X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר הצניחות בשאר העולם, מכירת חיסול גם בבורסה בתל אביב: המניות קורסות, האג"ח נופלות והדולר מתחזק; המעו"ף נופל בכ-3.7%; הנדל"ן והיתר מאבדים 7%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הסערה שפוקדת את שוקי העולם ממשיכה להכות היום גם בבורסת תל אביב. המניות בבורסה נופלות, האג"ח קורסות והדולר ממשיך להתחזק במסגרת המסחר באופציות. מה שהתחיל בחשש ממשבר רציני בשוק הנדל"ן בארה"ב הפך לחרדה מפני משבר פיננסי עולמי והמשיך במכירת חיסול ותיקון חד בשוקי המניות. התיקון עשוי להיות אגרסיווי גם לאור רמות השיא אליהם הגיעו השווקים בארץ ובעולם.
העליות התחזקו בשעה האחרונה כך שמדד תל אביב 25 כבר צונח בכ-3.5% ל-1,099.7 נקודות; מדד תל אביב 100 יורד ב-4% ל-1,073.55 נקודות; מדד התל טק 15 - שרובו המוחץ מורכב ממניות דואליות - צונח בכ-5.1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.
"אני מעדיף למכור מניות ולהישאר בחוץ עד שהגל הזה יעבור", אומר היום פעיל בכיר בשוק המקומי, "המצב כיום בשוק הישראלי מזכיר לי את המפולת של 1993. המניות הכבדות גילמו אז אופטימיות, מניות אחרות היו במצב של בועה וחגיגות היו במניות הנדל"ן. מצב של תהליך עליית ריבית בארץ ובעולם ואינפלציה גרועים לשוק הון. מימוש של מעל 10% בתקופה קצרה קורה לשוק פעם בשנה וחצי וירידות כאלה באות בפאניקה במחזורים ערים".
הבורסות בארה"ב איבדו יותר מ-4% בשבוע האחרון - השבוע הרע בארבע השנים האחרונות. המשבר נבע מהציפייה למחיקת חובות אדירה בשוק המשכנתאות שעשוי להקרין על ענפים נוספים בשוק, לעצור את המיזוגים והרכישות ולבלום את הכלכלה האמריקנית שגם כך עשויה להאט. נפילות ליוו גם את שוקי אירופה כשלונדון נפלה אף היא ביותר מ-4% בשבוע שעבר. השווקים המתעוררים הצטרפו אף הם ללהבות כאשר הודו ירדה שלשום ב-3.4% ואיסטנבול איבדה 1.8%.
לתערובת הזו ניתן להוסיף גם את מחירי הנפט שמתקרבים לשיא בהן היו באוגוסט 2005, כאשר מחיר חבית נפט עלה ל-77 דולר ביום שישי. לכך צריך להוסיף גם את הדולר שממשיך לטפס מה שמעלה את החשש כי גם הזרים אחראים לחלק מהנפילות בשוק. הדולר חתם את שבוע המסחר ברמה של 4.32 שקלים - התחזקות של כ-10% מאז השפל של חודש מאי. המשך התחזקותו של הדולר עשויה לעודד את בנק ישראל להמשיך ולהעלות את הריבית במשק כשברקע המדדים הקרובים גם כך צפויים להיות גבוהים.
ירידות שערים הן מנת חלקן של השוק הסולידי שבו הקריסה גדולה יותר משוק המניות, שם מגמת הירידות נמשכת כבר מספר שבועות. האג"ח השקליות הארוכות מאבדות עד 2%. השחר לפדיון בעוד 8.5 שנים (סקרה 2862) מאבדים 1.3% ומשלים נפילה של 5% בחודשיים וחצי. הנפילה מגלמת את העלייה בפרמיית הסיכון וכמו כן את התחזקות של הדולר שמעלה את האינפלציה ומוריד את האטרקטיווית בהשקעה לא צמודה.
את הירידות במעו"ף מובילות הראל השקעות עם 5.4% ואפריקה ישראל וגזית גלוב עם 5% ו-5.3% כל אחת.
את הנפילות בשוק מובילות מניות הנדל"ן ומניות השורה השלישית.
מדד הנדל"ן יורד ב-5.9% לאחר שאיבד 6% בשבוע שעבר. את הירידות במדד מובילות שיכון ובינוי שהובילה את העליות מתחילת השנה עם תוספת של כ-80% וצוללת כעת ב-7.3%; אלביט הדמיה גם היא מובילה את רשימת התשואות מתחילת השנה ומאבדת כ-7.1%. נכסים ובנין יורדת ב-6.9%.
מניות היתר 50 נחתכות ב-6.9% וגם מניות היתר 120 צונחות ב-6.7%. את הירידות מובילות מניות רבד, שיגאל אהובי רכש בהן את השליטה בתחילת 2007, ונחתכות ב-14.6%. לייפוייב, שהונפקה בסוף 2007 והניבה תשואה תלת ספרתית, צונחת כעת בכ-10%. פאנגאיה, ששווי השוק שלה זינק באלפי אחוזים, נחתכת ב-13% במחזור של כ-2 מיליון שקל.
ירידות שערים היו גם מנת חלקן של הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע. טבע מאבדת 2.6% יותר מהפער בו פתחה במחזור הגבוה בשוק במחזור הגבוה באחד העם - כ-143 מיליון שקל. החברה תפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום רביעי הקרוב שבסך-הכל מצפים האנליסטים לדוחות טובים.
במניות הכימיה מכתשים אגן יורדת 4% וכי"ל משילה 3%.
אורמת, שקפצה ביום חמישי ב-5% לאחר שגזית רכשה עוד כ-2.9% ממניות החברה, מאבדת 3.7%.

תאריך:  29/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה צונחת: המעו"ף צונח ב-3.7%
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מדובר בנפילה שתהיה 20%-30% ל"ת
בתוך כחודש.  |  29/07/07 10:51
2
השוק ירגע-זמן טוב לקנות בירידה
כלכלן  |  29/07/07 12:00
3
השוק יאבד 40% ל"ת
ברוקר  |  29/07/07 12:23
4
מה הציפיות למסחר מחר?
עינת לוי  |  29/07/07 15:40
5
מופנה ללבייב
בלשאצר  |  29/07/07 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הספר השנוי במחלוקת תורגם לשפת האפריקנס, אשר נחשבת לשפת האפרטהייד    בספר מתאר המחבר את הרפתקאותיו של הגיבור הלבן בקונגו עם אוכלוסיה המתוארת כפרימיטיבית שבסופו של דבר מעריצה את טינטין
יפעת גדות
החוקרים גילו כי ילדים נטו יותר להתריס נגד האמא ופחות להתעלם מהבקשות כאשר האמהות היו רגישות והראו תסמינים של דיכאון
עומר כרמון
מיוחד לגולשי Nfc: בעקבות ניסיונותיה של הזמרת ביונסה לצנזר את מעידתה הדרמטית באמצע הופעה בפלורידה, להלן הנפילה שלה בנוסף למעידות הגדולות בכל הזמנים: על מסלולי התצוגה, בספורט, דנה אינטרנשיונל והחברה המפתה של נסראללה
הדר פרבר
בנאום אמר המנהיג הרוחני של אירן כי השנאה בעולם כלפי ארצות הברית צומחת
אלעזר לוין
חברת הנדל"ן הותיקה עוברת משליטת משפחת יונה לשליטת משפחת זלקינד ושותפים פרטיים    הנכסים העיקריים: פרויקט חופים לבניית 1,100 דירות ועסקות ברוסיה וברומניה    בועז יונה ישאר בעל 4 פרויקטים ל-1,500 דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il