X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במיקרוסופט מתכננים לרכוש את FAST Search & Transfer, חברה המציעה מנועי חיפוש ארגוני. מדוע מוכנה מיקרוסופט לרכוש את החברה ב-42% מעל שווי השוק שלה? מה מתכננות לעשות מתחרות כמו גוגל ו-IBM בנושא? ומי תשלוט בשוק?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בצעד שעשוי לנער לחלוטין את שוק החיפוש הארגוני, הכריזה מיקרוסופט כי תציע לרכוש את חברת FAST Search & Transfer, חברה נורווגית המציעה מנועי חיפוש ארגוני, תמורת 1.2 מיליארד דולר - מחיר הגבוה ב-42% משווי השוק של החברה, מה שמעיד על חשיבות הנושא עבור מיקרוסופט. הכוונה היא לשלב את הטכנולוגיה של FAST Search & Transfer בחבילת השיתוף SharePoint של מיקרוסופט, במטרה להקל על אחזור ושיתופיות מידע בארגונים.
כולן מעוניינות
שוק החיפוש הארגוני זוכה כעת לעניין רב מצד חברות רבות, כולל גוגל ו-IBM. הרכישה מעידה על החשיבות שמעניקות חברות רבות למציאת כלים לחיפוש מידע בלתי-מובנה במסדי נתונים ארגוניים. אנליסטים בתחום מעריכים כי גוגל ו-IBM יתקשו ביותר להתחרות במיקרוסופט בתחום החיפוש הארגוני לאחר הרכישה הצפויה.
המטרה של כל החברות בשוק היא להגיע לרמת חיפוש ארגוני זהה באיכות ובמהירות לחיפוש באינטרנט. בכל התעשיות מתקצר כעת גם לוח הזמנים לפיתוח מוצרים חדשים ואספקת שירותים, מה שמוביל לצורך ברור בקרב העובדים להשיג כלים שיסייעו להם להגיע מהר ככל האפשר למידע הנחוץ. בעוד שבאינטרנט ניתן להשיג כמעט כל מידע תוך שניות, בארגונים עלול חיפוש מידע לארוך גם מספר שעות.
התחרות בשיאה
למרות הרכישה, בגוגל וב-IBM מציעים כלי חיפוש ארגוני משלהן. בגוגל מציעים כעת את גרסא 5.0 ל-Google Search Appliance, פתרון המשלב בין התקן חומרה לבין תוכנה לחיפוש ברשת, באופן המאפשר יישום טכנולוגיית החיפוש הגוגלית ברשת האינטראנט הארגונית. ב-IBM מציעים את ה-Omnifind Enterprise Edition, המסייעת לחפש ואף לנתח מסמכים בשרתי לוטוס דומינו. ב-IBM גם חברו ליאהו, במטרה לאפשר הורדה חינם של ה-Omnifind לחיפוש ברשת האינטראנט.
סביר להניח כי מיקרוסופט ומתחרותיה בתחום החיפוש הארגוני ימשיכו במרוץ אחר מציאת הפתרון האידיאלי, מאחר ומי שתמצא טכנולוגיה שתשפר מהותית את הליך החיפוש הארגוני, תשלוט כנראה בשוק.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
ZDNet
InformationWeek
InfoToday
באתר pCon החדש! – המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט
תאריך:  13/01/2008   |   עודכן:  13/01/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אירן טוענת כי הסירות האירניות מעולם לא איימו על האמריקנים    משרד החוץ האירני טוען כי ביקורו של בוש נועד להצית מתח באזור המפרץ ולהבטיח את האינטרסים של ישראל
אביגיל שושני
"לצחוק או למות" מנסה לשלב כמה ז'אנרים שהיא יכולה    התוצאה מבולבלת ולא תמיד מצחיקה, אבל העיקר שיש פייט להישרדות, לא?
שרון קביליו
שמעון שקל מונה לתפקיד המנכ"ל בקבוצת אסא אבלוי בטורקיה    במסגרת תפקידו החדש ימשיך שקל לשמש גם כמנכ"ל חברת מולטילוק ישראל
משה ריינפלד
אישה תובעת 2.5 מיליון שקל ממנתח הפלסטי שהתרשל בניתוח להקטנת השד שעברה לפני כ-8 שנים כדי לשפר את המראה שלה לקראת חתונת בתה
דרור מרום
המשבר והסכנות מגיעים דווקא בתקופה שבה נרשם גידול חד בייצוא מישראל למדינה המרכזית במערך הייצוא הישראלי ביבשת אפריקה    החשש הוא מהתמשכות המהומות ומפגיעה כלכלית נוספת - שתשפיע על היציבות הכלכלית לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il