיות וסאטיריות, עם שמץ של פולניוּת, טורקיוּת, רוסיוּת וטראומת שואה. ייאוש קורע לב מתערבב כאן עם תחמנות ומציצנות, ומעל לכל - הופעה בלתי נשכחת של זהרירה חריפאי, בתפקיד מצחיק עד דמעות - ועם זאת חודר ומכאיב - של האם הקשישה.
ההיסטוריה של הקומוניזם - להתחרמן מסטאלין
אחרי "פלישות קטנות" המצוינת, תיאטרון קרוב, בבימויו של ניקו ניתאי, מוכיח שוב איזה פוטנציאל קומי אדיר גלום במחזות שנולדו מתוך משטרים אפלים. "ההיסטוריה של הקומוניזם כפי שסופרה לחולי הנפש" מספקת מבט מטאפורי פרוע ומחודד על המשטר הקומוניסטי ברומניה. העלילה מתארת סופר שזכה בפרס סטלין ומגיע לבית משוגעים כדי להסביר את נפלאות המהפכה והישגיה לחולי הנפש. כאן הוא פוגש שפע של טיפוסים הזויים - החל ממתמחה המתחרמנת מסטלין (ענת שגב), פסיכי המכור לתשומת לב (שמואל וולף הנפלא), וכלה בסגנית מנהל שהיא בעצם מודיעה של הקג"ב (מיקי מרמור). זו מחזאות סאטירית במיטבה - מופרעת, נטולת רסן, אירונית, סוחפת וחושפת בהנאה גדולה את המפלצת הדיקטטורית, בעבודת אנסמבל מרשימה ומדויקת.

תאריך:  17/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
הנזיר הבודהיסטי השלישי בחשיבותו בעולם, "הלאמה בכובע השחור", פתח עמוד משלו ב-MySpace. מה כולל העמוד? בעיקר המלצות על תוכניות טלוויזיה
מערכת PCאון
לראשי קהילת הקוד הפתוח וחברי "קרן הלינוקס" נמאס מאיומיה של מיקרוסופט. כינוס של שלושה ימים בחסות גוגל עשוי למצוא דרך להתמודד עם איומי מיקרוסופט
דוד רוזנטל
דוד רוזנטל מתקנא בכפריים מאושרים שמבלים את בוקר יום רביעי שלהם בפסטורליה של קפאנה, קפה בכניסה למושב אהרון, שגרם לו לרצות לשווק אותו להמונים ואז להתחרט ולשמור אותו לעצמו
גלית יצחק
החל מהיום ועד ה-21 ביוני מציעה איקאה מגוון מוצרים במחיר של שקל אחד בלבד    כל לקוח יוכל לרכוש עד 24 יחידות מכל מוצר המשתתף במבצע
הדר פרבר
84 נמרי אמור נולדו מאז חודש מרס וצפויים גורים נוספים בסין באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il