X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' מקס הרצברג, מבכירי תעשיית הביוטק העולמית, הצטרף לדירקטוריון חברת הסטארט-אפ הישראלית MND
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

פרופ' מקס הרצברג, מבכירי תעשיית הביוטק העולמית וממייסדי תעשיית הביוטק הישראלית, הצטרף לדירקטוריון של חברת הדיאגנוסיטיקה MND, העוסקת בפיתוח ערכת זיהוי לגילוי וירוסים חיים.
פרופ' הרצברג, יזם ומשקיע פרטי ('אנג'ל'), מביא עמו לחברה 30 שנות ניסיון אקדמי ותעשייתי בעולם הביוטכנולוגיה.
לדברי אברהם מרילוס, נציג משפחת דרייפוס ומשפחת מרילוס משוויץ, שהשקיעו באחרונה 4.7 מיליון דולר ב-MND, פרופ' הרצברג יתרום מניסיונו הרב ומקשריו הבינלאומיים לקידום פיתוח ערכת הזיהוי לכדי מוצר מוגמר ולטובת סיוע בהבאת פרויקטים ובניית ערוצי שיווק לחברה עם ההגעה למוצר הסופי. מרילוס הוסיף, כי בהמשך למהלך האחרון, מהלך גיוס בכירים נוספים מתעשיה העולמית לחברה נמצא כרגע בעיצומו.
לאחר קריירה אקדמית, כפרופ' לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת תל אביב, ייסד פרופ' הרצברג מספר חברות ביוטק מצליחות, דוגמת D-Pharm ו- Orgenics. הוא אף שימש כיו"ר פעיל של Fertiseeds, יו"ר ומייסד Vecta, יו"ר ונשיא Sepal Pharma, יו"ר חברת מסחור הטכנולוגיות של היידלברג, יו"ר חברת Anima Cell Metrology, ממייסדי Molecular Cytomics, יו"ר EMBLEM - European Molecular Biology Labs Enterprise Management, וכיהן בעבר כסגן נשיא של האינקובטור של מכון Pasteur בפריז. פרופ' הרצברג אף השתתף כיועץ בכיר בוועדות של משרד המדען הראשי, ופרסם שלושה ספרים על תרגום הצופן הגנטי ומעל 100 פרסומים אקדמיים.
ערכת זיהוי הוירוסים, שמפתחת MND, מיועדת לשוק הדיאגנוסטיקה העולמי, שהקפו נאמד בכ-40 מיליארד דולר. MND הוקמה בשנת 2004, על-ידי יזמית הביוטק ד"ר דורית ארד, שהצליחה לפתח טכנולוגיה חדשנית, המאפשרת לגלות בתנאי שטח, בתוך שתי דקות בלבד ובאופן מדוייק, מחלות מדבקות, כולל זיהוי המוטציות שחלו בווירוסים.
באמצעות הפיתוח של MND ינסו למנוע מחלות דוגמת שפעת העופות, שפעת רגילה, איידס, דלקת קרום המוח, מלריה, חזרת, צהבת, סארס, פוליו, שחפת, הפה והטלפיים (בע"ח) ועוד מגיפות עולמיות, שמערימות קשיים ונזקים רפואיים וכלכליים בעת התפשטותן בעולם. ערכת הזיהוי הישראלית מיועדת לשימוש המוני, בשדות תעופה, ממשלות, ארגוני בריאות, בתי חולים, קליניקות, ואף לשימוש פרטי ע"י החולה עצמו.
לדברי פרופ' הרצברג, הטכנולוגיה של MND מאפשרת גילוי וירוסים חיים כפי שטרם נעשה בעולם הדיאגנוסטיקה. "כמי שפעיל בתחום מזה שלושה עשורים, אני רואה בערכת הזיהוי פריצת דרך משמעותית. ב-30 השנים האחרונות לא פותחו בתחום חידושים דרמטיים, ואני מאמין שברגע ש-MND תחדור לשוק עם המוצר החדשני שלה, תחול מהפיכה בדרך בה מאבחנים מחלות בעולם. בנוסף, התרשמתי, כי היזמית ד"ר ארד, 'הפסיכולוגית של המולקולות', מבינה במבנה המולקולרי של הוירוסים יותר מכל מדען בתעשיה. אני מקווה שאתרום את תרומתי הצנועה למהלך שיזמה".
לדברי ד"ר דורית ארד, היזמית והמייסדת של MND, "הצטרפותו של פרופ' הרצברג מהווה בשורה חשובה לחברה, וחוליה נוספת בתהליך ההתרחבות שלנו, מאז גיוס ההון האחרון".
תאריך:  20/09/2007   |   עודכן:  20/09/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
הכלב או החתול הלכו לאיבוד? כעת תוכלו לבדוק בדיוק איפה הם נמצאים, ואפילו לשוחח עם המוצא הישר בטלפון, בעזרת ה-PetCell
מערכת PCאון
בטח כבר יצא לכם לראות בקבוקים ריקים עם דגמי ספינות בפנים. איך עושים את זה, ומה עוד אפשר להכניס לבקבוקים - באתר המוזר של היום
מערכת PCאון
חברת אינטל הודיעה כי תוך שנתיים תוכל להתחיל בייצור המוני של מעבדים, הקטנים בכשליש מהמעבדים הקיימים היום
דרור מרום
הייצואנים והייבואנים טוענים כי המצב בנמלים הוא בלתי נסבל - ואומרים כי נגרמת פגיעה חמורה באספקת חומרי הגלם לתעשיה וביכולתם לעמוד כמתחייב מצידם במועדי האספקה
דרור מרום
בהצהרה מפתיעה קרא נשיא המדינה לתעשיה הביטחונית הגדולה בישראל להתחיל לפעול לפיתוח מקורות חלופיים לנפש - ואמר כי הדבר יהיה חלק מהמלחמה בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il