X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד דליה טל פרשה מההתמודדות לכהונת שופטת בבית המשפט העליון: "אני לא יכולה להמשיך לחיות באי ודאות"
▪  ▪  ▪

עו"ד דליה טל - אשר שמה עלה כמועמדת לכהונה בבית המשפט העליון - הודיעה ביום חמישי לשר המשפטים, פרופסור דניאל פרידמן, על פרישה מהמירוץ ועל הסרת מועמדותה. כך נודע ל-TheMarker. טל, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין קנטור, אלחנני, טל, הוצעה כמועמדת של שר המשפטים לכהונה בעליון.
לטענתה, תלונות שנשמעו נגד מינויה לעליון לא היו ביסוד החלטתה להסיר את המועמדות. לדבריה, הסיבה להודעה היא שמבחינתה מועמדותה כוונה לישיבת הוועדה לבחירת שופטים ב-24 ביוני, ותו לא. "עד לאותו מועד היה קצת בלאגן ולחצים מכל הכיוונים - מהעובדים, מהשותפים ומהלקוחות. מאחר שתאריך זה חלף, אני לא יכולה להמשיך לחיות באותה אי ודאות. ללקוחות חשוב לדעת האם אני נמצאת לתת להם את השירותים, וכך גם לגבי העובדים והשותפים. המשך ההתמודדות הוא תהליך ארוך ומייגע שאני לא יכולה לעבור אותו מבחינת הוודאות לעסק שאני מנהלת", אמרה טל.
מדברי טל עולה כי היא התאכזבה מכך שלא הצליחה לזכות בתמיכת שופטי בית המשפט העליון במינויה. "הייתי שמחה אם השופטים בוועדה היו תומכים בי וניסיתי לגרום לכך שיתמכו בי בכל דרך, אבל זה לא עלה יפה. לא הייתי רוצה להגיע לעליון מבלי שהשופטים תומכים בי".
טל, שהיתה מועמדת של פרידמן, שימשה שנים רבות כיועצת משפטית של בנק לאומי ושל מנכ"לית הבנק, גליה מאור, ובעברה מילאה תפקידים בכירים בבנק ישראל. ימים אחדים לפני ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שיגרה קבוצת עורכי דין מכתב תלונה ובו נטען כי ארבעה מחמישה מועמדים לבית המשפט העליון ייצגו בעבר תאגידים בנקאיים. חלק ניכר מטרוניות המתלוננים הופנו נגד טל, אותה כינו כ"כוהנת הגדולה" של ייצוג הבנקים.
טענות נוספות נגד טל היו כי היא לא עסקה בליטיגציה, וכי יש בכך כדי להקשות על מינויה לשופטת. כמו כן נטען כי מועמדותה הועלתה על-ידי פרידמן, על-רקע חברותה עם ידידתו הקרובה, פרופ' נילי כהן, שמינויה לשופטת בית המשפט העליון סוכלה לפני שנים אחדות והקימה את כעסו של פרידמן על המערכת.
לדברי טל, "לכל עורכי הדין יש לקוחות ועורכי דין טובים מזדהים עם הלקוחות שלהם. השבתי על התלונות שהוגשו נגדי ולפי מה שהבנתי, התלונות לא היו הגורם לכך שהצביעו נגדי. אם הייתי מגיעה לעליון, לאחר תקופת צינון, לא היתה נותרת לי שום מחויבות כזו או אחרת והייתי יכולה לתרום מהידע שלי ומנסיוני. אני מוכרחה לציין שהמתלוננים נהגו כלפיי בהגינות ולא תקפו אותי אישית, אלא העלו טעמים ענייניים שעליהם השבתי".
בנוגע לטענה כי היא נטולת ניסיון בליטיגציה, אומרת טל: "אני עסקתי פה ושם בליטיגציה, וזה לא שרגלי לא דרכה בבית משפט. בנוסף, אני מנהלת משרד שכ-30% מהעבודה בו היא ליטיגציה ומלווה את עורכי הדין שעוסקים בכך. אולם לא הייתי רוצה שיבחרו בי לעליון בגלל הליטיגציה. זו לא המומחיות שלי. יש לזכור כי לבית המשפט העליון מגיעים גם שופטים מהאקדמיה או שכיהנו לפני כן כיועצים משפטיים לממשלה, בהם אהרן ברק ויצחק זמיר. לדעתי, בית המשפט העליון צריך להיות מורכב מקשת מגוונת של שופטים. בכל זאת, בית המשפט העליון לא עוסק רק בנושאים חוקתיים, שגם בהם אני מבינה. הייתי מרצה למשפט חוקתי".
באשר לטענות כי חברות עם נילי כהן הובילו להצגת מועמדותה, אומרת טל: "אין שום קשר מיוחד ביני לבין נילי כהן או ביני לבין דניאל פרידמן. גם הנשיא ברק הציע לי בזמנו להתמנות לשופטת. אומנם הוא הציע שהמינוי יהיה למחוזי, משום שהוא האמין ששופט צריך לעבור במחוזי לפני שהוא מגיע לעליון, אבל היה ברור שהמטרה הסופית היא העליון. אני לא הייתי מעוניינת. הלא ברור שברק לא הציע לי מינוי בגלל חברות בינינו".

תאריך:  08/07/2007   |   עודכן:  08/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דליה טל לא תתמודד לעליון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שהפסדנו מועמדת ראויה
מומחה בתחום  |  8/07/07 20:04
2
בהחלט. הפסד גדול ל"ת
קולגה  |  10/07/07 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישי שביט
לטענת חברות התקשורת פרטנר ו"מדטרניאן נאוטילוס", כלובי דגים שנסחפו ממקומם פגעו בכבל תקשורת שברשותם וגרמו נזק המוערך במיליון אירו    בית המשפט נתן צו מניעה האוסר על מפעילי הכלובים לקרבם לכבלים התת-ימיים, וזאת עד לדיון בבקשה להרחיקם מהחוף
דרור מרום
טנא שהוקמה בשנת 2005 מנוהלת על-ידי אריאל הלפרין ורן בן-אור    הקרן השקיעה בעבר בתעשיות קיבוציות
רותי אברהם
שר הביטחון, אהוד ברק, ביקש ארכה של 90 יום נוספים לקבלת החלטה בנוגע למאחזים בלתי מורשים    שלום עכשיו: לפנות את מאחז מגרון
מחלקה ראשונה
מכולה ובה מיליון כדורי אקסטזי, ועוד עשרות קילוגרמים של חומר המשמש להכנת כדורי אקסטזי נתפסה על-ידי מרחב חוף של המשטרה    עבריינים בסביבות שנות ה-60 לחייהם, הבריחו את הכדורים ב"מכולת רהיטים" מהולנד
עומר כרמון
טיירה בנקס זכתה לכבוד גדול: נבחרה לאחת הנשים המשפיעות בהוליווד בזכות החלטתה לחשוף בפני האומה האמריקנית את הישבן האמיתי שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il