X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סוף לפרשת היועצים בבנק: התשלום - במסגרת הסכם טיעון ובו כתב האישום יבוטל המנהלים המודחים של פסגות-אופק והמנהלים הפורשים של פיא יוכלו לחזור לשוק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בנק לאומי (0.64%, 1892.0) והפרקליטות הגישו לאישור בית המשפט בדקות האחרונות את הסכם ההסדר הטיעון בפרשת היועצים של בנק לאומי. ההסכם שצפוי לקבל את אישור ביהמ"ש יביא לסיומה את פרשת יועצי ההשקעות של לאומי שחלה לפני כ-4 שנים.
במסגרת הסדר הטיעון ישלם לאומי קנס של 25 מיליון שקל. מנגד, המדינה תבטל את כתב האישום שהוגש נגד הבנק, וכנגד עובדיו, בהם מנהלי הקרנות, וחברי ההנהלה שהיו אחראים על פעילות יועצי ההשקעות באותה התקופה. הבנק יואשם כי מנע ממנהלי הקרנות להעניק ליועצי ההשקעות שלו הטבות, אולם לא יואשם כי יזם את המהלך.
אחת המשמעותיות העיקריות של הסדר הטיעון הוא ניקוי שמם של 4 מנהלי הקרנות הבכירים של לאומי: מנכ"ל פסגות-אופק, לשעבר, וסגנה, גבי רביד ודני זלביגר, ומנכ"ל פיא, לשעבר, וסגנו, מיקי ציבייר ומאיר מזוז. רביד וזילביגר הודחו מתפקידם במהלך מכירת חברת הקרנות לקרן יורק, ולאור דרישת רשות ני"ע שהתנתה את רישיון הייעוץ של יורק בהדחתם של השניים. ציבייר ומזוז פרשו מתפקידם לאחר שפיא נמכרה לחברת הביטוח הראל, והרשות הבהירה שגורלם לא יהיה שונה. למרות הביקוש הגדול למנהלים בכירים בשוק ההון 4 המנהלים הבכירים הוצאו מחוץ למעגל, שכן בעקבות הגשת כתב האישום רישיון הייעוץ שלהם היה אומר להישלל, והם היו אמורים להיגרר להליך משפטי ארוך.
תחילת פרשת יועצי ההשקעות של לאומי בשנת 2003. בהפרש של מספר חודשים גייסו מספר קרנות של פיא ושל פסגות מאות מיליוני שקלים בימים בודדים. הגיוסים התבצעו בעקבות המלצות שנתנו יועצי ההשקעות של הבנק, ללקוחות שלו, לרכוש את הקרנות שהיו באותה העת בבעלותו של בנק לאומי. הגיוסים החריגים עוררו את חשדה של הרשות ני"ע שפתחה בחקירות. במהלך החקירות התברר כי מנהלי הקרנות נתנו טובות הנאה ליועצי ההשקעות של הבנק תמורת שיווק הקרנות. ההטבות שכללו בין היתר טיפולים במכוני ספא, וימי כיף, נתנו בידיעת חברי ההנהלה של לאומי שהיו אחראים באותה העת על פעילות יעוץ ההשקעות בבנק.
תגמול היועצים ניתן בניגוד לחוק ההשקעות בקרנות נאמנות שאוסר על מתן טובות הנאה ליועץ ההשקעות, זאת בכדי למנוע השפעה על הייעוץ האובייקטיבי שהוא אמור להעניק ללקוחות הבנק. לפני כשנה וחצי סיימה הרשות את החקירה, ולאור חומר החקירה החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הבנק, מנהלי הקרנות הבכירים, חברי ההנהלה של הבנק, ומנהלי המחוזות שהיו מעורבים בפרשה, ומספר יועצים בסניפים. אולם במהלך השנתיים האחרונות מכר לאומי, כמו יתר הבנקים את קרנות הנאמנות שלו, זאת במסגרת רפורמת בכר. לאחר המכירות בוטל ניגוד האינטרסים שהיה קיים בנושא קרנות הנאמנות בבנקים, ופרשת היועצים של לאומי הפכה ללא רלוונטית. עם זאת לפרשה הייתה השפעה רבה על הנעשה בסניפי הבנקים, כאשר כיום קיים חשש גדול של הבנקים ויועצי ההשקעות שלהם מהפרה של חוקי ייעוץ ההשקעות.

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
מנכ"ל "צלול" מאשים את יהב בכך שאינו פועל לעצירת התוכנית, ואף מקיים סדרה ארוכה של פגישות עם גורמים במשרד להגנת הסביבה וברשות נחל קישון, אשר כל מטרתן היא קידום התוכנית
זאב קם
כך על-פי סקר שנערך על-ידי המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה    עוד עולה מהסקר: 28.6% יפנו למוקד העירוני וידווחו על חסר הבית, 31.4% יתעלמו ו-37% יתנו כסף
הדר פרבר
מזהירה כי הפעילות הצבאית תגרום למתח נוסף עם חצי האי ותפגע במשא-ומתן הגרעיני
יפעת גדות
האם השימוש בגלולות למניעת הריון בטוח? האם ניתן להשתמש בהן לאורך תקופה שעולה על חמש שנים?
גלית יצחק
במחלקה הפסיכוגריאטרית במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל הוקם חדר מרופד, אליו מכניסים חולים הנמצאים במצב נפשי סוער, זאת במקום לקשור אותם    ד"ר יוסף ברגמן: גם החולים עצמם, שחלקם רואים בקשירה משום פגיעה בכבודם, הביעו שביעות רצון מ"החדר המרופד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il