X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועד מחוז ת"א של לשכת עורכי הדין הבהיר כי הוא מתנגד לאיחוד משרדי מיסוי מקרקעין ומשרדי המע"מ עם משרדי פקידי השומה יו"ר ועד המחוז מזהיר כי איחוד משרדים יפגום בשוק המקרקעין ובלכידת עברייני מע"מ
▪  ▪  ▪

במכתב ששיגר (ג', 19.6.07) יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, עו"ד אילן בומבך, לוועדה לבחינת המבנה הארגוני של רשות המיסים בישראל, הוא מביע את עמדת ועד המחוז לגבי המבנה הארגוני הרצוי לרשות המיסים. במכתב זה מביע עו"ד בומבך התנגדות לאיחוד משרדי מיסוי מקרקעין ומשרדי מס ערך מוסף עם משרדי פקידי השומה, כפי שהוצע לאחרונה.
לטענת עו"ד בומבך, משרדי מיסוי מקרקעין פיתחו מומחיות רבה בטיפול בעסקות מקרקעין, המצריך ידע רב-הן בעניינים חשבונאיים ובשומת מקרקעין והן בדיני המס, דיני חוזים, הליכי תכנון ובנייה ועוד. מדורי הגבייה הקיימים במשרדי מיסוי מקרקעין פיתחו מיומנות מיוחדת בתחום המס, כך שרק הם מסוגלים, לשיטתו, להתמודד עם מערך הגביה הייחודי לתחום מיסוי מקרקעין.
לפיכך, על-פי עמדת ועד המחוז, המדינה תפסיד מאיחוד משרדי מיסוי מקרקעין עם משרדי פקידי השומה, שכן הדבר יביא לידי אובדן המומחיות הרבה וההתמקצעות שרכשו מפקחי שומת המקרקעין במשך השנים. איחוד זה עלול להיות בכייה לדורות, משלא יהיה גורם מקצועי מיוחד שידון בעסקות המקרקעין.
כן מוסיף ועד המחוז כי הדבר יעיק על שוק המקרקעין, שכן יגרום להארכת זמן ההמתנה להנפקת שומות בגין עסקות מקרקעין. כיום משרדי מיסוי מקרקעין מנפקים שומות בתוך חודשיים עד שלושה חודשים בממוצע מיום ההצהרה על העסקה, ואילו האיחוד עם משרדי המס עלול לגרום לשיהוי ניכר בזמן התגובה לעסקות המוצהרות.
גם לעניין איחוד משרדי מס ערך מוסף עם משרדי פקידי השומה, מתנגד ועד מחוז תל אביב. לטענתו, מס ערך מוסף הוא מס קל-יחסית לגבייה, אשר בדרך כלל הטלתו וחישובו אינם מצריכים שימוש במעשי חקיקה מורכבים וחישובים חשבונאיים מסובכים. לעומת זאת, מס הכנסה הוא מס שהטלתו מורכבת ומצריכה ידע נרחב בתחומי החשבונאות והמס. באופן זה, גם הכשרת פקידי מס ערך מוסף קצרה ופשוטה יותר מהכשרת פקידי מס הכנסה. לפיכך, איחוד המשרדים יצריך להכשיר כל פקיד ופקיד לפי הרף הגבוה של הכשרת מפקחי מס הכנסה, עניין שיכביד מאוד על קופת המדינה, שלא לצורך.
איחוד המשרדים אף יביא לפגיעה ביכולת לאתר עברייני מע"מ, אשר מזייפים ומפיצים חשבוניות פיקטיביות. מערכת מע"מ התמקצעה בתחום שתחת שיפוטה ולעובדי המערכת חושים חדים לאיתור מעלימי מע"מ למיניהם. לעומת זאת, מערכת מס הכנסה מתנהלת באיטיות יחסית בתחום לכידת מעלימי מס, וזאת עקב מורכבות השיטה. לפיכך, טוען עו"ד בומבך, איחוד המערכות יביא להאטת הטיפול בתחום המע"מ ותיווצר בעיה בלכידת עברייני מע"מ.

תאריך:  21/06/2007   |   עודכן:  21/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"איחוד משרדים ברשות המיסים - בכייה לדורות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מיקרוסופט הודיעה כי תאפשר למשתמשי ויסטה לבחור את תוכנת החיפוש ב-desktop בעצמם, וזאת לאחר תלונה של גוגל למשרד המשפטים על כך שמיקרוסופט פוגעת בתחרות
מחלקה ראשונה
למד במכללת איטון גיאוגרפיה, ביולוגיה והסטוריה של האמנות ובחר להמשיך את לימודיו במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה בסקוטלנד
מוטי אקסמיט
כוננות שיא במשטרת ירושלים לקראת אירועי מצעד הגאווה, אחר-הצהריים. 7,500 שוטרים כבר פרוסים לאורך ציר המצעד וברחובות הסמוכים
גלית יצחק
דני גולדשטיין פיתח שיטה המונעת את התפשטות תאי סרטן הערמונית    השיטה נועדה להגביר את יעילות הטיפול בסרטן הערמונית, כשהוא מצוי בשלב מתקדם ושולח גרורות לגוף    וגם - שאלון לבדיקה עצמית שייבחן האם אתם סובלים מערמונית מוגדלת
הדר פרבר
"אני לא מוכן לאפשר לאומה לעבור את הגבול המוסרי הזה", אמר בוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il