משעות הבוקר נחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל מנכ"ל הרכבת בשנים 2003-2001 יוסי שניר, ואיש העסקים משה קורניק, בעל חברת KGM, המייצג בישראל מספר חברות בינלאומיות העוסקות בתחבורה.
החקירה החלה לאחר שורה של תחקירים עיתונאיים וממצאי דו"ח מבקר המדינה 57ב שפורסם לפני חודשיים ועסק בין היתר בהליכים שניהלה הרכבת לקראת רכש מערכי קרונות.
על פי הדו"ח, בתקופת שניר שינתה הרכבת את תוכנית הרכש עליה הוחלט קודם זמנו, והחלה לקדם עסקה ליבוא מערכי קרונות משומשים שנרכשו מחברת הרכבות הממשלתית השוודית ושופצו עבור רכבת ישראל.
עפ"י הדו"ח, תנאי העסקה והמחירים שנקבעו היו בלתי כדאיים והובילו את הרכבת להתחייב לרמת מחירים הקרובה למחירם של קרונות חדשים. יצויין כי העסקה עצמה נחתמה בתקופת מחליפו של שניר, יוסי מור.
איש העסקים משה קורניק היה הגורם המתווך בין רכבת ישראל לחברת הרכבות השוודית, ועל פי החשד קיבל תמורת העסקה דמי תיווך גבוהים מהמקובל. בנו של שניר הועסק בחברתו של קורניק במהלך כהונתו של שניר מבלי ששניר דיווח על כך.
ככל הנראה צפויים להיחקר בפרשה שני מנכ"לים נוספים של הרכבת - יוסי מור ועמוס עוזני, ששמו נקשר גם בפרשה נוספת של רכש קרונות.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו מאשרים כי ביאח"ה מתנהלת חקירה בנדון. אין אנו נוהגים למסור פרטים מתוך חקירות מתנהלות".