X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שירה פרי מצטיידת בהיסטוריון אמריקני בהתהוות ויוצאת ללמוד דבר או שניים על אוונגרד, הדיינר הכי אמריקני ברמת החי"ל, שסיפק את הקרייבינג הדוחק שלה להמבורגר והבהיר לה למה בוש שולט בעולם
▪  ▪  ▪
[צילום: אוונגרד ]

האמת, אף פעם לא ראיתי את רמת החי"ל בלילה. מלבד גיחות קצרות ללאנץ' עם האחות שעובדת באזור, אני לרוב מעדיפה להזין ולהשקות את עצמי במרכז האורבניות. לרמת החי"ל הלילית הגעתי הפעם להרגעתו של בולמוס יצרי, המתפרץ אצלי באופן קבוע אחת למספר שבועות, במהלכו פוצחים עורקי ליבי החסומים בקריאה נרגשת הדורשת דבר אחד, ורק אותו: "המבורגר, המבורגר!". הפעם, החלטתי ללמד אותם לקח וללכת ישר למקור הקולינארי של קציצת הבשר הממכרת הזו. המבורגר רציתם? קבלו מסעדה אמריקנית. כשותף לשחיתות בחרתי לא פחות ממומחה רציני לעניין - ידידי ערן, המפלס את דרכו האקדמית במגמה להיסטוריה אמריקנית. תפסנו גלגלים ויצאנו לחגוג את חג ההודיה, באיחור אופנתי של שבוע, באוונגרד.
אין מה לומר, אכן אמריקה, אפילו דיוויד, הבעלים של המקום, הוא ניו-יורקי לשעבר המקפיד לחגוג במקום את כל החגים כולם ללא קשר לגזע, דת ולאום, ואף ייסד מסורת חגיגות אוונגרדית משלו. בימים שני ורביעי מתקיים ערב בוטנים בו מוענקת לכל יושבי המקום קערת בוטנים מלווה בהוראה קפדנית - את הקליפות חובה לזרוק על הרצפה. למי שרוצה לקחת את האמריקניות לאקסטרים האמיתי, או סתם למי שתמיד קינא בשריף גודמן, האוונגרד מבקש להגשים את חלומכם הרטוב ומכריז על ימי א' כימי הקאובואים עם מוזיקת קאנטרי, מערבונים, ואוכל ושתייה מיוחדים. אפשר לבוא עם כובע ותג שריף ולא מומלץ להגיע עם נוצות על הראש.
מאחר והגענו ביום חמישי זכינו לקבלת פנים של פופקורן וחמוצים שפתחו את התיאבון כראוי והצמיאו אפילו עוד יותר את גרוננו הניחר. מיד הזמנו בירה, הוא שליש סטלה ואני שליש בלונד (22 שקל). זאת לא לפני שטרחנו לבקש מהברמן החביב טעימה של המרגריטות הקפואות (32 שקל לכוס) בטעם מנגו או בננה תות, שהיו כיפיות ומרעננות.
אל מול משחק הכדורסל נשנשנו את המנה המיוחדת של היום - טבעות קלמארי עם שני רטבים - מיונז פיקנטי וחרדל דבש (52 שקל). אין הרבה מקומות שמצליחים לטגן קלמרי בלי להפוך אותו לסוליה, ושמחתי לראות שהקלמארי היה פריך וטעים והרטבים היו מוצלחים.
לעיקרית הזמנתי כמובן את שנפשי ערגה אליו כל השבוע, קציץ הבשר האהוב עלי שנח לו בנעימות בין שני חלקי הלחמנייה מלווה בחסה, בצל ועגבנייה. מיותר לציין שהוא היה מצוין כי הרי באמריקה אכול כאמריקני, אבל לא מיותר לציין שלמרות ששפחתכם הנאמנה דבקה בפשטות, אפשר לשכלל את ההמבורגר עם תוספות כמו גבינה, ביצה, בייקון ואפילו לבקש המבורגר ישראלי מבשר מעורב של בקר וכבש.
ההיסטוריון, מצידו, הזמין ספריבס (91 שקל) - צלעות עשויות על-פי המסורת האמריקנית, עטופות ברוטב סמיך ומתוק. הן היו עסיסיות וטעימות, אם כי מנה זו מומלצת רק למי שלא מפחד מבשר קצת שמן. עם הצלעות הוגש סלט ירוק ופירה, ההמבורגר הגיע כמובן עם חברו הטוב, הצ'יפס.
קינחנו ברוח נוסטלגית בקינוח שזכור היה לי מימי ילדותי, גלידת וניל מטוגנת מוצפת בסירופ מייפל. "אם הם הצליחו לטגן גלידה, לא פלא שהם שולטים בעולם" מלמלתי תוך כדי שאני מסווה את המייפל הנוזל על סנטרי. "תודה לאל שהם חשבו על למרוד באוכלי הדגים המטוגנים ולהקים מדינה עצמאית", ענה לי שותפי המלומד.
אגב, יש גם בשורה מיוחדת להייטקסטים - תפריט עסקי עד 16:00 ואפשרות למשלוחים במחיר שווה לכל קאובוי - עד 58 שקל (האופציה המפתה ביותר לטעמי - המבורגר ושתייה ב-35 שקל, ולמרות המחיר אין כמובן מה להשוות את ההמבורגר הזה להמבורגר מהפלסטיק של רשת אמריקנית מפורסמת קצת יותר). למי שעובד עד השעות הקטנות של הלילה, המקום פתוח 24 שעות ומגיש תפריט לילי עם עסקיות ליליות. אז מי אמר שאמריקניזציה זה רע?

* הכותבת היתה אורחת המקום.
אוונגרד - הברזל 3 רמת החייל תל אביב, 03-6480082
תאריך:  19/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
במקום השני "מאזדה 2" ובמקום השלישי "פורד מונדיאו"    בראשונה מאז 2004 זוכה בתואר מכונית קטנה מדרגה A
דרור מרום
כך דורשת עמותת אומ"ץ    "על-פי מידע שהגיע אלינו ממקורות מוסמכים", גורסת העמותה, "אהוד אולמרט ורוני בר-און דוחפים לזרז במסגרת של קיצורי דרך את מילוי בקשתם של היזמים - וזאת למרות שהם לא פעלו לפי המקובל"
אלעזר לוין
תבנה מגדלי משרדים ומסחר בשטח של 48 אלף מ"ר    מנרב תבנה את בית הלוחם בבאר שבע
אלעזר לוין
וילה ברמות - 780 אלף דולר    וילה בהרצליה - 1.15 מיליון דולר    פנטהאוזים בת"א - 950-850 אלף דולר    וילה בראשל"צ - 800 אלף דולר    וילה בהוד השרון - 600 אלף דולר    התייקרות של עד 43% במודיעין    רק בחיפה נרשם קפאון
אלעזר לוין
כך אומר ד"ר ברנרד רסקין וצופה: מחירי הדירות ימשיכו לעלות    "הדירות התייקרו אשתקד ב-14% עד 22%"    רימקס עוברת למחירון בשקלים    נחשף ריגול תעשייתי בהנהלת החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il