X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יש לכם חולשה למאפים? לכבוד יום העצמאות הצרפתי, רונית ורד ממליצה על עשר הקונדיטוריות שיגרמו לכם להרגיש שאתם בפריז
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עלעלי החמאה של קרואסון הבוקר; השילוב המופלא שבין חמצמצות פירות היער לקרם הפטיסייר; או הגבעות השחומות של הטארט טאטן. הקונדיטוריות של העשור האחרון הן בעיקר קונדיטוריות בהשראת הפטיסרי הצרפתי, ומייצרים בהן דברי מאפה מחומרי גלם משובחים בעבודת יד קפדנית. עשרת המקומות שיגרמו גם לפרנקופילים להרגיש בבית, לא כולל רשתות גדולות.
צפון
נדב קינוחים - נחמד לראות איך בשנים הספורות של קיומה גדלה הקונדיטוריה המקומית הזו, ומספקית קינוחים ומוסים למסעדות הפכה לתחנת חובה עבור תושבי האזור והמטיילים בדרך אל הצפון. נדב ושותפו אוהד אופים כאן מבחר מאפי בוקר, קראנצים ועוגות שמרים שופעות פרג ושוקולד, טארטלטים ועוגיות.
דודו אוטמזגין - (כשר) הקונדיטוריה הטובה ביותר בחיפה מציעה מבחר מרשים של עשרות סוגי עוגות ועוגיות: החל מהקלאסיקות - מקרונים, פיננסיירים ופלורנטינים, וכלה בטארטלטים של בצק פריך, עוגות שמרים ועוגות בחושות. יש גם סניף בקריית מוצקין.
השרון
מזרין - בחלל הצר והארוך של מזרין ההרצליאני אפשר לשגות לרגע באשליית הישיבה בפטיסרי פריזאי מקורי. אולי בזכות ריחות המאפים והקפה, ואולי בגלל המולת הלקוחות הנשענים על ספות העור ומתענגים על נוף גני המאפים ודברי המתיקה המושלמים. אלון גולדמן - השף הצעיר והמוכשר להפליא שהיה שף הקינוחים של קרן ועבד במוסדות צרפתיים כמו מסעדתו של ברנאר לואזו והפטיסרי האגדי של לדורה - מקפיד על מבחר מתחלף של מאפים קלאסיים, לצד דברי פטיסרי הזוכים לפרשנות יצירתית משלו. זה מקרוב נפתח הסניף התל אביבי.
רביבה וסיליה - אחד מהמקומות הראשונים בארץ שאפשר היה לקבל בו סלסילת מאפי בוקר כהלכתה, הכוללת קרואסון חמאה מושלם, בריוש מרציפן נהדר והפתעות נוספות -ממשיך לשמור על רמה גבוהה ויציבה לאורך שנים.
ארנו - ההנאה האסתטית הנגרמת מבהייה ביצירות האמנות המוקפדות של דברי המאפה משתווה רק לטעמם של זביון השוקולד, של פאי הלימון או של דייניש המרציפן והדובדבנים. סניף נוסף ברמת החי"ל.
תל אביב
אידלסון 10 - ציונה הרשקוביץ משגרת את דברי המאפה היפהפיים שלה מהקונדיטוריה בדרום העיר אל שני סניפי הבית קפה-ביסטרו בבן יהודה ובדיזנגוף. העיצוב אירופאי ונזירי למראה, את כל הצבע והכבוד מקבלים דברי המאפה והפטיסרי שבויטרינה: פחזניות קטנטנות מתפקעות מקרם פטיסייר, אקליירים, טווילים דקיקים מעשה תחרה של שקדים וטארטלטים של מרנג לימון, שוקולד או פירות העונה.
