X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: יח"צ]
הסטודנטים בבאר שבע למען עובדות הניקיון
כ-250 סטודנטים, אנשי סגל ועובדות קבלן התקבצו ברחבת אוניברסיטת בן-גוריון וקראו לאוניברסיטה למלא את חובתה ולדאוג לזכויות עובדות הניקיון מחאת הסטודנטים נובעת מהמשך ההפרות הבוטות שנתגלו בבדיקה של פעילים בתא צ"ח - סטודנטים למען צדק חברתי

נמשך המאבק למען עובדות הניקיון באוניברסיטת בן-גוריון. כ-250 סטודנטים, אנשי סגל ומספר עובדות קבלן התקבצו (יום ב', 24.12.07) ברחבת אוניברסיטת בן-גוריון וקראו לאוניברסיטה, פעם נוספת, למלא את חובתה ולדאוג לזכויות עובדות הניקיון, על-ידי מעבר להעסקה ישירה.
זאת, בשל המשך ההפרות הבוטות שנתגלו בבדיקה של פעילים בתא צ"ח - סטודנטים למען צדק חברתי. במסגרת המאבק, הנמשך למעלה משנתיים, יצאו הסטודנטים פעם נוספת בקריאה לאוניברסיטה למלא אחר חובותיה בשמירה על זכויות העובדות.
ההפגנה נעשתה בעקבות בדיקת תלושי שכר מהתקופה האחרונה של מספר עובדות ניקיון. להפתעתם, גילו הסטודנטים כי גם לאחר שנחתמו חוזים חדשים מול חברות הקבלן, בתאריך 01.08.07, ועל אף התחייבות הנהלת האוניברסיטה לערוב לשלומן של עובדות הניקיון, החברות הקבלניות ממשיכות לגזול מהמנקות את המגיע להן על-פי חוק, וכל זאת בתוך כתלי האוניברסיטה וללא ידיעתה.
לדברי הסטודנטים, תופעת עובדי הקבלן היא רעה חולה הפושה לא רק במסדרונות אוניברסיטת בן-גוריון. כמעט ולא ניתן למצוא חברות קבלן המעסיקות בהגינות את עובדיהן. ברבים מהמקרים העובדים מנוצלים באופן פושע: השכר המשולם נמוך מהקבוע בחוק, לא ניתנות זכויות סוציאליות, העובדים לא מקבלים תשלום על שעות נוספות.
הסטודנטים מספרים כי פעמים רבות נחשפו חברות שפיטרו את עובדי הקבלן כל תשעה חודשים ואז שכרו אותם מחדש, כדי שאלו לא יקבלו זכויות להן הם זכאים, על-פי חוק, בעבודה ממושכת. ברוב המקרים העובדים אינם מודעים לזכויותיהם הבסיסיות, או שהם פוחדים לתבוע אותם מחשש לאבדן מיידי של מקור פרנסתם היחיד.
המעסיקים, כדוגמת אוניברסיטת בן-גוריון, השוכרים את חברות הקבלן, עוצמים עיניהם. זאת, גם כאשר מהחוזה עליו חתמו ברור שהשכר שישולם לעובדים יהיה נמוך מהמותר בחוק. הסטודנטים מוסיפים כי שיטת עובדי הקבלן מקורה בחטא. לדעתם, אין סיבה שגוף הזקוק לשירות בקביעות לא יעסיק את עובדיו בעצמו. הסיבה היחידה היא היכולת להיפטר בקלות מהעובדים במקרה הצורך, ולהעלים עין מגזל ומרמה המבוצעים על יד גורם שלישי לכאורה - חברות הקבלן.
הסטודנטים טוענים כי הפרות חוק בוטות מתבצעות גם באוניברסיטת בן-גוריון. 250 עובדי ועובדות ניקיון מועסקים בקמפוס. קיימות עדויות רבות על זכויותיהם המופרות בתכיפות. בין הייתר, מדובר על אי הפרשת פנסיה ושאר תשלומים המחויבים על-פי חוק.
לאור מחאות הסטודנטים בשנת הלימודים הקודמת, האוניברסיטה התחייבה לטפל בנושא. בפועל, טוענים הסטודנטים, אי הצדק המשווע נמשך והאוניברסיטה נוטלת חלק פעיל ביצירת מעגל העוני העתידי ובהגדלת הפערים ואי שוויון ההזדמנויות במרחב הנגב.
בין הדוברים בהפגנה היו סטודנטים ואנשי סגל בכיר מהמחלקות השונות. הדוברים הצהירו כי מהלכי האוניברסיטה הם חלק ממדיניות כוללת של ממשלות ישראל, שמאפשרות למעסיקים להתחמק מאחריותם לעובדיהם, וכן, לא לספק להם תנאים ראויים, הכוללים זכויות סוציאליות, פנסיה, תוספת וותק וימי מחלה.
הסטודנטים יצאו בקריאה לעורר את האוניברסיטה לקחת אחריות כלפי כל העובדים בשטחה. לטענתם, ללא העסקה ישירה לא תוכל האוניברסיטה למלא את חובתה המוסרית והערכית.

תאריך:  24/12/2007   |   עודכן:  24/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטודנטים בבאר שבע למען עובדות הניקיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"מיקום החנות יקבע בחודשים הקרובים"    צופים מכירות ב-250 מיליון שקל לשנה
אלעזר לוין
תבנה בראשל"צ מתקן התפלה עירוני ראשון ב-80 מיליון שקל    מקימה שני מתקנים ראשונים לאגירת מי גשמים    העיר תגיע לאספקה עצמית מלאה של מים, ואף תוכל למכור עודפים    גייסה כסף מחברות ביטוח
משה ריינפלד
מני צליק, בן 27 מעכו, מואשם כי הציע באמצעות האינטרנט הצעות מיניות בוטות למי שחשב שהיא ילדה בת 13 אך בפועל היתה תחקירן
שרון קביליו
העיר כפר סבא הצטרפה לארגון הבינלאומי לערים בנות קיימא, איקלי    ועדת המומחים לעיר ירוקה, בראשותו של פרופ' אורי מרינוב, החלה את פעילותה במסגרת תוכנית כפר סבא ירוקה ותפעל למען שיפור איכות הסביבה בעיר
משה ריינפלד
עד כה התנו בתי המשפט הטלת פיצויים על סרבן הגט בהחלטה של בית הדין הרבני לחייבו בגט וכן הגבילו את הטלת פיצויים לבעל בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il