X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חצי גמר הקופה אמריקה: הכוכב הגדול הקשית מעל שוער מקסיקו והוביל את התכולים-לבנים ל-0:3 ענק. ביום ראשון מצפה להם הגמר הגדול מול ברזיל
▪  ▪  ▪
ארגנטינה בפעולה [צילום: AP]

ביולי 2004 אדריאנו גנב לארגנטינה את הזכיה בקופה אמריקה בתוספת הזמן של משחק הגמר הבלתי נשכח. מאז, כל מה שמעניין את אוהדי ארגנטינה הוא הנקמה בברזילאים ובעקבות הניצחון 0:3 על מקסיקו לפנות בוקר (חמישי) הם קרובים מאוד לכך.
ארגנטינה הרשימה מאוד גם בחצי הגמר וביום ראשון בלילה היא תפגוש את ברזיל לגמר הקלאסי של הקופה אמריקה שבו היא תנסה להשיב את האבידה מלפני שלוש שנים.
אבל עוד לפני הגמר הגדול, הזרקורים יופנו לעברו של ליאונל מסי, שהוסיף שער גאוני נוסף לרזומה הנפלא שלו. זה קרה בדקה ה-61 של המשחק בשעה שהמקסיקנים ניסו להשוות. הגאון של ברצלונה קיבל מסירה נהדרת מקרלוס טבז והקשית בצורה מעוררת הערצה מעל שוער מקסיקו, אוסבאלדו סאנצ'ז.
השער הנפלא של מסי הכריע את המשחק. חואן רומן ריקלמה השלים את המלאכה מהנקודה הלבנה חמש דקות לאחר מכן וקבע את תוצאת המשחק. ריקלמה היה גם זה שבישל לגבריאל היינצה את השער הראשון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.
מקסיקו, שניצחה את ברזיל בתחילת הטורניר והביסה את פראגוואי 0:6 ברבע הגמר, תשוב הביתה עם המחמאות. עוד קודם לכן היא תפגוש בשבת את אורוגוואי במשחק על המקום השלישי של הטורניר.
מחצית ראשונה
הארגנטינים פתחו את המשחק בטירוף וכבר בדקה השניה הכדור פירפר ברשת של סאנצ'ז. זה קרה לאחר שהכדור נשלח לעברו של קרלוס טבז, שעמד בעמדת נבדל אך הקפיץ בכל זאת את הכדור לתוך השער. דקה לאחר מכן, טבז נשלח שוב לתוך הרחבה אך במהלך ההסתערות הוא ביצע עבירה והותיר עוד כמה דקות של חסד למקסיקנים.
ארגנטינה המשיכה בלחץ אדיר ושחקני ההגנה של מקסיקו לא ידעו מאיפה זה מגיע אליהם. בדקה ה-6 הם איבדו את הכדור, שהגיע לריקלמה אשר בעט מ-20 היישר לידיו של סאנצ'ז.
בדקה ה-9 מקסיקו עברה את החצי בפעם הראשונה לאחר שריקלמה איבד את הכדור בשלומיאליות. הכדור הגיע לקאצ'ו, שבעט בעוצמה מ-20 מטרים אך הכדור חלף מעל למשקוף.
המשחק המרתק נמשך ובדקה ה-12 חאבייר זאנטי היתל בהגנה המקסיקנית ופרץ מהאגף הימני עד שמצא את עצמו בתוך הרחבה אך לצערו, הבעיטה שלו היתה חלשה וסאנצ'ז לא התקשה לקלוט. מהעבר השני, נרי קאסטיו בילבל את כל ההגנה הארגנטינית ואז'אלה נאלץ להכשיל אותו בסמוך לרחבה. רפאל מרקז בעט את הכדור היישר למצלמה מאוחרי שערו של אבונדנסיירי.
קצב המשחק ירד מעט אבל את טבז זה לא ממש עניין. בדקה ה-21 הוא השתלט על כדור טועה במרכז השדה, פרץ נהדר לאזור הרחבה המקסיקנית אבל בעט חלש החוצה.
הזדמנות גדולה לגווארדאדו
ההגנה המקסיקנית הצרה את צעדיהם של הארגנטינים ובדקה ה-34 התסכול שלהם בא לידי ביטוי בעבירה גסה של חואן סבסטיאן ורון, ש"זכה" עליה בכרטיס הצהוב הראשון במשחק. דקה לאחר מכן הגיעה ההזדמנות הטובה ביותר במשחק. הכדור הגיע לגווארדאדו, שהטעה את מרכז ההגנה ובעט לקורה.
גווארדאדו, אגב, הפך אתמול לשחקן המקסיקני היקר ביותר לאחר שהצטרף לקבוצתו של דודו אוואט, דפורטיבו לה-קורוניה, תמורת 7 מיליון דולר.
ארגנטינה הגיבה בהחמצה גדולה משלה בדקה ה-42 לאחר שריקלמה הכניס את טבז בכדור ענק. חלוץ המריבה מהפרמייר-ליג בעט חזק אבל סאנצ'ז יצא נהדר ובלם את הניסיון הארגנטיני.
דקה 45 - 0:1 לארגנטינה: שער מבריק של ארגנטינה. ריקלמה ראה שהעסק לא עובד ופרץ ממרכז המגרש עד שאחד המקסיקנים הכשיל אותו במרחק של 35 מטרים מהשער. הגאון הארגנטיני לקח את הכדור החופשי ושכולם היו בטוחים שהוא יבעט לעבר השער, ריקלמה הקשית כדור גאוני לעברו של גבריאל היינצה, שניצל יציאה גרועה של סאנצ'ז ובעט מהאויר פנימה.