לחמים - לחמים היא קודם כל אחת ממאפיות הבוטיק הטובות בארץ, אבל לא מקפחים כאן גם את תחום הפטיסרי, עם מאפים כמו שטרויזל הריקוטה, טארט האגסים ופילו תפוחים עשוי מדפי בצק פילו זהוב, קרם שקדים ומניפות דקיקות של תפוחי עץ מקורמלים. כדאי לבקר כאן במיוחד בשעות הלילה ולפנות בוקר, כשהלחמים והמאפים מותירים שובל של ריח משכר ברחובות הריקים, ונהגי המוניות והלקוחות הקבועים עוצרים לצרוך את מעשי הבצק הטריים.
השפלה
פטיסרי - בקומה שמעל לחנות הקטנה ברחובות אופה קובי צביאלי, כמו בפטיסרי צרפתי אמיתי המייצר בקנה מידה קטן ואך ורק לביתו הוא, מאפי וניל וצימוקים; קרואסון חמאה שחום המוגש עם ריבת תפוזים ביתית וקפה משובח; ויש גם טארטלטים של בצק פריך, קרם שקדים ואגסים; עוגת מיסטרל העשויה שכבות טורט, מוס פיסטוק וקולי משמש; ובימי שישי טארט טאטן. שווה לעלות לכאן לרגל ולו רק בשביל המקרונים המופלאים.
עמית שוקולד - היהלום הזה מסתתר באזור התעשיה של יבנה, ויש בו מבחר מסחרר של דברי מאפה בהשראה אירופאית, המוכנים בעבודה ידנית מוקפדת ומחומרי גלם משובחים. כדאי במיוחד לנסות את מיני העוגיות הזעירות כמו בישקוטי הפיסטוק ועוגיות החמאה.
דרום
לה שוקולה - כשמאס בקצב החיים המשעבד של שף קונדיטור במלונות יוקרה צרפתיים התגלגל מארק ציין למצפה רמון ופתח יחד עם חגית אשתו בית שוקולד אינטימי מעוטר בשנדלייר קריסטלים, תבניות שוקולד כסופות משווקי הפשפשים הפריזאיים ולוח גיר ביסטרואי. בכל בוקר הוא מכין מבחר קטן וטרי של מוסים, פרלינים וגנאשים טבולים בשוקולד איכותי, ויש גם קולקציית ריבות נהדרת ומיני מאפים נוספים.

תאריך:  13/07/2007   |   עודכן:  13/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקונדיטוריות הכי טובות בארץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קונדיטורית שמו לוקחת בגדול
לאון  |  13/07/07 09:56
2
מה עם הברדו בפולג? ל"ת
רוני222  |  13/07/07 13:03
3
מרציפן במחנה יהודה - י-ם
נאור מירושלים  |  13/07/07 14:43
4
כתבה מחפירה ומבישה
משה, עורך-דין  |  13/07/07 16:53
5
BACIO בתל אביב בקינג ג'ורג'
מבין באוכל  |  13/07/07 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קנתה 400 נכסי נדל"ן של הבנק הטורקי יאפי וה-קרדי    חושפת את שותפיה לעסקה - קרנות הנדל"ן אימואיסט ומאגנט
ONE
נבחרת הפדרציה של ישראל תפתח ביום שבת את המפגש המסקרן, שהמנצחת בו תעפיל לבית העליון, מול אוסטריה    וויליאמס פרשה מהמפגש מול רוסיה בשל פציעה
אלון רוזנבלום
טום קרוז ליהק אותה לסרט האימה "העין" שהוא מפיק    מגלמת בחורה צעירה שעוברת השתלת קרנית בעין בעקבות תאונה. אולם, היא לא יודעת כי העין ששתלו בגופה היא עין מקוללת שמאפשרת לה לראות את העולם שמעבר
מחלקה ראשונה
כוח צה"ל סיכל בשעות אחר-הצהריים פיגוע בנקודת הביקורת ענבתא, מזרחית לטול-כרם
עידן יוסף
המשטרה תפנה ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה למצות את הדין עם ח"כ יורם מרציאנו שהתגלח במהלך נסיעה וחמק משוטרים בעת מילוי דוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il