X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמידו לאפי פיתוח אשראי של 280 מיליון דולר להקמת פרויקט ענק במוסקבה זו הפעם הראשונה שאפי פיתוח מקבלת אשראי מידי בנק רוסי
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

חברת אפי פיתוח, חברה הבת של אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ברוסיה, קיבלה השבוע מידי הבנק הרוסי SBERBANK אשראי בהיקף של 280 מיליון דולר, לצורך הקמת הפרויקטים של החברה. זוהי הפעם הראשונה שאפי פיתוח מקבלת אשראי מידי בנק רוסי כלשהו, כך מדווח העיתון "BUSINESS & FINANCIAL MARKETS", היוצא לאור ברוסיה, וכן בעיתון כלכלי רוסי נוסף "RBC DAILY".
עד כה, נטלה החברה אשראי פעמיים מידי דויטשה בנק הגרמני. בפעם הראשונה, בפברואר 2006 קיבלה אפי פיתוח הלוואה בהיקף של 60 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים ובפעם השנייה קיבלה החברה, בפברואר 2007, אשראי בהיקף של 200 מיליון דולר לתקופה של 18 חודשים.
אפי פיתוח לא מפרסמת מהו שיעור הריבית השנתית שעליה יהיה לשלם עבור האשראי שנלקח SBERBANK, אך על-פי הערכות בשוק ההון הרוסי, ההלוואות שקיבלה החברה מדויטשה בנק נושאות ריבית שנתית בשיעור של כ-7%, כך שההלוואה מן הבנק הרוסית צפויה לשאת ריבית שנתית בשיעור של מעל 8%. את ההלוואה אמורה אפי פיתוח להחזיר לבנק הרוסי עד שנת 2014.
את הכסף שגויס, תשקיע אפי פיתוח בהקמתו של השלב הראשון של פרויקט ענק בשם "טברסקאיה זאסטאבה", באזור תחנת הרכבת בלורוס במוסקבה, אשר צפוי לכלול מרכז מסחר ובידור ענק, שישתרע על פני כ-60 אלף מ"ר, חניון תת-קרקעי המיועד לכ-1,000 מכוניות וכן בניית כביש גישה לאזור של הקומפלקס שייבנה. כמו כן, בכוונת אפי פיתוח להקים קומפלקס מלונאות וכן שטחי מסחר מקלאס A ברחובות "ברסטסקאיה 1 וברסטסקאיה 2", אשר ישתרעו על פני שטח של כ-164 אלף מ"ר, וכן שטחי מסחר נוספים באזור.
האנליסטים ברוסיה מעריכים כי ה-SBERBANK, לא תימחר את הפרויקט "טברסקאיה זאסטאבה" כמסוכן מדי, שכן עיריית מוסקבה רואה בהקמתו של פרויקט זה חשיבות רבה, ולדעתם, גם אם יתעוררו בעיות בהתקדמותו התקינה הפרויקט לא יוקפא, אלא אפי פיתוח תקבל סיוע נדרש להמשכו או לחלופין יזם אחר ישלים אותו. אלכסנדר חלדאי, שותפו של לבייב באפי פיתוח (10%) ומנכ"ל החברה אישר לעיתון את הידיעה.
כלכלני בנק ההשקעות UBS המסקרים את אפי פיתוח, סבורים כי העובדה שהחברה קיבלה אשראי בהיקף גבוה יחסית למימון פרויקט ענק אמור להוות מסר חיובי לשוק ההון, שכן לדעתם הנגישות למקורות מימון עבור חברות יזמיות הפועלות ברוסיה, משמש כאחד האינדיקטורים החיוביים להמשך הדרך של אותן החברות. ב-UBS, טוענים כי בכדי להשלים את הקמת כל פורטפוליו הנכסים של אפי פיתוח, על החברה לגייס סכומים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר.
האנליסטים הרוסיים, מעריכים כי כרגע נטל החוב של החברה עדיין בגדר הסביר, אך להערכתם, על החברה להגדיל את המינוף בצורה מבוקרת, שכן רווחיה עדיין אינם גבוהים, ובהתחשב האשראי הנוכחי שנטלה החברה, עלות שנתית של שירות החוב הכולל של החברה, נאמדת כרגע ב-44 מיליון דולר.
מניית אפי פיתוח, הנסחרת בבורסה הראשית של לונדון, ממשיכה לאכזב את משקיעיה. אם נראה היה כי לאחר פרסום התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של השנה המניה תתפוס מומנטום חיובי ותחל לעלות, הרי הדבר לא קרה עד כה. מחירה של אפי פיתוח בסוף השבוע האחרון בלונדון, נקבע על 8.5 דולר, כ-40% מתחת למחיר של 14 דולר אשר לפיו הונפקה לפני כ-4 חודשים. מאז ההנפקה איבדה החברה כבר כ-2.9 מיליארד דולר.
התנהגותה של מניית החברה האם, אפריקה ישראל, מתאפיינת לאחרונה בתנודתיות רבה, אשר מזכירה יותר התנהגות של המניה הנכללת במדד היתר 120, ולא במדד תל אביב 25 (המעו"ף) אשר המניות של החברות בעלות שווי שוק הגבוה ביותר הנסחרות בבורסה, הנכללות בו, שלרוב מתאפיינות בתנודתיות נמוכה יותר מאשר יתר המניות.
החל מאמצע אוגוסט ועד לפרסום התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של השנה ב-26 לאוגוסט, עלתה מניית אפריקה ישראל ב-23%, ונדמה היה למשקיעים כי החברה נמצאת בדרך חזרה למעלה. אלא שמאז, בשבועיים האחרונים, צנחה מניית אפריקה ישראל ב-16%, המשקף לה שווי שוק של 16.6 מיליארד שקל - 11.5 מיליארד שקל פחות מהשיא בתחילת מאי.

תאריך:  08/09/2007   |   עודכן:  08/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
מוקדמות היורו: אנגליה חגגה עם 0:3 על חשבון הכחולים-לבנים משערים של שון רייט-פיליפס, מייקל אואן ומיקה ריצ'ארדס
עידן יוסף
הגולן בסוף השבוע האחרון נראה מתוח מתמיד
יופ ציוני (אנגליה), ONE
מאות אנשים מפגינים נגד מה שהם מגדירים "הכיבוש הישראלי" לפני המשחק מול אנגליה. המשטרה מאבטחת את האיצטדיון
יניב סופר (ספרד), ONE
מאמן הנבחרת לא יכול להרשות לעצמו לנוח גם אחרי הניצחון על קרואטיה, מחר ב-17:30 ממתינה פורטוגל: "הם יוצרים לנו בעיות"
יהונתן דחוח-הלוי
דובר גדודי אל-קסאם מביע ביטחון שארגוני הטרור הפלשתינים יוכלו לבלום התקפה של ישראל ברצועת עזה ומבטיח "הפתעה" לכוחות צה"ל שיכנסו לרצועת עזה    מתפאר, כי כוחות החמאס למדו היטב את דפוסי הפעולה של צה"ל על בסיס הפקת הלקחים הם מצליחים לסכל מבצעים של צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il