X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הבטיחו עירום חלקי, אירוטיקה עדינה, חושניות בלתי נשלטת, אבל בפועל יצירת המחול הספרדית "כרמן" נטולת תשוקה אמיתית ולא מרגשת
▪  ▪  ▪
[צילום: מתוך עכבר העיר]

"כרמן" של להקת מטרוס בכוריאוגרפיה ובימוי של רמון אולייר מתרחשת בין גגות וחצר של בית חרושת לסיגריות. התפאורה של הביצוע הנוכחי ריאליסטית, יש מרפסת, דלת ממנה יוצאים אל גג משופע, ואפילו דוד מים.
המחול נפתח בסולו נפלא של הצועניה, מין דמות שחציה מספרת וחציה מגדת עתידות, היא היחידה שלאורך כל היצירה רוקדת פלמנקו מסורתי, והעושר והחושנות של המחול הדרמטי הזה מעמיד בצל את הסצינות הרבות שבהמשך, שלעיתים יש להן נגיעה במסורת המחול הספרדי, ולעיתים הן אובדות בתוך ריאליזם, ריקוד של מיוזקל עם הרבה הרמות רגליים, או סתם קיטש.
הרקדנים כולם טובים, אם כי גילם הצעיר, או שמא עירוב הסגנונות, מוריד מעוצמת העימות שאנו רגילים בביצועים אחרים. הם משמשים כ"בחורים" שמתוכם יש נאהב אחד, אך למרות פוזות שונות של "גבריות" כמו עישון, טפיחות ובעיקר מזמוזים של הרקדניות בתפקיד "הפועלות" הם משמשים כמין מקהלה גברית, שרק לקראת הסוף מצליחה לשכנע בגבריותה או בעוצמת ריקודה.
אחת התמונות היפות והנוגעות ללב היא זו בה ג'וזה האוהב מנגב את גופה העירום למחצה של כרמן מהמים שהותזו עליה באקט של בוז והשפלה. אז זהו, חשבתי לעצמי, על זה כל הרעש? בהמשך כרמן הצעירה ממשיכה לרקוד ולהתפתל סביב אהובה בחזה חשוף. אני תמהה אם יחסי הציבור לעבודה הזו באמת היו צריכים לנסות למכור אותה דרך העירום הרזה והתמים הזה. אני רוצה להאמין שהקהל הרב שבא לראות את המחול היה מגיע גם בלי הציצים החשופים הללו (רק אצל מונטלבו הצרפתי בשבוע שעבר היה מטר של גופות רקדנים עירומות שנפלו מהשמים לתוך עננים תכולים, ואף מילה לא נאמרה על-כך, ובצדק).
אך העירום במקרה הזה הוא רק סימן לאיזו חולשה בתוך היצירה שבה המחול מפסיק להיות משמעותי משום שהתנהגויות בלתי מסוגננות של מזמוזים ונשיקות הופכות אותו למיותר. יש יותר חושניות וסקסיות ברקיעות הפלמנקו ובהתגרות של העמידה הזקופה, מאשר בכל הריאליזם הלא משכנע ששב ומבצבץ מדי פעם בתוך הריקוד.
כרמן עצמה היא צעירה וגמישה, וללא ספק רקדנית מעולה, אך אין בה שום תחושה של גורל בלתי נמנע, של להט מתגרה כפי שראינו אצל רקדניות פחות יפות כמו אצל כריסטין הויוס ולאורה דל סול בכרמן הבלתי נשכח של קרלוס סאורה. צחוקים מלאכותיים, וקולאז' מוזיקלי שרירותי מקלקלים את ביזה שדווקא הקטעים שלו, גם בעיבוד שונה, ממשיכים להיות משכנעים ואמיתיים בדרמה שהם מעוררים.
לקראת סופו של הריקוד נראה שהיצירה עולה על תדר אמיתי יותר, הסיפור תופס תאוצה, והרקדנים פטורים מפוזות מביכות.. הריקוד המתמשך של כרמן מוציא ממנה איזו עיקשות, אולי קצת ילדותית, אך כזו שמובילה לסוף טרגי. האם המים הנשפכים אל הבמה בסוף הם תזכורת להתזת המים המשפילה שקרבה את זוג האוהבים בהתחלה, או אולי אלו מים מטהרים, החטא וגאולתו ברגע אחד, כאשר ג'וזה חונק למוות את אהובתו תחת זרם עז של מי באר? זה רגע מרשים, אך גם הוא הוסיף לתחושה שנעשתה כאן מלאכה מחוכמת, ידע בימתי יעיל שהעלה כרמן שיש בה הכל להוציא תשוקה אמיתית, כזו שיכולה להיות חבויה גם תחת שכבות של שמלות ועדיין לרגש.
הקהל הריע בהתלהבות ונראה שנהנה מאוד. אני מצאתי עצמי מתגעגעת קשות לפשטות ולכוח האצור, הטרגי, של רקדני כרמן של סאורה, ובעיקר לאנטוניו גאדס, שאחריו אין כנראה עוד גו'זה...
"כרמן", 1-10 בנובמבר, תל אביב, חיפה, ירושלים והרצליה.

תאריך:  04/11/2007   |   עודכן:  04/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזה חשוף? אז מה!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין ציצי לא קונה ל"ת
מצי-צי  |  4/11/07 15:14
2
יפה ומרשים סחתיין, ולא,דודים.
איזי 1 העם.  |  4/11/07 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רעייתו של יגאל עמיר, לריסה, טוענת כי ביומיים האחרונים חווים היא ומשפחתה מסע הסתה שעלול להוביל לפגיעה ממשית בחייהם    שם התינוק: ינון אליה שלום
דרור מרום
המתקן הוקם עקב החמרה באיכות המים    מנכ"ל מקורות: "אספקת המים למושב - לצרכים ביתיים ולחקלאות - מתבססת על קידוחים מקומיים ועקב החמרה באיכות מי הקידוחים נדרשנו לספק מענה חלופי ומיידי לתושבים"
מערכת PCאון
IDC: נתח השוק של שלוש היצרניות הגדולות קפץ ברבעון השלישי ב-2007 לכמעט 50% ממכירות המחשבים בישראל
מערכת PCאון
צופר מיוחד הנקרא FX550 יחליף לכם את הצופר הסטנדרטי באוטו וינגן לכם מוזיקה בכל פעם שתרצו לצפור
הדר פרבר
בעקבות הכרזת הנשיא על מצב חירום הביעה ארה"ב אכזבה בטענה כי מדובר ב"פעולה מטרידה" הפוגעת בדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il