X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיכל ניסנסון סוף סוף הקיצה מהתרדמת והגיעה למסעדת Ronnie James, אחת הפנינים הקולינאריות שיש לתל אביב להציע, והנה היא כבר מנפנפת לכם בשרשרת מנות דגל מצוינות (ונטולות נמלים, למרבה ההפתעה)
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Ronnie James בתל אביב]

אל רוני ג'יימס, ללא ספק אחת הפנינים הקולינאריות שיש לתל אביב להציע היום, הגעתי עמוסת ציפיות. במשך תקופת קיומה הקצרה של המסעדה, משהו כמו שנה וחצי, היא גרפה אין ספור מחמאות וליטופים. גם מחברים שאת עמדתם הקולינארית אני מעריכה ושפסקו באופן חד-משמעי שכדאי מאוד ללכת, וגם ממבקרי מסעדות וכתבי אוכל שלא הפסיקו להלל ולשבח. משום מה, עד עכשיו לא הגיעה ההזדמנות המתאימה להגיע לשם. כמה טוב שעכשיו היא הגיעה.
על אף השם שניתן למסעדה, על שמו של סולן הלהקות בלאק סבאת', ריינבו ודיו - רוני ג'יימס דיו, המקום מציע את ההיפך מאווירת הבי מטאל או רוק כבד באשר הם: מפות שולחן צחורות ומעומלנות שעליהן רקום שם המסעדה, כסאות עץ עם שיק קולוניאלי קל, חלל מואר ומזמין ויצירות אמנות מודרנית על הקירות - כל אלו יוצרים אווירה רומנטית, קלילה ומעודנת. לא ממש המקום שבו הייתם מצפים מרוני ג'יימס וחבריו לאכול את ארוחת הערב שלהם (הדברים נכונים בעיקר לגבי אוזי אוסבורן, הסולן המקורי של הבלאק סבאת', שאוהב לאכול נמלים, משום מה).
התפריט במקום הוא תפריט אירופאי קלאסי. את עיקר ההשראה והמקום בו תופס המטבח הצרפתי, אך בהחלט אפשר למצוא גם נגיעות ספרדיות וטאץ' ישראלי. מיד כשהתיישבנו לשולחן הוגש לנו לחם אגוזים טרי ומצוין, תוצרת המקום, עם חמאה וצלוחית שמן זית ובלסמי. בשלב הזמנת הראשונות נענינו בשמחה להמלצותיה החמות של אלכס החייכנית, שהמליצה על אספרגוס אפוי עם גבינת סנט מור וביצה עלומה בויניגרט תפוזים (38 שקל). המנה נחשבת לאחת ממנות הדגל של המסעדה, ובצדק רב. מנה ראשונה נוספת שהזמנו הייתה כבד עוף וערמונים ביין סנדמאן מתקתק על עגבניה קלויה וצזיקי (44 שקל). שילוב מפתיע של טעמים שנותן פרשנות שונה ומעניינת למנת כבד העוף הכה פופולרית במקומותינו. בין המנה הראשונה לשנייה הגישו לנו, כמו לכל הסועדים במקום, מרענן חיך בדמות פרוסקו - יין מבעבע איטלקי שהיווה אלטרנטיבה ראויה ומוצלחת לסורבה המסורתי.
בגזרת העיקריות, לאחר ההצלחה במנות הראשונות בחרנו שוב במנת דגל - הפעם הייתה זו מנת פילה עגל על גראטן תפוחי אדמה ופרמזן ברוטב קוניאק ושמנת (106 שקל). הבשר היה משובח, מידת הצלייה היתה מדויקת, הרוטב עשיר בטעם והביצוע כולו אומר הלל. פשוט תענוג. מנה נוספת עליה התענגנו היתה פילה מוסר ברוטב בצלי שאלוט, שמנת ושמפניה (98 שקל). הפילה עצמו היה קריספי, ויחד עם הרוטב העשיר התקבלה מנה מרתקת. גם זו הוגשה עם גראטן תפוחי אדמה, ועל אף שבדרך כלל אני מעדיפה גיוון בתוספות, הרי שהגראטן ברוני ג'יימס כה מוצלח - שבאמת אין מקום לגיוון. את הארוחה ליווה חצי קראף יין קברנה סוביניון כהנוב 2004, יין בוטיק בייצור ייחודי לרוני ג'יימס (68 שקל לחצי קראף, שמכיל כשתיים וחצי כוסות יין).
בשלב המנות האחרונות, שוב בהמלצתה של אלכס וגם בהמלצתה של גילי, המלצרית החייכנית ששירתה אותנו במקצוענות ובאדיבות, בחרנו במניפת גבינות בוטיק צרפתיות בליווי אגס ומנגו (59 שקל). מדובר בצלחת גבינות נדיבה, עם שילוב נכון ומעניין של גבינות. בעקבותיה בחרנו במנת קרם ברולה ואגסים (32 שקל). אל קרם הברולה הקלאסי, שאותו מיטיבים לעשות כאן, התווספו אגסים מבושלים במרכז, והתוצאה הסופית מנצחת. את המנות האחרונות ליוותה כוסית יין קינוח גוורצטרמינר בנימינה (20 שקל לכוס), ששיפרה לא רק את ההנאה מהטעמים אלא גם סיימה את הארוחה הזו במצב רוח מרומם אפילו עוד יותר.

* הכותבת הייתה אורחת המסעדה.
Ronnie James - מונטיפיורי 3 תל אביב, 03-5164001
תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
אנשי מילואים התפרצו לדברי יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ הנגבי, במהלך מסיבת עיתונאים בה הציג את דוח הפקת לקחי מלחמת לבנון השנייה    לטענתם, הדוח אינו מלא משום שאינו עוסק בדרג המדיני
זאב קם
האסיפה הכללית של עמותת אומ"ץ החליטה להכריז על שנת 2008 כעל שנת מיגור השחיתות בשילטון המקומי    עוד הוחלט באסיפה, שהעמותה תגביר בשנה הבאה את מאבקה בנושא קשרי הון-שלטון, שהפך להיות הרעה החולה של המדינה
דרור מרום
בדברי ההסבר שחולקו לחברי הכנסת כותב שר התמ"ת, אלי ישי, כי הסיבה לתיקון המוצע היא המשבר הפוקד את ענף היהלומים - "והרצון להקל על העוסקים בו בארץ"
דרור מרום
הקרן חתמה על מזכר הבנות להשקעה בחברה הגדולה בישראל בייצור ושיווק פרוקטוזה ועמילנים שהם חומרי גלם לתעשיה    תרכוש 15% מגלעם הפועלת בקיבוץ מענית - ואופציה להגדלת אחזקותיה ל-25%
שרון קביליו
Nfc מסכם עבורכם את השנה החולפת שעברה על בעלי החיים בישראל ומביא לכם את עשרת הסיפורים המרגשים, העצובים והמעניינים ביותר שהיו בכותרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il