X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוען אנדי מארי, המחבט מס' 1 של בריטניה בראיון לרשת ה-BBC: "שחקן יכול להתאמץ במשך משחק שלם ובסיומו לבצע טעות כפולה וזהו - הסיפור נגמר"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לאחר שזיהמה כמעט כל ענף ספורט אפשרי, כולל את ליגת ה-NBA בקיץ האחרון, הייתכן כי תופעת מכירת המשחקים הגיעה גם אל הספורט הלבן? תשאלו את אנדי מארי.
הטניסאי מספר 1 של בריטניה, הצהיר היום (שלישי) בראיון לרשת ה-BBC ואמר: "לא אתפלא אם חלק משחקני הסבב היו או עודם מעורבים בסידור משחקים".
מארי, המדורג במקום ה-18 בעולם נימק את הסיבות וטען כי התמריצים לרמות ולמכור משחקים גדולים, עבור שחקנים מהדרג התחתון של הטניס: "זה לא מפתיע אותי, שחקנים צריכים להגיע מדי שבוע לטורנירים והצ'ק עבור הפסד בסיבוב הראשון עומד רק על 2500 יורו וזה עוד לפני מיסים והוצאות נסיעה".
"קריירה של שחקן מקצוען נמשכת כ-10-12 שנים ואתה צריך לעשות כמה שיותר כסף, כל עוד אתה משחק", הוסיף מארי.
"קשה להוכיח ששחקן לא התאמץ מספיק במהלך המשחק, כי הוא יכול לשחק טוב לאורכו ואז במשחקון האחרון לבצע טעות, אולי שגיאה כפולה בהגשה וזהו, הסיפור נגמר".
דבריו של הטניסאי הצעיר זכו להד תקשורתי גדול בבריטניה ולתגובות מעורבות. הטניסאי לשעבר, אנדרו קאסל, תקף את מארי ואמר: "אני חושב שהוא נאיבי. אם הוא חושב שכך מתנהלים העניינים אז הוא צריך ללכת למשרדי ה-ATP ולדווח על כך. ענף הטניס לא צריך להיקשר אל תופעה שלא גורמת למשחק להיראות טוב".
מנגד, בארי קוואן, עוד טניסאי עבר בממלכה, טען שהתופעה אינה זרה לענף ואמר: "אני יודע שזה קורה ושחקנים מקבלים פנייה בנוגע לכך. היו מקרים ששחקן ניגש ליריבו ואמר 'אני אתן לך כסף אם תוותר על המשחק', זה קורה בטורנירי ה-ATP והצ'אלנג'ר, ששם אם אתה מפסיד בסיבוב הראשון אתה מקבל רק 225 יורו".
לא מעט טניסאים העידו כי קיבלו הצעה כספית על מנת להפסיד במשחק זה או אחר: כך לדוגמא, הטניסאי ג'יל אלסניר טען כי הוצע לו סכום של 100 אלף יורו על מנת שיפסיד בסיבוב הראשון של ווימבלדון בשנת 2005, כמו כן הבלגי דיק נורמן, שנתבקש לספק מידע על כשירותם של שחקנים, תמורת כסף כמובן.
ארגון ה-ATP ידוע במדינויותו הקשה כנגד שחקנים הנוטלים חלק בהימורים והטיות משחקים וכרגע נחקר המשחק בין ניקולאי דווידנקו למרטין ואסלו ארגלו שנערך בפולין. ע"פ החשד, המחיר עבור הפסד של הרוסי עלה במהלך המשחק, על אף שניצח את המערכה הראשונה. לבסוף פרש דווידנקו מהמשחק עקב פציעה ובהמשך הכחיש כל מעורבות בנושא.
ארבעת האירוגונים המובילים בטניס - ה-ATP, ה-WTA, ועד הגראנד סלאם והתאחדות הטניס הבינלאומית, כבר הודיעו כי יקימו יחידה מיוחדת שתחקור שחיתות בענף.

תאריך:  09/10/2007   |   עודכן:  09/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא אופתע אם קיימת הטיית משחקים בטניס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ח"כ עתניאל שנלר מציע בהצעת חוק מהפכנית להנהיג ועדה מורכבת מרופאים, רבנים ומשפטנים שתנפק לרופאים את האפשרות לקבוע מוות    כך למשפחות תהיה האפשרות לתרום את איברי הנפטר
עידן יוסף
גרמניה תשחרר מחבל אירני כלוא, שאמור היה להשתחרר בשלב ב' של עסקת השבויים    משפחת הנווט הנעדר יוצאת למחות בברלין    כך חשף ערוץ 1
דרור מרום
עם המינוי, ישמשו מייסדי הקבוצה גיל דויטש ורוני בירם כיו"ר משותפים בקבוצה - וימשיכו לעסוק באופן פעיל בפיתוח העסקי והאסטרטגי של הקבוצה
הילה רפופורט
הציור, הקרוי "שדות", צויר 19 יום לפני התאבדותו של ון-גוך ויוצע למכירה פומבית בחודש הבא בניו-יורק    שוויו מוערך ביותר מ-34 מיליןן דולר
הילה רפופורט
פצצת ה"קדר" היא גרסה חדשה של פצצת הקסד, מונחית על-ידי מערך אופטי ואמורה להעניק לחיל האוויר האירני מענה לאיומים הניצבים בפניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il