מיתוג הוא אולי אחד הדברים החשובים ביותר בשיווק מוצר או שירות. בחירת סמל שיהיה מזוהה עם המוצר היא חיונית ביותר, אך משום מה יותר מדי מוצרים בשוק האחסון ויתרו מזמן על המקוריות, ובחרו במטפורה השחוקה והלעוסה ביותר - בחירת בעל חיים כסמל שלהם. סקר חדש מבית StorageSearch בדק תיבת נוח של ממש.
כל חיה (כמעט) הרעיון הוא פשוט - בעזרת שימוש בבעל חיים כסמל לחברה או למוצר, ניתן ליצור עבורו קונוטציה חיובית כלשהי. פיל עבור חוכמה, צ`יטה כסמל למהירות, נמלה כסמל לחריצות וכיוצא בזה. הסקר של StorageSearch בדק, חיפש ומיין סמלי בעלי חיים במותגי אחסון שונים, כולל כמה בעלי חיים יוצאי דופן למדי.
הסקר סידר לפי רשימה אלפא-ביתית כמות נכבדה של מותגים. הנה רשימה חלקית: פתן, נמלה, ברקודה, דבורה, בואה, גמל, חתול, צ`יטה, פרה, כלב ודרקון (שניים מהסמלים הנפוצים יותר), פיל, חד-קרן, בז, פשפש (!), סוס, עכבר, פנתר, קרנף - הבנתם את הפרינציפ? כמעט הכל הולך, עם נטייה מובהקת למשפחת החתוליים, נחשים מסוגים שונים ומשונים ויצורים אגדתיים.
כולם אותו דבר אז מה המסקנה? ייתכן ואנשי המיתוג יודעים משהו שאנחנו לא יודעים, ושהצרכן הוא אכן יצור פשוט המתחבר מיידית לסמלי בעלי חיים למיניהם. מצד שני, בהחלט יכול להיות שמדובר פה בעצלנות לשמה במקרה הטוב, או בחוסר מעוף במקרה הרע. אז - יש לכם רעיון חדש לסמל? שתפו אותנו.