X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאז שעות הבוקר התפוצצו שש רקטות בשטח ישראל האחרונה - סמוך למבנה ציבורי בשדרות כל זאת זמן קצר לאחר שהקבינט אישר מערכת את "כיפת הברזל"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

רקטת קסאם התפוצצה (יום א', 23.12.07) בשעות הערב במרכז העיר שדרות סמוך למבנה ציבורי. זאת לאחר שמחבלים שיגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. הרקטה השנייה התפוצצה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק.
מוקדם יותר ירו מחבלים רקטת קסאם מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטה התפוצצה דרומית לאשקלון ופגעה במחסן באזור תעשיה. לא היו נפגעים בנפש ולמחסן נגרם נזק קל. מדובר ברקטה הרביעית שמשגרים המחבלים מאז שעות הבוקר.
במהלך היום אישר הקבינט את המשך פיתוח מערכת "כיפת הברזל", המשמשת ליירוט קסאמים ורקטות אחרות. המערכת מיועדת לפעול נגד איום טילי קרקע-קרקע, והיא השלב הראשון במערכת רב שכבתית להגנה על שמי ישראל.
הקבינט אישר העברת 811 מיליון שקל, במהלך חמש השנים הקרובות, לטובת המשך פיתוח "כיפת ברזל". בקבינט ציינו כי המערכת צפויה להפוך למבצעית בתוך שנתיים ולספק מענה לכ-90% מהירי לעבר יישובי הנגב המערבי.
עוד קודם לכן, בישיבת הממשלה, ראש הממשלה ושר הביטחון המשיכו בקו התקיף מול החמאס. השניים שבו והכריזו כי לא יתנהל כל משא-ומתן עם החמאס או הג'יהאד האיסלאמי על הפסקת אש. "אין דרך אחרת לתאר את מה שקורה בעזה זולת מלחמה של ממש", אמר אולמרט.
ראש הממשלה הוסיף, כי "מי שיקבל את תנאי הקוורטט יהיה שותף עקרוני למשא-ומתן, ומי שאינו מוכן לעשות כך, לצערנו, אינו יכול להיות פרטנר לדיאלוג והמדיניות הזו לא תשתנה".
ראש הממשלה התייחס גם ללחימה ברצועת עזה. אולמרט הדגיש כי פעולות צה"ל יימשכו, תוך מתן דגש על מניעת פגיעה באזרחים. לדבריו, ישראל תמשיך בפעולותיה לעצירת הטרור, תוך הקפדה על כך שלא יווצר ממשבר הומינטרי שעלול לפגוע במי שאינם מעורבים בטרור.
שר הביטחון סקר בפני השרים את המצב הביטחוני השורר ברצועת עזה. ברק חזר ושיבח את צה"ל ואת השב"כ על הישגי הפעילות המבצעית ברצועה. לדבריו, רק בחודש האחרון נהרגו למעלה מ-50 מחבלים, בזמן שמהצד הישראלי נפצעו שני אזרחים וחמישה חיילי צה"ל.
שר הביטחון חיזק את דברי ראש הממשלה ושלל את האפשרות להפסקת אש עם החמאס. לדבריו, "אין בסיס למשא-ומתן מדיני עם חמאס". ברק הסביר כי לא יתאפשר אופק מדיני כשחמאס בתמונה. "את חמאס צריך להפיל ולא להציל".
עוד קודם לישיבת הממשלה, אמר אמש יועצו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, כי חמאס מוכן להגיע לרגיעה עם ישראל שתכלול את הפסקת ירי הקסאם, בתנאי שישראל "תסיר את המצור" מעל רצועת עזה ותפתח את המעברים אל העיר וממנה. היועץ, אחמד יוסוף, סיפר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" כי בזמן האחרון הועלו מספר הצעות בנוגע לרגיעה, מצד גורמים בינלאומיים.
"משמעות הרגיעה היא הפסקת ירי הקסאם מצד כל גורם פלשתיני והפסקת החיסולים והפעולות הישראליות", אמר יוסוף. יוסוף התחייב כי כל החלטה שתתקבל על-ידי ממשלת חמאס ברצועה תחייב את כל הפלגים.

תאריך:  23/12/2007   |   עודכן:  23/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קסאם פגע במרכז העיר שדרות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שמעת גאולה אבן דברי ברק:-
מיכל מירושלים  |  23/12/07 14:24
 
- למיכל, קצת ויותר
עוד סתם אזרח  |  23/12/07 19:21
2
נגד האיסלאם =>'החזון הפלשתיני'
info123  |  23/12/07 14:45
3
כיפת הטמטום כיפת הקריסה איזה  ל"ת
טמטום זה!  |  23/12/07 14:59
4
דברים שרואים מכאן
קוסם  |  23/12/07 16:14
 
- יש כזות בערוץ 2
מגמגמת  |  23/12/07 17:34
5
הפתרון הטוב ביותר והזול ביותר  ל"ת
זה קסאם מול קסאם!  |  23/12/07 16:36
6
מקווה שמערכת גם מיירטת טיפשים ל"ת
מאיר דרום  |  23/12/07 17:59
7
סקאי גארד
דן גשש  |  23/12/07 20:42
8
בדרך ל"מעבר סופה"...
ולדימיר ולדימירוב  |  23/12/07 21:38
9
צריך לחזור לתקופת ההגנה
רמץ  |  24/12/07 00:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברת הלווין מורידה שלושה ערוצים ובמקומם שמה אחרים - הסיבה: אחוזי צפיייה נמוכים    המוקש: חלק מהערוצים החדשים יהיו ערוצי פרימיום
דרור מרום
מפעל מת"א ממוקם בסמוך לשדה התעופה בעטרות ובסמוך לכפר שועפט - מעבר לקו הירוק    עובדה זו הרחיקה ממנו את הלקוחות המרכזיים שלו - שביניהם אפילו הצבא האמריקני שביקש לא להסתבך עם ביקורת מדינית בינלאומית    הנהלת התע"א החליטה להדמים למעשה את פעילות המפעל שהעסיק בתקופת השיא כ-600 עובדים - ועתה מעסיק כמה עשרות בלבד
יפעת גדות
צוות חוקרים יפני גילה כי תסמונת PMS קשורה לירידה בפעילות במערכת העצבים האוטונומית
זאב קם
שופרסל דורגה גם כ"מותג" המוביל, הן בפרסום OFF LINE והן בפרסום באינטרנט    בראש דירוג הפרסום באינטרנט נמצאת חברת כ.א.ל.    משרדי הפרסום המובילים הם אדלר חומסקי וורשבסקי, בפרסום OFF LINE, ומשרד מקאן דיגיטל, בפרסום ברשת האינטרנט
דניאלה רגב
היא כותבת על עצמה בגוף שלישי, היא שונאת מסעדות כשרות והיא אוהבת את רונן דברת-בלוך    קבלו את דניאלה רגב והכרס שלה, אחרי ביקור בשאטו באילת, המסעדה החדשה, והכשרה, של רונן דברת-בלוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il