X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחרי קשר קרוב ואוהב עם פרנצ'סקה בראשל"צ, עורכת כרמית מזרחי קליין הכרות עם אחותה הקטנה, פרנצ'סקה ביסטרו, שכישפה אותה באווירה הביתית ובמטעמים האיטלקיים שהיא מספקת
▪  ▪  ▪

כמי שעושה ימים כלילות בחוף הים של ראשון לציון קשה שלא להכיר את מסעדת פרנצ'סקה. לכאורה עוד מסעדה איטלקית, אך זו תהיה טעות לפטור אותה בתיוג הזה, כיוון שמדובר במסעדת איכות שמביאה הרבה כבוד לארץ המגף והופכת אט, אט למוסד.
מאחר שהמסעדה נוחלת הצלחה מסחררת למדי וכראוי למוסד קולינארי שכזה, נולדה לה לפני כשנה אחות - פרנצ'סקה ביסטרו הממוקמת באזור התעשיה הישן של העיר, אזור שממצב את עצמו בשנים האחרונות כמרכז בילוי אלטרנטיבי איכותי.
כבר שנים שאני תוהה מי זאת הפרנצ'סקה הזאת וביום שנכנסתי לפרנצ'סקה ביסטרו הבנתי מיד. המקום מעוצב כביסטרו ביתי עם צלחות מהמאה הקודמת, תמונות שהזמן הצהיב, טפטים על הקירות, תאורה עמומה ותחושה שעוד רגע תגיח איזו מאמא איטלקייה מן המטבח, מאובקת מקמח ומדיפה ניחוח פסטו. במקומה דווקא הגיחה שירי כהן, מנהלת המסעדה, ובנחמדות שכבר לא קיימת במחוזותינו הציעה לסייע לנו לעשות את הבחירות הנכונות - ונכונות הן אכן היו.
בפרנצ'סקה, זה ידוע, פותחים שולחן עם מבחר מטבלים שנועדו לגרות את בלוטות הטעם: ממרח פלפלים, פסטו תוצרת עצמית, טפנד זיתים וכמובן לחמים טריים אפויים בטאבון. בעוד שפתותינו נוטפות פסטו, נישאו אל שולחננו אחר כבוד המנות הראשונות: מולים מוקפצים בחמאה, שום, יין לבן, פלחי לימון ועגבניות שרי; גלילי חציל אפויים בטאבון במילוי גבינת עיזים ופסטו ברוטב מילנזנה וכדורי ריזוטו עם ירקות מוקפצים ברוטב חמצמץ (26-35 שקל).
לאחר שכבר נוכחתי שאיטליה זה לא רק ספגטי הגיעו המנות העיקריות. האחת, ריזוטו פירות ים - תבשיל אורז בחמאה ופרמזן עם פירות ים ביין לבן, ציר דגים, רצועות גזר, זוקיני ועירית (62 שקל), היתה ללא צל של ספק ברמה אחת (לפחות) טובה יותר ממעולה ובתרגום חופשי לאיטלקית - Bravisimo והשנייה, רביולי גבינות ברוטב שמנת רוקפור ועגבניות מיובשות (58 שקל), זכתה גם היא לציון גבוה בכל הקטגוריות. את כל הבצקים עושים במקום וכך זה גם מרגיש.
בשלב זה המפגש עם השף רם חכם כבר היה בלתי נמנע. ניכר היה כי הוא מנצח בהצלחה קולינארית רבה על הביסטרו ועושה זאת באהבה. בעיניים כלות תרנו אחר המלצר שאמור היה לשאת עימו את המנות האחרונות. גם הן לא איחרו להגיע, מונחות להן במגשי סרוויס שכמו נלקחו מאירופה של המאה ה-18. עינינו ברקו מתענוג כשנגסנו בראשונה מביניהן - פסטלים שוקולד - בצק פילו במילוי קרם שוקולד חם בליווי קרם ברולה. עינינו שבו ונצצו כשנעצנו את שינינו בטוליפים - גלילי וופל פריכים במילוי קרם שמנת וניל ברוטב שוקולד ופירות יער (32 שקל).
המסעדה מציעה תפריט מגוון הכולל מבחר פסטות, בשרים, דגים ומאכלי ים. ראויות לציון המנות העסקיות המשתלמות במיוחד שהופכות את החוויה הפרנצ'סקנית לכזו שאינה מכבידה על הכיס ועל הטעם. זהו, מיותר שנכביר עוד מילים.
* הכותבת היתה אורחת המסעדה.
פרנצ'סקה ביסטרו - א.תעשיה ישן, משה בקר 11 ראשון לציון, 03-9643098, 03-9561072
תאריך:  26/09/2007   |   עודכן:  26/09/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
פרנצ'סקה הקדושה
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
עכשיו תקבל מנה בחינם ל"ת
אלכס לוין  |  26/09/07 19:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רועי שטיינברג
יום הכיפורים כבר ריחף מעל ושלח את רועי שטיינבג להצטיידות בחטאים אחרונים בדיטה לפני שיעמוד לדין משמעתי בפני המקום וחבריו    לכל מי שטוען אחרת, שחיתות היא עניין מתוק, מתוק
עו"ד אלי דורון, עו"ד אור שפר
נערת ליווי שסיפקה שירותי מין תבעה את מעסיקה עבור שלושה חודשים שבהם לא קבלה שכר ראוי וכן פיצוי בגין עוגמת נפש
גלית יצחק
בחוזר שהפיץ המשרד הוא קורא לקבל חיסונים נגד שפעת ודלקת ריאות וממליץ על הפנייה למחלקות הייעודיות במרכזים הרפואיים הגריאטריים, כחלופה לאשפוז במחלקות פנימיות
משה ריינפלד
קרנית גולדווסר פנתה אל נשיא אירן במסיבת עיתונאים בניו-יורק אך הוא סירב לענות    גולדווסר בגלי צה"ל: הוא הופתע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il