X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוד רוזנטל הופך לילד פסטיבל מאושר וקופצני לנוכח פסטיבל המולים שאליו נקלע בטרין כבר 14 שנים (!) עורך השף יוסי סוויסה את חגיגות הצדפה השחורה ועם מסורת לא מתווכחים, אז יאללה סעו ליבנה
▪  ▪  ▪
[צילום: Terrine ]

ביקור במסעדה, בכל מסעדה, גורר עמו לא מעט לבטים. מה נזמין, מה נאכל, באיזו מידה יהיה הסטייק עשוי וכמה חמים יוגשו השרימפס. ואם בשרימפס עסקינן, הרי שארוחה במסעדה שמתמחה בפירות ים עלולה להיות הבעייתית ביותר, בשל אופי ההכנה הכל כך שונה בין מקום למקום. לא אחת נכנסנו, חברי הג'מוס ואנוכי, למסעדות שהתגאו בפאר היצירה והגישו, בואו נגיד בלשון המעטה, ארוחה שהיא לא איי איי איי.
אחרי הפתיחה הזו, תרשו לי לומר לכם משפט כזה: מסעדת טרין בכניסה ליבנה לא רק שעמדה בכל הציפיות, היא אף עלתה עליהן עשרות מונים. מסעדה משובחת, מושקעת, נאה ועם אוכל מהסרטים. אם לסכם את כל זה בשתי מילים, הרי שפשוט אפשר לומר "יוסי סוויסה". השף המצוין היה סו-שף במסעדת "מקסים" הפריזאית בעברו וזה ניכר בכל נגיעה על הצלחת. היצירתיות והנשמה שמוכנסות לאוכל לא מותירות ספק קל שבקלים: מדובר במקצוען פרפקציוניסט מהסוג הנעלה ביותר.
בתפריט של הטרין לא מעט פריטים טעימים שבהם נגענו רק באופן קליל. למשל, טרין סלמון מעושן ברוטב גבינת שמנת (28 שקל), סופלה תרד ממולא גבינות צאן (28 שקל), קבב סרטנים עם עלי בייבי (38 שקל) ומנת שרימפסים נפלאה בג'ינג'ר וצ'ילי (51 שקל). הייתי מרחיב יותר, אבל אז באמת הייתי מחמיץ את המטרה שלשמה הגענו לטרין: פסטיבל מולים. פסטיבל מולים. פסטיבל מולים!
כן, כן, זו לא טעות כתיב. כשיש פסטיבל, צריך לציין את החגיגיות שבו לפחות שלוש פעמים. פסטיבל הוא משהו גרנדיוזי, ענק, שמח, וזה בדיוק מה שחיכה לנו. כבר בשלטי הדרך הבנו מה עומד לקרות בטרין. אמרתי לכם, איש חשדן אנוכי בעל ניסיון לא קטן בארוחות קלוקלות של פירות ים, ולכן התייחסתי לעניין בחשדנות: ואם המולים לא יהיו טובים? ואם יעשו אותם כמו במסעדה ההיא בבוסטון, שאחריה צמתי שלושה ימים?
א-הה! לא אצל חברנו יוסי סוויסה, שפינק אותנו ואת אורחי המסעדה בתפריט מולים נדיב. מולים, על-מנת לא לסבך את העניינים, הם פשוט צדפות. כדי שיהיו טעימות ובריאות יש להחליף את האספקה בתוך ימים ספורים על-מנת שהמולים לא יאבדו מטריותם. ובטריות הזו ניתן להרגיש מייד כששולפים אותם מהקונכייה. אין שום צל של ספק לגבי המולים של הטרין, הם מוכנים במקצוענות הראויה.
אז מה אפשר לקבל בפסטיבל המולים הזה, אתם שואלים? ובכן, מעבר לתפריט הרגיל שכולל מנות ים ובשר (ביום רביעי אפילו מגישים סושי), ניתן ליצור ארוחה על טהרת המולים במחיר של 82 שקל. למשל, מרק המולים הנפלא שמלווה בפסטת מולים לא מהעולם הזה - ספגטי עם מולים שמשתלבים מצוין אחד בשני; או את מה שלקח הג'מוס - סביצ'ה מולים על מצע קרפצ'יו סלק ומולים בג'ינג'ר וחלב קוקוס. איך רוקח סוויסה את הרוטב הזה קשה להסביר, אבל מה שיוצא הוא מעדן מלכים.
כמובן שאנשים רגילים היו מסתפקים בשתי המנות הללו ובשתייה, אבל כבר אמרתי בפעמים הקודמות - הג'מוס ואנוכי ממש לא אנשים רגילים, ולכן נשנשנו עוד כמה דברים מסביב, וקינחנו בטירמיסו (31 שקל) ובקרפ ברוטב תפוזים בשלהבת (קרפ סוזט), חתיכת בצק מתוקה ומדהימה שמגיעה עם רוטב תפוזים בלהבה שנראית כמו מדורת ל"ג בעומר. 31 שקל עולה התענוג, ואחרי כל כך הרבה מולים אסור להחמיץ גם אותו. בכל הארוחה ליווה אותנו יין ססלוב אדום קברנה סוביניון (112 שקל).
פסטיבל המולים של הטרין מסתיים ב-22 בנובמבר. במשך 14 שנים (!) בתקופה זו של השנה עושה סוויסה את פסטיבל המולים הזה (לא בהכרח במסעדה עצמה), כשפעם בשנה הוא מפתיע גם עם פסטיבל שרימפסים. עצה שלנו: נכון לכתיבת שורות אלה, יש לכם שבועיים ושעון החול רק הולך ואוזל. בקשה אישית שלי (ושל הג'מוס): אל תחכו לשנה הבאה, כי פשוט חבל. זה ביבנה, זה ממש בירידה מהכביש המהיר וזה אחד המקומות הטובים בארץ למאכלי ים בכלל ולמולים בפרט.

* הכותב היה אורח המקום.
Terrine - טרין - שדרות ירושלים 1 יבנה, 08-9420974
תאריך:  08/11/2007   |   עודכן:  08/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברת מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם אומרת שרכישת ריבוק העניקה לה כושר מיקוח עם ספקיה ואילצה אותם להוריד מחירים
עומר עמנואל
שיתוף פעולה ישראלי, ירדני ואמריקני יתבצע במחקר ייחודי למדידת זיהום ואיכות האויר    פרופ' לוריא: איכות האויר באילת- ירודה"
שרון קביליו
ליאור מילר שנעלם כמעט לגמרי מעיני המצלמות בשנים האחרונות חוזר לטלוויזיה    מילר ישתתף בעונה השנייה של הסדרה 'אולי הפעם' ויגלם תפקיד של יועץ עסקי מצליח
גלית יצחק
97% מהרופאים האמינו שרוב המטופלות שלהם חוות יתרונות בריאותיים חיוביים כתוצאה מטיפול הורמונלי חלופי    78% מהרופאים חשו שהכיסוי התקשרותי השלילי של טיפול הורמונלי חלופי לא היה מוצדק
משה ריינפלד
הסכום ישולם במסגרת הסדר פשרה להסרת תביעה משפטית נגד ויזה על הפעלת קרטל    תביעה דומה של אמריקן אקספרס תלויה ועומדת נגד מסטרקרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il