מחצית שניה
מקסיקו פתחה את המחצית השניה עם חילוף כפול ובדקה ה-48 היא הגיעה להזדמנות טובה לאחר שארסה בעט כדור חופשי מ-25 מטר החוצה.
כרטיס צהוב למסי על התחזות
בדקה ה-51 ליאונל מסי פרץ לרחבה המקסיקנית וזינק מעל רגלי המגנים. השופט לא התרשם מהביצוע הוירטואוזי והניף את הכרטיס הצהוב לעברו של הכוכב של ברצלונה.
ארבע דקות לאחר מכן, מקסיקו היתה קרובה מאוד לשער השיוויון לאחר שמרקז שלח את נרי קאסטיו, שמצא את עצמו לבד מול אבונדנסיירי. מלך השערים של מקסיקו בעט בלי לעצור אבל הכדור פגע במשקוף ומנע מהמקסיקנים שיוויון מוצדק.
דקה 61 - 0:2 לארגנטינה: אין הרבה סיבות להישאר ער עד לשעות הקטנות של הלילה אבל אחת מהן היא ליאונל מסי. מוערך יותר מדי או לא מוערך מספיק, הכוכב הארגנטיני של ברצלונה הוא אחד הכשורונות הגדולים ביותר שנראו בשנים האחרונות במגרשי הכדורגל. בדקה ה-61 הוא קיבל כדור ענק מקרלוס טבז וניצב מול סאנצ'ז. שחקן רגיל היה שואל את השוער באיזו פינה הוא רוצה לקבל את הכדור. לא מסי. הכוכב הנמוך הכניס את הרגל מתחת לכדור, הקפיץ אותו כמו בונבון לרשת של סאנצ'ז וקירב את ההעפלה למשחק הגמר.
דקה 66 - 0:3 לארגנטינה: רפאל מרקז איבד את הראש והכשיל את קרלוס טבז בתוך החרבה המקסיקנית. חואן רומן ריקלמה ניגש לבעיטה כשזכרונות ההחטאה במדי ויאריאל מול ארסנל בחצי גמר ליגת האלופות של העונה שעברה עוד טריים במוחו, והוכיח שבטורניר הזה הוא פשוט ענק. הכוכב הארגנטיני בעט עם הרבה רגש מעל סאנצ'ז וחגג את שערו החמישי בטורניר.
הארגנטינים המשיכו לשחק בצורה משוחררת ומלהיבה ובדקה ה-79 מסי פרץ נפלא והשאיר את פלאסיו המחליף מול סאנצ'ז, שהתעופף והדף לקרן. מהעבר השני, גווארדאדו החמיץ' וולה נהדר מהאויר.
מסי עוד היה קרוב ל-0:4 בתוספת הזמן אבל גם 0:3 היתה תוצאה מספיק מוחצת שסידרה את הגמר הקלאסי, שייערך ביום ראשון בלילה.
ארגנטינה: רוברטו אבונדנסיירי, חאבייר זאנטי, רוברטו אז'אלה, גבריאל מיליטו, גבריאל היינצה, חואן סבסטיאן ורון (פרננדו גאגו, 78), חאבייר מסצ'רנו, אסטבן קמביאסו, חואן רומן ריקלמה (פאבלו אימאר, 86), ליאונל מסי, קרלוס טבז (פלאסיו, 78).
מקסיקו: אוסבאלדו סאנצ'ז, איסראל קסטרו, חוני מגאלון, רפאל מרקז, פאוסטו פינטו, ג'רארדו טוראדו (בראבו, 46), פרננדו ארסה, חיימה קוראה (גונזאלו פינדה, 83), אנדרס גווארדאדו, חואן קרלוס קאצ'ו (מדינה, 46), נרי קאסטיו.

תאריך:  12/07/2007   |   עודכן:  12/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שער ענק של מסי, ארגנטינה בגמר הקלאסי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דוח של מומחי מודיעין אמריקנים מעלה חשש כי רשת הטרור "חזקה יותר מבחינה מבצעית מכפי שהיתה לפני שנה והתארגנה מחדש לרמה שלא ראינו כמותה מאז 2001. הארגון הקים את מערך האימונים המקיף ביותר שהיה לו מאז 2001 ומעוניין במיוחד להשתמש בפעילים אירופים"
ניר יהב
שנה למלחמת לבנון השנייה: ב-9:05 בדיוק נחטפו ללבנון שני חיילי המילואים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר    מה קרה מיד לאחר מכן? היכן עומד המו"מ?    שנה אחרי
הדר פרבר
ספינה יצאה מהנמל בדרום קוריאה כשהיא נושאת למעלה מ-6,000 טונות של נפט במסגרת ההסכם לסגירת המפעל ביונגביון
הדר פרבר
לדבריה נפגשו השניים במצרים ונישאו בסתיו שעבר, כשהטקס נערך במצרים ובסעודיה    רוצה לפגוש את חמיה ולדבר איתו על שלום
ניר יהב
סמ"ר ארבל רייך, בן 21 מיובלים, חייל מגדוד הסיור של גבעתי נהרג לאחר שעלה על מטען בצפון רצועת עזה    שני חיילים נוספים נפצעו באורח קל ופונו לביה"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il