בצעד שעשוי לנער לחלוטין את שוק החיפוש הארגוני, הכריזה מיקרוסופט כי תציע לרכוש את חברת FAST Search & Transfer, חברה נורווגית המציעה מנועי חיפוש ארגוני, תמורת 1.2 מיליארד דולר - מחיר הגבוה ב-42% משווי השוק של החברה, מה שמעיד על חשיבות הנושא עבור מיקרוסופט. הכוונה היא לשלב את הטכנולוגיה של FAST Search & Transfer בחבילת השיתוף SharePoint של מיקרוסופט, במטרה להקל על אחזור ושיתופיות מידע בארגונים.
כולן מעוניינות שוק החיפוש הארגוני זוכה כעת לעניין רב מצד חברות רבות, כולל גוגל ו-IBM. הרכישה מעידה על החשיבות שמעניקות חברות רבות למציאת כלים לחיפוש מידע בלתי-מובנה במסדי נתונים ארגוניים. אנליסטים בתחום מעריכים כי גוגל ו-IBM יתקשו ביותר להתחרות במיקרוסופט בתחום החיפוש הארגוני לאחר הרכישה הצפויה.
המטרה של כל החברות בשוק היא להגיע לרמת חיפוש ארגוני זהה באיכות ובמהירות לחיפוש באינטרנט. בכל התעשיות מתקצר כעת גם לוח הזמנים לפיתוח מוצרים חדשים ואספקת שירותים, מה שמוביל לצורך ברור בקרב העובדים להשיג כלים שיסייעו להם להגיע מהר ככל האפשר למידע הנחוץ. בעוד שבאינטרנט ניתן להשיג כמעט כל מידע תוך שניות, בארגונים עלול חיפוש מידע לארוך גם מספר שעות.
התחרות בשיאה למרות הרכישה, בגוגל וב-IBM מציעים כלי חיפוש ארגוני משלהן. בגוגל מציעים כעת את גרסא 5.0 ל-Google Search Appliance, פתרון המשלב בין התקן חומרה לבין תוכנה לחיפוש ברשת, באופן המאפשר יישום טכנולוגיית החיפוש הגוגלית ברשת האינטראנט הארגונית. ב-IBM מציעים את ה-Omnifind Enterprise Edition, המסייעת לחפש ואף לנתח מסמכים בשרתי לוטוס דומינו. ב-IBM גם חברו ליאהו, במטרה לאפשר הורדה חינם של ה-Omnifind לחיפוש ברשת האינטראנט.
סביר להניח כי מיקרוסופט ומתחרותיה בתחום החיפוש הארגוני ימשיכו במרוץ אחר מציאת הפתרון האידיאלי, מאחר ומי שתמצא טכנולוגיה שתשפר מהותית את הליך החיפוש הארגוני, תשלוט כנראה בשוק.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
ZDNetInformationWeekInfoToday