X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר לביטחון פנים ערך ביקור ביום חמישי בבית המעצר אבו כביר ובבית המשפט השלום בת"א בכדי לבחון את מערכות הוידאו קונפרנס החדשות שהותקנו במקום
▪  ▪  ▪
דיכטר. מאמין במהלך [צילום: פלאש 90]

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ערך ביקור ביום חמישי בבית המעצר אבו כביר ובבית המשפט השלום בת"א, בכדי לבחון מקרוב את מערכת הוידאו קונפרנס, הפועלת במקום כפיילוט כבר חודש. השר התקבל בבית מעצר אבו כביר על-ידי נציב שב"ס, רב גונדר בני קניאק.
במהלך הסיור צפה השר בתצוגת תכלית של יחידת נחשון אשר קיבלה לאחרונה לאחריותה את נושא ליווי העצורים בתל אביב, זאת במסגרת העברת מערך הכליאה והליווי לידי שב"ס. לאחר מכן נערכו סיורים בתוך בית המעצר והצגת פיילוט הווידיאו קונפרנס, הבוחן תקשורת קווית בין שני מוקדים המאפשרת העברת קול ותמונה, בהליך של הארכת מעצר של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום או שחרורו בערובה.
לשם ביצוע הפיילוט, נבנה חדר "וידאו קונפרנס" בבית המעצר בתל אביב ובו מצלמה ומסך והותקן ציוד מתאים באולם המעצרים בבית המשפט השלום בתל אביב, הכולל מצלמות ומסך הנמצא לנגד עיני השופטים, בעזרתו הם יכולים לנהל דיון עם העצור בבית המעצר. השר שוחח במקום עם שני אסירים שבחרו להשתתף בפיילוט, ואלו ציינו בפניו את התרשמותם מהמערכת אך אמרו כי היו רוצים לראות יותר את השופט במהלך הדיון.
משם נסע השר לבית משפט השלום, שם התקבל על-ידי נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב, עדנה בקנשטיין. השר סקר את חדר הווידיאו קונפרנס במקום ובחן כיצד נראה בית המעצר באמצעות המערכת.
לאחר מכן נערך דיון בלשכתה של השופטת בהשתתפות השר לבט"פ, נשיאת בתי המשפט השלום, נציב שב"ס, סגן הנציב, מפקד יחידת נחשון, נציגת הסנגוריה הציבורית, ובכירים נוספים במשרד לביטחון הפנים, שב"ס והנהלת בתי המשפט. במהלך הדיון הציג כל אחד מהצדדים את עמדותיו בנוגע להפעלת מערכת הווידאו קונפרנס.
השר דיכטר אמר, כי "זהו תהליך שאני מאמין בו ואשר אמור להקל על מערכת בתי המשפט, הסנגוריה הציבורית ובעיקר על העצורים. אומנם האידיאל הוא שעצור ייפגש בארבע עיניים עם השופט, אך הווידיאו קונפרנס יכול לסייע בכך שהעציר והשופט יראו אף את אגלי הזיעה של שני הצדדים."
השופטת עדנה בקנשטיין הביעה את תמיכתה הרבה בפרויקט. עוד אמרה כי היא מאמינה מאוד במהלך וציינה יתרונותיו הרבים והתועלת בשימוש בוידיאו קונפרנס, ובהם הגברת הביטחון הציבורי על-ידי השארת העצורים במתקני הכליאה, צמצום משך המעצר והחיסכון במשאבים שינותבו לשיפור תנאי הכליאה, ויתרונות מבחינת הנוחות לעציר.
השופטת בקנשטיין שיבחה בחמימות את פעילותה של יחידת נחשון ואמרה שמאז הכנסת יחידת נחשון לבתי המשפט, חלה עלייה משמעותית בתחושת הביטחון של השופטים ביושבם בבתי המשפט. עוד ציינה השופטת כי לוחמי היחידה משליטים סדר ופועלים במקצועיות רבה ובמיומנות.
השופטת אמרה כי כמו בכל דבר חדש ישנם חששות ופחדים רבים מהמהלך בכל הרמות, אך היא מאמינה כי במשך הזמן יוסרו גם החששות וגם האנטגוניזם והפרויקט יקרום עור וגידים.
השר אמר עוד כי אף שהיה אופטימי בנוגע לפיילוט עוד טרם הביקור, הרי שהוא עוד יותר אופטימי לגבי יישומו לאחריו. בנוגע ליחידת נחשון אמר השר כי "ביצועי לוחמי יחידת נחשון מראים על מיומנות ורצינות והדבר מחמם את הלב. אני מודה שתחושת הביטחון של השופטים לא היתה לנגד עינינו כאשר הקמנו את יחידת נחשון, אלא על שמירה מקצועית ואפקטיבית על העצורים, אך כיום אנו שומעים כי בנוסף לכך ישנו פועל יוצא של הגברת הביטחון האישי של השופטים, ואני שמח על כך. אנו צריכים בסופו של דבר לדעת לפעול בכל האמצעים להבטיח ולדאוג למשימות שב"ס, ליווי עצורים, השמירה על ביטחון הציבור, ושמירה על התנהגות עצורים בבתי משפט. כל עוד זכויות העצור נשמרות, ביטחון הציבור וכמובן ביטחון השופטים, אנו עשינו את מלאכתנו נאמנה".
"העברת העצורים לבתי המשפט ולבתי הכלא היא ממש בגדר "בית סוהר על גלגלים", אמר השר. יחידת נחשון היא הסיירת של שב"ס. אני שמח על ההחלטה להכניס את נחשון לבתי המשפט," הוסיף השר. השר אמר בתום דבריו, כי "כעת יש להשקיע בשיווק ופרסום הוידיאו קונפרנס בין כל הגורמים הנוגעים בדבר, ובראשם העצורים, להביא לידיעתם את היתרונות הרבים הטמונים במערכת, ולהביאם לקחת חלק בתהליך".

תאריך:  13/10/2007   |   עודכן:  13/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיכטר בחן מערכת הוידאו קונפרנס החדשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
להרחיב את השימוש גם
רעיון מצויין  |  13/10/07 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
רוקחת תל אביבית מגדלת ומייצאת את כלבי ה"פוליס" היוקרתיים, הנמנים עם הגזע האצילי העתיק ביותר. כילידי הארץ הם גם נחשבים ליפים ולמוצלחים ביותר בעולם
משה ריינפלד
האמריקנים חוששים מהגבלות טורקיות על מעבר צבאי לעירק בגלל ההכרה של הקונגרס ב"רצח העם" בארמניה    טורקיה נערכת לפלישה לצפון עירק
משה ריינפלד
מאשרת: יותר מ-4 מיליון סינים יפונו מסכר שלושת הגיאיות בגלל מפולות, שחיקת קרקעות חקלאיות וזיהום
משה ריינפלד
רייס וגייטס דחו את תביעת ראשי הקרמלין כי ארה"ב תחדל מתוכניותיה להציב מערכת טילים נגד טילים בפולין ובצ'כיה
מערכת ONE
ישראל היתה קרובה לניצחון במוקדמות היורו מול הגרמנים. הנינגס כבש בדקה ה-18, בוזגלו ועזריאל השלימו את המהפך, אבל הנינגס השווה בדקה ה-79
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il