X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמד בראש חברת השקעות נדל"ן וחשוד גם בהונאה של משקיעים בנכסי נדל"ן באוקראינה נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

איליה כ"ץ (44), שעמד בראש חברת השקעות נדל"ן, חשוד במעילה בהיקף של 500,000 דולר ובהונאה של משקיעים בנכסי נדל"ן באוקראינה. הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים.
חקירת הפרשה החלה לאחר שהתקבלה תלונה במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב מחברת -Trading ERI השקעות נדל"ן, שכ"ץ עמד בראשה. בתלונה נכתב, כי כ"ץ פנה בשמה לאנשי עסקים ולמשקיעים בישראל, ועניין אותם בהשקעה במיזם נדל"ן גדול, שהחברה מתכננת להשקיע באוקראינה. החשוד נעצר והובא להמשך חקירה.
בחקירה התברר, שעל-פי המצג שהציג החשוד בפני המשקיעים הפוטנציאליים, התכוונה החברה, בתחילת שנת 2004, לרכוש קרקעות באוקראינה ולהקים עליהן מבנים. המשקיעים השונים הזרימו כסף לחברה, דרך החשוד, ובין השאר הוא חשוד שקיבל 500,000 דולר לחשבונו הפרטי מאחת החברות (ששמה DAVIMA ).
עלפי החשד, לאחר קבלת הכסף, המשיך החשוד להציג כאילו הוא ירכוש קרקעות ויבנה עליהן, כך שהרווח הכלכלי-פיננסי למשקיעים יהיה גדול. אולם בשנת 2007 התברר למשקיעים כי אין קרקעות באמת, ובעצם מדובר בהונאה (עוקץ).
קצין החקירות במפלג ההונאה, פקד ירון שטרן, מסר ל-Nfc, כי "החשוד קיבל את הכספים מחברת ERI-Trading שדרכה פעל. הוא פנה לאנשי עסקים ולמשקיעים ישראלים, ועניין אותם בהשקעות בנכסי נדל"ן באוקראינה. במצג שהציג בפני המשקיעים הפוטנציאליים, הראה להם קרקעות, ואמר שהן מופשרות לבנייה ואפשר לבנות עליהן בנייני מגורים ומבני מסחר.
המשקיעים העבירו כסף לחשבונו של החשו, וכל הזמן משך אותם והבטיח להם הבטחות ש"יהיה בסדר" והם יקבלו את נכסי הנדל"ן, שהם השקיעו בהם. לאחר שלוש שנים, משהתברר להם כי הונה אותם ואין באמת קרקעות כפי שהבטיח, הם החליטו להתלונן נגדו במשטרה.
"אחד המתלוננים, שנפגע הכי קשה בפרשה הזו הוא איש עסקים ומשקיע מכפר שמריהו, שהעביר לחשבונו של החשוד חצי מיליון דולר דרך חברת DAVIMA", אמר שטרן. בחקירה, החשוד לא הכחיש שקיבל את הכספים מהמשקיעים, אך סיפר כי הכספים כבר לא נמצאים אצלו מאחר שהוא העביר את הכספים למשקיע אחר".
ביום שלישי (16.10.07) הובא החשוד לבית המשפט ושוחרר בערבויות ובתנאים מגבילים. החקירה בעיצומה. היא מתנהלת במפלג הונאה תל אביב.

תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  18/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: ישראלי שותף למעילה בקרקעות באוקראינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבהרה
אחד שמכיר  |  26/04/08 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכר - אליעזר פישמן    ימשיך להחזיק בשליטה בחברה    מונדון מרכזת את פעילות פישמן בנדל"ן בהודו - תיכנס גם לויטנאם    מגדל מחדשת השקעותיה בנדל"ן
רונן ליבוביץ
שר האוצר בר-און: "צריך שכל חברי הממשלה יהיו מחויבים לתקציב כפי שהצביעו בממשלה"    כעת יועבר תקציב 2008 לדיון בוועדות הכנסת
עידן יוסף
בין הממצאים במחנה סוביבור: שכבות אפר שחור, שרידי ענפים שרופים, למעלה מ-200 חפצים ובהם שברי משקפות משקפיים, חלקי גדר-תיל, תרמילי כדורים ואבן משחזת לסכינים
הילה רפופורט
ראש ממשלת פקיסטן לשעבר בנזיר בוטו צפויה לשוב למדינה בתום גלות בת שמונה שנים    במפלגתה מעריכים כי מיליון מתומכיה יבואו לערוך לה קבלת פנים המונית בעיר קראצ'י
עידן יוסף
ניסוי של אוניברסיטת חיפה בשיתוף עם אוניברסיטת פרייבורג מגרמניה, האוניברסיטה העברית ומכבי האש חיפה "המטיר" חצי מכמות המשקעים השנתית במערה בכרמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il