X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבורסה בתל אביב נופלת ב-4%: המשקיעים בורחים, המניות קורסות, מחירי איגרות החוב צונחים והדולר מתחזק; המעו"ף נופל בכ-3.6%; הנדל"ן מאבד 5.4%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הסערה שפוקדת את שוקי העולם ממשיכה להכות גם בשעה זו בבורסה של תל אביב. המניות בבורסה נופלות, מחירי איגרות החוב קורסים והדולר ממשיך להתחזק במסגרת המסחר באופציות. מה שהתחיל בחשש ממשבר רציני בשוק הנדל"ן בארה"ב הפך לחרדה מפני משבר פיננסי עולמי והמשיך במכירת חיסול ותיקון חד בשוקי המניות. התיקון עשוי להיות אגרסיווי גם לאור רמות השיא אליהם הגיעו השווקים בארץ ובעולם.
מרבית הפעילים בשוק מציירים תמונה לפיה המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב אינו הגורם הישיר למשבר אבל הוא זה שהציף מחדש את הצורך להעריך את תפישת הסיכון או במילים פשוטות: לדרוש תשואה גבוהה עבור השקעה בחברות בעלות רמת סיכון גבוהה.
מבט על נתוני הבורסה מראה כי בכל מדד תל אביב 100 אין אפילו מניה אחת צבועה בירוק כאשר רבות המניות קורסות ביותר מ-5%. מדד המעו"ף מאבד 3.6% ומדד תל אביב 100 מאבד 3.8%. מדד מניות הנדל"ן קורס ב-5.4% ואילו מדד היתר 50 צונח ביותר מ-7%.
"אני מעדיף למכור מניות ולהישאר בחוץ עד שהגל הזה יעבור", אמר הבוקר פעיל בכיר בשוק המקומי, "המצב כיום בשוק הישראלי מזכיר לי את המפולת של 1993. המניות הכבדות גילמו אז אופטימיות, מניות אחרות היו במצב של בועה וחגיגות היו במניות הנדל"ן. מצב של תהליך עליית ריבית בארץ ובעולם ואינפלציה גרועים לשוק הון. מימוש של מעל 10% בתקופה קצרה קורה לשוק פעם בשנה וחצי וירידות כאלה באות בפאניקה במחזורים ערים". בניגוד לדברי הפעיל, סבורים אחרים כי מדובר במשבר נקודתי בלבד שאינו מרמז בהכרח על העתיד לבוא.
הבורסות בארה"ב איבדו יותר מ-4% בשבוע האחרון - השבוע הרע בארבע השנים האחרונות. המשבר נבע מהציפייה למחיקת חובות אדירה בשוק המשכנתאות שעשוי להקרין על ענפים נוספים בשוק, לעצור את המיזוגים והרכישות ולבלום את הכלכלה האמריקנית שגם כך עשויה להאט. נפילות ליוו גם את שוקי אירופה כשלונדון נפלה אף היא ביותר מ-4% בשבוע שעבר. השווקים המתעוררים הצטרפו אף הם ללהבות כאשר הודו ירדה שלשום ב-3.4% ואיסטנבול איבדה 1.8%.
לתערובת הזו ניתן להוסיף גם את מחירי הנפט שמתקרבים לשיא בהן היו באוגוסט 2005, כאשר מחיר חבית נפט עלה ל-77 דולר ביום שישי. לכך צריך להוסיף גם את הדולר שממשיך לטפס מה שמעלה את החשש כי גם הזרים אחראים לחלק מהנפילות בשוק. הדולר חתם את שבוע המסחר ברמה של 4.32 שקלים - התחזקות של כ-10% מאז השפל של חודש מאי. המשך התחזקותו של הדולר צפוי לגרור עלייה באינטפלציה וזו עשויה לעודד את בנק ישראל להמשיך ולהעלות את הריבית במשק כשברקע המדדים הקרובים גם כך צפויים להיות גבוהים.
גם השוק הסולידי אינו מציע מפלט מהצבע האדום וכבר חודשיים שמחירי איגרות החוב נמצאים במגמת ירידה. מחירה של איגרת חוב שקלית שעתידה להפרע בעוד 8.5 שנים (שחר 2683) צונח היום בעוד 1.6%. פירוש הדבר כי מי שירכוש היום אגרת שכזו וימתין עד לזמן הפירעון, יוכל לרשום לעצמו תשואה שנתית מובטחת של 6.17%.
ירידות השערים אינן פוסחות על שום מגזר ורבות ממניות חברות המעו"ף הגדולות מאבדות בשעה זו שיעורים ניכרים משוויון: מבין חברות האחזקה: קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה צונחת 7.5% ואי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מאבדת 5.1%. אורמת, שקפצה ביום חמישי ב-5% לאחר שגזית רכשה עוד כ-2.9% ממניות החברה, מאבדת 4.5%.
מבין חברות הנדל"ן הכלולות גם במדד תל אביב 100: אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב יורדת ב-6.8% וכלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, מאבדת 5.9%. שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון מאבדת 7.3%.
מבין המניות הפועלות במגזר הכימיה: טבע, שצפויה לפרסם את הדוחות הכספיים ביום רביעי בבוקר דדוקא מגלה עמידות יחסית ויורדת ב-2.2%, כימיקלים לישראל מאבדת 3.8% ומכתשים אגן מאבדת 4.1%.
במגזר מניות היתר 50, רבד שבשליטת יגאל אהובי צונחת בלא פחות מ-16%, חבס מאבדת 6% וטיב טעם מאבדת 9%.

תאריך:  29/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקיעים נמלטים; מניות קורסות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כתב בפניקה
מוישלה  |  29/07/07 16:59
 
- הבורסה בפניקה - לא הכתב/ת
חכם חנוכה  |  29/07/07 17:37
2
היום רצתי לבנק וביקשתי למכור
משקיע קטן  |  29/07/07 17:54
3
1929
א..ל.. רמת-גן  |  29/07/07 18:14
4
תיקון בינוני ואפילו קטן למדי
יאיר3  |  29/07/07 18:59
5
הכותרת נבזית כאילו מדובר באש
משקיע בבורסה  |  29/07/07 19:12
6
מה צפוי מחר זו הבעיה!!! ל"ת
משקיע מתלבט  |  29/07/07 19:41
7
מניות קורסות
אבי אפללו  |  29/07/07 20:03
8
זה קורה שמקשיבים לאנליסטים
סטיבנס  |  30/07/07 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
אורי גור אריה, היועץ המשפטי של HOT, הודיע למנכ"ל החברה כי הוא מבקש לסיים את תפקידו
שרון קביליו
עמליה זרקא מונתה לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש של HOT    זרקא תחליף את הדס מרגלית ששימשה בתפקיד שבע וחצי שנים
רותי אברהם
ביה"ד לעבודה דחה דרישה למנוע יציאתו של יקי דיין לכהונתו כקונסול ישראל בלוס אנג'לס    השופטים: מאזן הנוחות נוטה לטובת דיין
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במכללה לישראל    אחיות ערביות העובדות במגזר היהודי שבעות רצון יותר מעבודתן בהשוואה לאחיות ערביות העובדות במגזר הערבי    הן זוכות לשיתוף פעולה רב יותר מהחולים
עידן יוסף
הרב הראשי לישראל סבור כי קביעת יום תפילה ותענית לציון הפינוי בסמיכות לתשעה באב אינה טובה, ויוזם מהלך לקביעת יום התחברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il