X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רומק, בר ענק בהרצליה פיתוח (ובשבילכם, אבא של בנצי) שולח את רועי שטיינברג אל זיכרונות מ"אסקימו לימון", פרצי צחוק בלתי נשלטים ואל הישראליות הבוטה והפמיליארית של פעם
▪  ▪  ▪
[צילום: רומק]

מי לא זוכר את "אסקימו לימון"? נראה לי שבמקרה הזה להגדיר את הסרט הראשון (או את הסדרה כולה) כ"סרט פולחן" יהיה אנדרסטייטמנט. הציטוטים החזקים הפכו כבר מזמן לקאלט כל-ישראלי עממי שקושר בין קצוות החברה, ומהווה טקס חניכה נאיבי לילדים בגיל ההתבגרות. רומק, האבא הפולני של בנצי, הוא דווקא אחת הדמויות הפחות בולטות בסרטים, אבל אולי תזכרו את סצינת המכות בינו ובין יודל'ה ב"שפשוף נעים", כשהוא חושב שהוא מנסה להתעסק עם אשתו ובעיקר את הצווחות שאמא של בנצי מכוונת מעל ראשו.
"רומק" הוא גם בר חמוד וישראלי מאד בפמיליאריות שלו, בעיצוב הפשוט והאוורירי ובמוזיקה האיכותית "של פעם" שמתנגנת ברקע. הוא ממוקם לו בהרצליה פיתוח ובמרכזו בר רחב ידיים, שמתופעל בחיוך ושירותיות חברית-סחבקית (בניגוד לכמה ברים תל אביביים שכנראה מחזיקים בנוסף לתפריט המשקאות גם תעריף חיוכים).
איליה נוסע אוטוטו לניו-זילנד הרחוקה וזו סיבה מצוינת להשלים פערים, חשבתי לעצמי. לקשקש, לשתות משהו טוב ולנשנש במקום עם רוח ארצישראלית נעימה. פתחנו עם פרנץ' ריזלינג, יקבי תישבי, שנת בציר 2006, עבורי. יין לבן חצי יבש, צעיר ושובב, מרענן מאד ו"פריך" במרקמו. ניחוחות אפרסק ומשמש חגגו בריחותיו וצינונו כדבעי הוסיף ל"פציחותו" המרובה. איליה לקח מרלו פריבדה ריזרבה הישר משנת 2001 - יין קטלוני שצבעו אדום דובדבני עז. באף הרגשנו גוונים שונים ומורכבים של שזיף שחור ותבלינים. בחך, היה הקטלוני העמוק עוצמתי, אך לא כוחני, ובעיקר הרמוני.
ההרמוניה השתלבה עם שני סטארטרים כיפיים בדמות סלט קיסר ונתחי עוף צלויים וסלט קוסקוס קר עם חמוציות, עשבי תיבול וצנוברים. זה האחרון הרגיש מחסור קל בלחלוחית נחוצה, אז ביקשנו ויניגרט או שמן זית ודביר, הברמן המצוין ששירת אותנו לכל אורך הדרך, אף הוסיף מיץ חמוציות לכדי שדרוג נהדר.
סודה תמיד הייתה המועדפת עליי בגזרת הליווי לארוחה, אז הזמנתי אחת. בקבוק זכוכית, כמובן (דיספנסרים לא עושים לי את זה עם גזים, לידיעה). המשכנו למנות כבדות יותר עם המבורגר עגל שלידו הר של צ'יפס וימבה חמוצים, לעצמי ואיליה טרף טורטיה אנטריקוט והחריש. מעניין אם זה הבשר והרעב, או שמא הפנטוז על הטיול הממשמש מעבר לפינה. לא רציתי להפריע לו. הנחתי לו לדקה.
רומק הוא בר חביב, שונה בנוף המגה-ברים העוצמתיים של תל אביב. הוא נינוח יותר, כיפי, זורם, טוב לנשנוש קליל ושתייה טובה, נהנה מיחס פמיליארי ובקיץ, מתווספת לו אטרקציה נוספת - כיפת שמיים הפרושה מעל. כן,כן, בקיץ הופך ה"רומק" ל"מועדון קבריולט". הגג מעל נפתח, מספק בריזה כיפית מן הים ומרענן את האווירה.

* הכותב היה אורח המקום.
רומק - החושלים 7 הרצליה, 09-9570388
תאריך:  08/11/2007   |   עודכן:  08/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר עמנואל
תמי 4" היא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות טיהור וסינון מים    מחיר הקנייה משקף שווי שוק של 140 מיליון שקל לאחר ההשקעה
דוד רוזנטל
דוד רוזנטל הופך לילד פסטיבל מאושר וקופצני לנוכח פסטיבל המולים שאליו נקלע בטרין    כבר 14 שנים (!) עורך השף יוסי סוויסה את חגיגות הצדפה השחורה ועם מסורת לא מתווכחים, אז יאללה סעו ליבנה
משה ריינפלד
חברת מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם אומרת שרכישת ריבוק העניקה לה כושר מיקוח עם ספקיה ואילצה אותם להוריד מחירים
עומר עמנואל
שיתוף פעולה ישראלי, ירדני ואמריקני יתבצע במחקר ייחודי למדידת זיהום ואיכות האויר    פרופ' לוריא: איכות האויר באילת- ירודה"
שרון קביליו
ליאור מילר שנעלם כמעט לגמרי מעיני המצלמות בשנים האחרונות חוזר לטלוויזיה    מילר ישתתף בעונה השנייה של הסדרה 'אולי הפעם' ויגלם תפקיד של יועץ עסקי מצליח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il