X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות פנייה של המועצה לשלום הילד לבית הדין הצבאי הוחלט על צעדים ראשונים לתיקון חוק נפגעי עברה
▪  ▪  ▪

לראשונה, יוכלו קטינים שנפגעו מעבירות מין או התעללות, המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון, להנות מחלק מהזכויות של נפגעי עבירה, גם כאשר המשפט נערך בבתי משפט צבאיים באזורי יהודה ושומרון.
הפרקליטות הצבאית מקיימת מערכת בתי משפט צבאיים באזורים המוחזקים בידי צה"ל, ועל כן עברות הנעשות בתחומי יהודה ושומרון, מובאות בפני בית דין צבאי ולא אזרחי.
עד כה הובאו הנאשמים בפגיעה בקטין ישראלי לדין בבתי המשפט הצבאיים, ונשפטו על-פי החוק הירדני. כתוצאה מכך נגרם עוול רב לקטינים הנפגעים, משום שהגנות שונות החלות בבית הדין הישראלי לא חלו לגביהם.
כך למשל, לא הייתה כל קביעה לגבי עונש המינימלי אותו יקבלו הנאשמים, כקבוע בחוק הישראלי, וכן לא הייתה חובה לידע את נפגעי העבירה לגבי הסדר טיעון ולקבל עמדתם בעניין. בנוסף, לא חלו הגנות נוספות שמקנה החוק הישראלי לנפגעי עבירה כגון: קיום דיון בדלתיים סגורות, ואיסור פרסום פרטים על נפגע העבירה.
כך בעצם נשלל תוקפו של חוק זכויות נפגעי עבירה, שמקנה הם שורה של הגנות וזכויות. למעשה, כך נוצר מצב שבו גזר דין של אדם הנדון למשפט בשל עבירה מינית שביצע בקטינה בת 12 הסתכם בשבעה ימי מאסר בלבד.
המועצה לשלום הילד העבירה לפרקליט הצבאי הראשי מכתב, בו קבלה על העדר הגנה מספקת בבתי הדין הצבאיים לקטינים ישראלים, המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון, אשר עברו פגיעה או התעללות על-ידי תושבים שאינם אזרחי ישראל.
בעקבות פנייתם, מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון חתם על תיקון חקיקה, שהסדיר את האפשרות לקיים דיון בדלתיים סגורות, כאשר נדון עניין של קטין או חסר ישע שנפגע, וכן איסור פרסום שמות קטינים שנפגעו. יחד עם זאת, נותרו עדיין תחומים לא מעטים בהם אין הגנה נאותה לקטינים, כמו הזכות לחוות דעה על הסדר טיעון וזכויות נוספות לפי חוק זכויות נפגעי עבירה.
במקביל, הגיש בימים אלה חבר הכנסת דוד רותם, ביוזמת המועצה לשלום הילד, הצעת חוק שנועדה להשוות את זכויות הקטינים שנפגעו או עברו התעללות מעבר לקו הירוק לזכויות הקטינים ביתר שטחי מדינת ישראל.
מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, ברך היום על השינוי בחקיקה וציין כי מדובר בצעד חשוב בהגנה על ילדים, שעד כה זכויותיהם כנפגעי עבירה לא נשמרו, אך בצעד הראשון שנעשה לא די, ויש להשלים את החקיקה לזכויות נוספות המוקנות כיום רק לילדים מצד אחד של הקו הירוק.

תאריך:  10/01/2008   |   עודכן:  10/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטינים מאיו"ש שעברו התעללות יקבלו זכויותיהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
מעבר למאבקי התחתית, במכבי ת"א מאוד רוצים להגיע לקרית אליעזר ולנקום על התבוסה מהסיבוב הראשון    לוין: "ננסה לנצל את המומנטום שבו אנו נמצאים"
הדר פרבר
6 מבנים פונו מיושביהם, בשל ההתראה וג'ולליאני נאלץ להסתפק רק ב-50 תומכים
ONE
יו"ר ההתאחדות דחה מכל וכל את טענות מנכ"ל בית"ר לכך שהוא "מחפש" את האלופה ואת אנשיה: "אני בסה"כ רוצה שהכדורגל שלנו יהיה נקי מאלימות"
דרור מרום
חברת התעופה האמריקנית מטיסה מטענים בין תל אביב לאטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה - אחת מהצמתים הכלכליים המרכזיים בארה"ב    במרץ 2008 תתחיל דלתא בהפעלת טיסה יומית גם בקו תל אביב-ניו-יורק
אלעזר לוין
בנק יהב ישלם 22 דולר למ"ר ביפו- שכר סניף כדי להתמודד מול דיסקונט על משכורות השוטרים    לואי נואי השכיר ב-104-103 דולר למ"ר בפ"ת ואילת    78 דולר למ"ר בחדרה    רכישה ב-2,150 דולר למ"ר באשקלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il